Жінка з неживою трояндою і без винограду

«Изучай  меня по картам, изучай меня по звездам», – просить у своєму хіті співачка Наталія Ветлицька .  Вивчати жінку за такими першоджерелами, напевне, можна, але навряд, щоб це вилилося у захоплюючі одкровення чи яскраві журналістські деталі. Та й вдаватися задля цього до фахового прийому «журналіст змінює професію» – теж затія невдячна. Потрібні знання з геодезії, топографії,  астрономії…  А  що, як раптом практичне заняття з отого «вивчай…»?

Тому скористаємося простішим способом заглиблення у те, «чого хоче жінка», – погортаємо свіжі примірники популярних жіночих журналів.  

«Cosmopolitan»

Редактори лютневого числа цього видання вибрали ключові теми: «Секс», «Краса» і «Гроші». Більшість матеріалів обговорюють інтимне: радять, як дібрати білизну, спокусити чоловіка, як домінувати над ним чи навпаки, зіграти роль покірної коханки. Навіть, даруйте, як займатися сексом у критичні дні. А ще розповідають про найпопулярніші секс-іграшки.  Після перегляду журналу здається, що жінки думають лише про одне…

Творці журналу присвятили це число Дню закоханих. Мабуть, тому такі акценти. Щоправда, на 85-ій сторінці знаходжу статистику, яка змушує обережніше ставитися до попередніх матеріалів: щороку 50 тисяч людей помирають саме від надмірних любощів!

Пірнаю в різні інтернет-ресурси, щоб з’ясувати: на якому ж  місці секс у житті жінки? Мобільний додаток  Glow, наприклад,  відстежував у жінок, що погодилися на експеримент, інтимний настрій та частоту стосунків із чоловіками. Майже третина опитаних заявила, що скоріше відмовиться  від сексу, ніж від свого смартфону.

«Краса» посідає друге місце у тематичній палітрі видання. Але й тут не обійшлося без «головнішого»… Матеріали про новинки сезону, поради, як зробити легкий  секс-мейкап (макіяж) для побачення, як підібрати правильний look (вигляд). А ще б’юті-секрети від моделей.

Найменше у номері матеріалів про кар’єру, успіхи у бізнесі, звичайне життя жінок. Про економіку та фінанси лише одна публікація «Биткоин не разменяете?»  По щирості, примітивненька, наче автор ставить під сумнів жіночий інтелект. Цитую: «Представим твои записи так: «Одолжила Кате 100 гривен», «Купила сумочку на ОLХ за 300 гривен», «Катя вернула 100 гривен». Каждое действие ты кодируешь с помощью кода… Если вы с Катей встретитесь в кафе, ты выйдешь в туалет, а она найдет в твоей сумке дневничок со списком и решит вычеркнуть пункт «Одолжила Кате 100 гривен», у нее ни­чего не получится. Для того, чтобы сохранить систему, ей придется поменять и все другие пункты. Времени на это не хватит, даже если вместо кафе вы пришли в «Макдональдс» и застряли в километровой очереди в женскую комнату».

Тим, хто пише для жінок, які, начебто, залишилися у минулому тисячолітті, нагадаємо:  жінки за рівнем IQ наздоганяють чоловіків. Принаймні, за останні сто років – точно.  Ба більше: новозеландський професор і філософ Джеймс Флінн, провівши низку досліджень, встановив, що коефіцієнт інтелекту у жінок вищий, ніж у чоловіків. Добре, що журналісти  «Cosmopolitan» попри їхню невисоку оцінку розумових здібностей кращої половини людства,  зважилися для нас зробили хоча б огляд книжок і фільмів.

А ось яким, за версією журналу, нам уявляється мовний образ сучасної жінки: жінка-спокусниця (43%), жінка-модель (40%), жінка-кар’єристка (7%),  жінка-мати (5%), жінка-дружина (5%). Зверніть увагу: на матір та дружину лишилося лише по п’ять відсотків. А чого ж: після такого журнального феєрверку із  секс-публікацій, це ще й зависокий показник…

Героїнями  журнальних публікацій  стали жінки переважно творчих професій: акторки Хейлі Стейнфілд і Марина Бородіна, моделі  Адріана Ліма і Бланка Падилья, співачка  Таїсія Кудеко,  блогерка  Анна Федяєва, фотографиня Аліна Колот,  дизайнерка Марія Маселій.

Щодо візуального наповнення цього числа журналу, то найбільше тут фото косметики і одягу, а найменше – автомобілів та страв.

Зведений образ сучасної жінки лютневий «Cosmopolitan» вимальовує таким: особа творчої професії, яку цікавить переважно секс та власна зовнішність, інколи вона читає книжки і дивиться фільми, але погано розбирається в економіці. І, здебільшого, забуває, що вона дружина чи мати.

«Glamour»

За змістом «Glamour» відрізняється від «Cosmopolitan». Він ширший за тематикою та й матеріалів тут більше. Основні теми: «Краса», «Кар’єра», «Любов» та «Життєва філософія». Зустрічаємо також публікації про спорт, здоров’я , секс, кіно.

Матеріалів про красу – найбільше: поради про те, який одяг, зачіски та макіяж  доречні у День закоханих, які засоби догляду використати наступного дня після вечірки. І, звісно ж, гламурні новинки сезону разом із рекомендаціями для повсякденного життя: образ офісної леді, одяг для прогулянки із собакою, джинси для дівчат із пишними формами,  догляд за волоссям. А ще –  про символи кохання на платтях й аксесуарах, про кореляцію грудей та обличчя.

Другими за поширеністю в «Glamour» – публікації про кар’єру.

Своїм досвідом діляться також переважно жінки творчих професій. Серед них найбільше акторок: Марго Роббі, Юлія Хменіла, Ніколь Кідман, Меріл Стріп, Різ Уізерспун. Серед героїнь журналу –  президент модного холдингу «Лі-лу» Оксана Бондаренко, співачка Крістіна Орбакайте, дизайнер Лючія Піка, стиліст Тес Йопп, візажист та бізнесвумен Олена Критіна. Цей список доповнили ще й спортсменки.

За світовими даними економічної активності населення, найпоширеніше для українських жінок заняття – сільське господарство та дачне городництво.  Цю тему лише дотично порушує публікація лютневого «Glamour»  –  про створення ферми з переробки органіки. Хоча й тут без згадки про красу не обійшлося: ферму залучено до виробництва органічної косметики.

На третьому місці в цьому журналі – поради для особистого вжитку: як створити ідеальний профіль на сайті знайомств, що подарувати хлопцеві та як святкувати День закоханих. Для тих, хто переймається самопочуттям, – рубрика «Здоров’я». Журналісти також радять, як правильно зробити чек-ап (медичне обстеження) та які аналізи потрібні в першу чергу.

Як і в «Cosmopolitan», «Glamour» дукує огляд книжок, кінофільмів, а ще –  гороскоп. Найчастіше зустрічаємо фотографії  одягу. Що, очевидно, виправдано назвою видання. Після знайомства із журналом за мовним образом уявляємо таких його героїнь: жінка-модель (60%), жінка-кар’єристка (20%), жінка-дружина (15%), жінка-мати (2,5%), жінка-спокусниця (2,5%).

Зведений образ героїні «Glamour» бачиться таким: жінка, яка переймається власною зовнішністю, кар’єрою та сім’єю, частково – здоров’ям, трохи книжками та кіно, але не цікавиться політикою, економікою, а намагається реалізуватися у творчості.

А чи відповідають уявні портрети жінок, намальовані публікаціями у журналах, буденній реальності? Ми вже згадували про дослідження, присвячені економічній активності населення. За сільським господарством, де зайнято 20 відсотків жінок, другу сходинку посідає роздрібна торгівля та сфера послуг (16,9%), а третю – освіта (12%).  Чому ж жінки – педагоги чи науковці, садівники чи кухарі, а їх переважна більшість, не цікавлять редакторів глянцю? Виходить,  за зовнішньою красою ми не помічаємо змістовного,  про що давно застерігав класик української літератури Максим Рильський. Бо саме у поєднанні «троянди й винограду – прекрасного і корисного» маємо гармонію повсякденного життя. Схоже, про виноград забули,  зате викохуємо штучні троянди, з напівдійсності.

Коментарі до Жінка з неживою трояндою і без винограду

  1. Ольга сказав:

    Авторка провела якісний гендерний аналіз ЗМІ, цікаво і змістовно написала.

Залишити відповідь до Юра Музыка Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company