Говорить, але не показує…

Для телемедійників звістка стала січневим громом: в останній день першого місяця року звільнено з посади голову «Суспільного мовлення «UA: «Перший» (колишньої державної НТКУ) Зураба Аласанію. Звільнений подав у «Фейсбуці» проект рішення Наглядової ради. Звісно, в процесі обговорення деякі формулювання могли зазнати редакційної правки, але, напевне, акценти залишилися ті ж. Як написала «Телекритика»: «Причини звільнення – суто політичні: телеканал «UA:Перший» не показував президента». «Хоча б не палились так відверто», – прокоментував рішення Наглядової ради сам Зураб Аласанія. Але, схоже, спалився таки він.

Експерти з медіа-середовища,  деякі представники влади з ходу прокоментували новину. На думку народних депутатів і журналістів Сергія Лещенка та Мустафи Наєма, це «тривожний сигнал». Бо за два місяці до президентських виборів телеканал, що має найбільше покриття в Україні, залишився без керівника. Можливо, під загрозою телевізійні передачі «Наші гроші» і «Схеми», у яких журналісти викривали найвищих українських можновладців, зокрема, і за корупційні діяння. Але ж «Схеми» виходили на телеканалі давно, ще коли він не був «усуспільненим». Та й ці передачі не є виключним здобутком «Суспільного»: «Наші гроші», наприклад, – спільний проект громадської організації «Том 14» і телеканалів «24» та «UА: Перший». Над «Схемами» теж працює команда від радіо «Свобода».

Рейтинги  «UA: першого» невисокі, хоча в європейських країнах частка таких каналів становить 30 і більше відсотків. Передачі власного виробництва, крім  «Новин», «Тем дня», «Фольк-musik»,  2018 року мали середню частку нижчу, ніж частка телеканалу. Власне, нічим іншим, хіба що вже згаданими «Схемами» і «Нашими грошима», найпотужніший мовник за керівництва Зураба Аласанії ні в часи НТКУ, ні вже за «Суспільного»  особливо не запам’ятався. А от роздержавлення,  що дало старт фактичній ліквідації  мовлення в областях і зробило безробітними сотні журналістів, не на жарт збурило медіасередовище.

Торік через недофінансування телекомпанія відправляла працівників у неоплачувані відпустки, хоча лише у квітні топ-менеджмент отримав два мільйони чотириста тисяч гривень премій.  

Вже наступного дня після звільнення профспілка телекомпанії звинуватила тепер колишнього керівника у розкраданні коштів, кумівстві, порушенні трудового законодавства.

А що ж закидали керівнику «Суспільного»  Зурабу Аласанії члени Наглядової ради? Те, що не організував мовлення «UA: перший»  – ані як «суспільно-політичного каналу», ні як каналу «інформаційного та суспільно-політичного мовлення з елементами просвітництва».  Це передбачено низкою законодавчих актів. Члени Наглядової ради дорікають Зурабу Аласанії, що  суспільний мовник не показав Хресну ходу за єдину помісну церкву, засідання Генасамблеї ООН і один з економічних форумів – на всіх цих заходах був Президент України. Ось, мовляв, звідти і ноги ростуть,  вважають Зураб Аласанія та його вболівальники.

«Але ж, друзі-колеги, будьмо незашореними: відставку ініціювали не представники чинної влади, а передвиборчої опозиції! І тепер ця історія про «владні утиски» іскритиме, принаймні, аж до кінця березня», –  резонно зауважує відомий журналіст і викладач Юрій Бондар. Тобто, ситуація з відставкою найперше невигідна президентській команді. Ініціював її один із членів Наглядової ради радіожурналіст В’ячеслав Козак, обраний до цього органу за квотою Радикальної партії. Можливо, «Суспільне» мало уваги приділяло саме радикалам?

Якщо багатотисячна Хресна хода за українську помісну церкву, на думку керівників «UA: першого»,  малозначуща  подія, то що ж тоді має показувати суспільний мовник?! Цікаво, що серед найрейтинговіших трансляцій минулого року, крім репортажів із  Зимової Олімпіади,  конкурсу «Євробачення», були Різдвяні Богослужіння та марафон до Дня Незалежності. «…На «UA: Перший» глядачі йдуть саме в час суспільно важливих подій (виділено автором), за ексклюзивним спортом і на міжнародні пісенні та спортивні трансляції».

Схоже, далекозорий Зураб Аласанія, списуючи свої прорахунки, знайшов свою персональну невістку – навмисне, з далекою політичною перспективою, кивнув на Президента. На чому й спалився сам… За даними «Телекритики», керівник «Суспільного телебачення» збирався залишити свою посаду ще в жовтні. Здавалося, його бажання сповнилося! Але нині відставник-Зураб заявив, що хоче поновлятися через суд.

Loading...

Напишіть відгук

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company