Мода, стиль і вічне

Що таке мода? Маємо купу теорій, соціологічних та психологічних досліджень, тисячі аналітичних статей, сотні книг.

З точки зору психології – це стандарт поведінки мас. Одна із форм біхевіоризму, що домінує в суспільстві. Іншими словами, мода – не щось не загальне, а суто індивідуальне. Те, що викликає неодмінну асоціацію з ексклюзивністю і, безсумнівно, з індивідуальністю.

Віддавна мода творилася панівними класами суспільства: вельможами, придворними, навіть монархами. З чим це пов’язано? З багатством, звичайно ж. Бо кому ж було по кишені купувати шовк або мати золоту вишивку на манжетах? Тільки багатіям. Тому й творили моду – вважай, самі для себе. За довгі століття світ змінився, до невпізнання. Нині, у цифрову епоху, все має кардинально інший вигляд.

Більшість наших сучасників не безпідставно вважає, що мода –  така собі данина сліпому слідуванню за лже-месією. Стихійний споживацький вихлюп. І що винуватити слід технології миттєвого поширення інформації. Які, до речі, лише набирають обертів.

«Лідери громадської думки» чи просто «блогери» є ключовими  популяризаторами розкручених трендів. І не лише щодо одягу, взуття, аксесуарів, а й особистих переконань і поглядів. Сумно чи не так? Це мені нагадує ситуацію зі скінхедами. Адже не кожен, хто вважає себе скіндхедом, прихильник расизму чи неонацизму. Більшість, очевидно, захоплені зовнішнім антуражем субкультури: джинсами Levi’s, черевиками Dr. Martens, музикою «скінхед-реггі» чи «панк»; голять голови… А що у тих голених головах осяде, – це вже питання часу та індивідуальної людської свідомості.

Що ж до моди, то тут мусимо зрозуміти – найперше, це спосіб виділитися. Попри те, що мода продукує величезну масу схожих одне на одного людей, це все одно спосіб проявити себе як індивідуальність. В одному сенсі вона спрямована на «розкіш людського спілкування», спілкування з тими, хто нам безпосередньо цікавий. А в іншому – це конвеєр  «сліпого споживача», який розчиняється в масі собі подібних.

На мій погляд, розумна диференціація всього того, що нам диктують трендмейкери, –  це не мода, а стиль. І вбрання, і мислення. Очевидно, час забути про моду лише як про зовнішнє тло індивідуума – варто усвідомити: все йде зсередини. Мода має циклічний характер, а наша індивідуальність не може змінюватися настільки швидко.

Український режисер, сценарист, кліпмейкер Алан Бадоєв якось зізнався: «Я не довіряю людям, які завтра прокидаються з іншою думкою». У час явних маніпуляцій, тотального медійного  впливу мусимо, як і належить Homo sapiens, думати, аналізувати, порівнювати. І відрізняти істинні, вічні життєві цінності від нав’язливих сьогочасних марнот. Тільки так збережемо себе, тільки так розвиватимемося успіхом.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company