Щороку в каліфорнійській долині Коачелья, неподалік міста Індіо на кілька днів виростає фестивальне містечко-супутник «Коачелла». Там зірки змагаються в екстравагантності, бренди тестують нові формати комунікації, а тренди народжуються швидше, ніж устигаєш зарядити телефон.
Проте за блиском неонових вогнів і гучними сетами дедалі виразніше звучать тривожні меседжі. Цьогорічний фестиваль відзначився як яскравими виступами, так і гучними скандалами.
Участь канадського діджея Deadmau5 значилася серед головних подій, проте гість заявився на сцену геть п’яним. Його поведінка викликала обурення в соціальних мережах, а сам артист пізніше вибачився, зазначивши, що навіть його кішка розчарована в ньому.

Ірландський хіп-хоп гурт «Kneecap» також опинився в центрі скандалу через політичні заяви зі сцени проти політики Ізраїлю. Відтак їхній виступ у прямій трансляції піддали цензуруванню, а в публічному просторі пролунали заклики до влади відкликати їхні візи.
Не оминув скандалі і відомого співака Джастіна Бібера. Його на фестивалі зафіксували у момент коли він поруч зі своїми молодшими братами та сестрами курив, ймовірно, марихуану. Кадри викликали занепокоєння шанувальників та обговорення в медіа його поведінки і навіть психічного здоров’я. Натомість Бібер звернувся у соціальних мережах з емоційним закликом до папараці припинити постійно втручатися в його приватне життя.
Втім, попри гроно скандалів, цьогорічна «Коачелла» продемонструвала серйозну відданість екологічним питанням. Організатори подбали про низку заходів, спрямованих на зменшення впливу фестивалю на довкілля та залучення учасників до сталого способу життя.
Програма «TRASHed: Art of Recycling» перетворила звичайні сміттєві баки на мистецькі інсталяції місцевих художників, щоб заохотити учасників до правильного сортування відходів. Крім того, на фестивалі діяла програма «10-for-1», за якою можна було 10 порожніх пляшок обміняти на повну. Так стимулювали чистоту фестивальних терен.
А ініціатива «Carpoolchella» заохочувала учасників приїжджати на святкування групами – по чотири і більше осіб в автомобілі. Учасники мали шанс виграти довічні VIP-перепустки на фестиваль. І це допомогло зменшити потік автомобілів, а відтак і викидів CO₂.
У зоні «Energy Playground» учасники фестивалю виробляли електроенергію… своєю фізичною активністю. Наприклад, гойдаючись на гойдалках, заряджали телефони або живили DJ-обладнання. Так організатори свята наочно демонстрували потенціал відновлюваної енергії.
Відвідувачі «Oasis Water Bar» могли скуштувати очищену воду, яка раніше була стічною. Знайомлячись з інноваційними технологіями водозбереження, змінювали ставлення до повторного використання ресурсів.
З фестивалем майже два десятиліття співпрацює організація «Global Inheritance». Впроваджує освітні програми для підвищення екологічної свідомості. Їхні ініціативи, зокрема «POSTed Studio» та «Recycling Store», інтегрують екологічні теми в розважальний контекст фестивалю.
«Коачелла-2025» вкотре довела: великі музичні свята вийшли за межі просто розваг. Вони відображають настрої суспільства, задають тренди і ставлять важливі питання. А скандали засвідчують, що за лаштунками глянцевої картинки часто ховається реальна людська вразливість, політична позиція, а то й волання про допомогу.
А водночас організатори цьогорічного фестивалю зробили вагомий крок до суспільної екологічної відповідальності. Через інноваційні ініціативи, інтерактивні формати та партнерства з екоорганізаціями «Коачелла» не лише інформувала про проблеми довкілля, а й залучала тисячі учасників до дій. Тут вчили слухати музику, але й чути себе, інших, планету. І тому ця традиційна подія має потенціал стати справжньою платформою змін.
Залишити відповідь