Український дім завойовує світ

Хочете жити в ошатному будиночку неподалік водоспаду, або десь біля лісового озера, чи в горах? Вибір місця залежить лишень від фантазії, адже тепер можна забути про бетон, цеглу та підмурівок. Команда українських інженерів на чолі з Максимом Гербутом спроєктувала пересувний енергоефективний дім.

Усе почалося в кав’ярні. Саме там якось Максим Гербут запитав товариша, чи можливо створити такий будинок, який би легко збирався-розбирався? І щоб не надто затратно. А компанія майбутнього винахідника вже давно працювала з високотехнологічними матеріалами у будівництві. Отак з тієї розмови за кавою і народилася концепція «PassivDom». Спершу Максим відібрав інженерів, проєктантів, будівельників. Креативних, таких, хто не просто вміє креслити чи творити макети, а й знає, як на практиці зреалізувати задум. Роботу над пілотним проєктом розпочали з головних питання: вибір теплоізоляційних матеріалів, а також оптимальних електро- і каналізаційних мереж, аби досягти комфортного простору з усією побутовою технікою. Яка, до слова, теж мала бути енергоефективною та багатофункціональною. І до того ж – за розумну ціну.

Якщо традиційний дім через 10-15 років вимагає суттєвої онови (бо дерево гниє, залізо точить іржа, бетон і цегла тріскають), то нові будматеріли – карбон, поліуретан, склопластик, піноскло, алюміній –забезпечать повноцінне функціонування помешкання щонайменше років на сорок. Найпосутніше з інновацій – сонячні батареї. Якщо надворі погана погода, низька температура, тоді автоматизована система управління підключить додаткові акумулятори, які підтримуватимуть повноцінну регуляцію рівня вуглекислого газу, вологості, освітлення та фільтрацію води. Із таким пересувним помешканням можна просто забути про «захмарні» комунальні рахунки. Щодо водопостачання. Проєктанти передбачили резервуар на тонну води. Максим Гербут вважає, що її вистачить на чотири-п’ять місяців, якщо витрачати ощадливо. Але й тут розробники підійшли технологічно: встановили фільтр, який очищає використану воду, тому її можна використовувати знову. «І скільки те все коштує?» – спитаєте ви. Усе залежить від вибору модуля (одномодульний дім – на 2, двомодульний – на 4 людини), від комплектації (меблі, техніка, система «розумний дім»). Вартість першого варіанту стартує від 67 тисяч, другого – від 147 тисяч. Американських доларів. Про український стартап заговорили у світі. Відоме інтернет-видання «Business Insider» не приховувало захоплення винаходом команди українських інженерів. Максим Гербут побував на виставці «Techcrunch» в Сан-Франциско, знайомив відвідувачів з цією розробкою. А до компанії вже надходили сотні заявок на покупку. Команда Гербута і не очікувала такого різкого старту. На початках творці вклали у розробку і вдосконалення винаходу $400 тисяч, а вже за пів року американський інвестор вклав у їхню справу 1,2 млн. доларів. Нині серійне виробництво 1000 будинків на рік розпочинається у Неваді. До речі, завод розташовано неподалік від майданчиків «Tesla». Таке сусідство сприймається символічно. Чому? Бо обидва – і українець Гербут, і американець Маск – переймаються інноваціями у сфері енергоефективних технологій. Хтось зауважить: Ілон Маск спеціалізується більше на космічних винаходах… До вашого відома: наступний крок компанії Максима Гербута – співпраця… з NASA. Хлопці працюють над технологією плавлення базальту – гірської породи Марса, потенційного матеріалу для будівництва різних об’єктів на Червоній планеті. Звісно, космос – це перспективний проєкт, а поки що творчу енергію команда Максима Гербута зосереджує на «PassivDom». Цього року компанія вийшла на канадський ринок і водночас випустила альфа-версію будинку (Modul Two) з повним системним набором управління.

Генеральний директор «PassivDom» переконаний, що єдина цінність для будь-якого проєкту – людський ресурс: розум, навички, досвід. Українці мають великий потенціал у сфері технологій, інноваційних пропозицій. Заважає, проте, вийти на міжнародний ринок з таким неоціненним товаром прогалина в комерційному досвіді. Мало створити щось вартісне – треба вміти це продати інвестору. Фраза «Ми віримо, що проєкт принесе гроші» спрацьовує лише там, де людина розуміє, у що вона вкладає кошти. Досвідчені менеджери спершу продають бізнес-ідею, рекламують свій продукт. Будь-яка інвестиція надходить за умови рентабельності. Тільки продавши концепцію, доводять «до ума» сам проєкт.

Такий досвід і мають переймати українські «світлі» голови.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company