Українсько-китайське автоклонування

Час великих автомобільних звершень настав! Певно, саме так подумали у Запоріжжі, коли вирішили пересадити українців з іномарок на вітчизняні бюджетні автівочки. І нещодавно відбулась прем’єра – у столиці презентували новий концепт-кар – ЗАЗ «Славута NOVA».  Інтернет-юзери одразу помітили дивовижну схожість української новинки з китайською Chery Riich G2, зауважуючи: від попередніх серій «Славути» в автівці не залишилося геть нічого.

Далі – більше. Представники Запорізького автозаводу зізналися: у розробці нової моделі їм допомагали спеціалісти з Китаю. Виявилося, що основні частини української «Славути» – трансмісія та двигун –  ніякі не українські, а геть-таки китайські.

З досьє «ГРІНЧЕНКО-ІНФОРМУ»:
ПАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» (ЗАЗ) – єдиний в Україні автомобілебудівний завод, що має повний цикл виробництва легкових автомобілів: штампування, зварювання, фарбування. Загалом підприємство виготовляє легкові, вантажні автомобілі та автобуси. ЗАЗ входить до групи УкрАвто найбільшої в Україні компанії з виробництва та продажу автомобілів, запчастин і комплектуючих виробів, а також надання автосервісних послуг.

slavuta-nova2На нещодавньому Київському автошоу, де вперше був представлений концепт новенької «Славути», зазначали переваги чергового китайсько-українського автодітища: менш примхлива, адаптована під наші дороги, а двигун – під наше «неідеальне» пальне, не складна в обслуговуванні.

– Це чергова пародія на пародію, – таким був вердикт затятого автогонщика Дмитра Іванька, якого автор попросив порівняти «Славуту Nova» і «Chery». – Ми продовжуємо «вдосконалювати» китайський автопром. З українського у ній лише спортивна накладка на кермі та диски. Та й якість обшивки достоту «бюджетна».

Заступник голови правління УкрАвто Олег Пашаєв впевнений, що до нового концепт-кару ще буде внесено глобальні зміни.

– Це передсерійна модель, коли вона надійде у продаж, то матиме різні комплектації і ціну, – зазначив Пашаєв, коментуючи зауваження критиків.

На думку представників автовиробника, головними козирями новинки мають стати двигун об’ємом 1,6 л та ціна. В залежності від комплектації вартість «реінкарнованої» «Славути» коливатиметься від 8000 до 10 000 американських «вічнозелених».

Звичайні ж українці не дуже тепло сприйняли автоновинку.

«Запитайте в тих, хто вже випробував вітчизняний автопром. Це «жесть»! Я люблю Україну, але авто ми так і не навчилися робити», – обурюється у соцмережі одни з автомобілістів.

«Автопарк чиновників теж повинен складатися з українських авто! Тільки тоді вітчизняні машини ставатимуть кращими», – ділиться думками інший інтернет-користувач.

Плани ЗАЗівців не обмежуються запуском у серійне виробництво «Славути NOVA». У патрульної поліції, яка вже майже рік нещадно експлуатує легковики «Toyota Prius», багато нарікань. Тож автовиробники пропонують «пересадити» наших «копів» на ще один свій витвір – «ЗАЗ Forza».

Як пояснив Дмитро Іванько, потужність двигуна у «Toyota Prius» і «ЗАЗ Forza» однакові. І за правильного водіння український «китаєць» на наших автошляхах нічим не поступиться автентичному «японцю».

slavuta-nova3Зате коштуватиме українська автівка (190 000 гривень) втричі менше. Її перевагою також є бінарний двигун. Тобто машина може їздити як на бензині, так і на газі. А це значна економія. І звісно ж, у разі аварії ЗАЗ можна відремонтувати швидше, не чекаючи запчастин з Японії. На презентації журналісти віджартувались, що у багажник «Forza» може поміститись не один правопорушник.

Але інтернет-середовище знову налаштоване доволі критично.

«Так вона ж валить 160 км/год! І це максимум! А як же наздоганяти «редисок» на «Ренджах»? Якщо і змінювати – то на більш потужне», – написав у соцмережах один з експертів.

«У «копів» повинні бути швидкі машини з посиленим бампером для тарану машин автопорушників. А на «Forza» вони в житті не наздоженуть BMW, «Audi» чи «Mercedes», – коментує інший.

Та й самі ж полісмени не в захваті від такої пропозиції від українського автопрому.

– І «Toyota Prius», і «ЗАЗ Forza» – не спеціальні поліцейські машини, а звичайні цивільні, обклеєні нашою символікою, – зауважив полісмен Антон Сидоренко. – Ці машини не витримують їзди усі 24 години на добу. Немає автоматичної коробки передач. До того ж споживає понад 5 літрів пального на 100 км. Як на мене, «Reno Duster» з дизельним двигуном і високим кліренсом – кращий варіант. Для поліції потрібна рамна машина з ізольованим відсіком для затриманих, високим кліренсом, силовими бамперами і необхідною ергономікою всередині.

Прикро, але факт: нинішні українські автівки є вітчизняними менш ніж наполовину. А може воно й на краще. Принаймні, український автопром, хай і тримаючись за жилаву китайську руку, робить ще невеликі, але доволі впевнені кроки. Головне, промисловість працює, чимало людей мають стабільну роботу і гідний заробіток. Врешті-решт – не гендлем єдиним…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company