Нове дослідження, проведене «Tesco Bank», засвідчило: 40% туристів не вельми обізнані, скільки «чайових» прийнято залишати у конкретних країнах. На перший погляд, дрібничка, але вона може попсувати настрій і навіть спричинити непередбачені витрати.
Ризик неправильної оцінки
Іен Доначі, керівник відділу грошових послуг «Tesco Bank», переконує, що знати культуру «чайових» у країні перебування – вкрай важливо для туриста. Експерт радить ще перед поїздкою довідатися в інтернеті, скільки «чайових» прийнято залишати за отримані послуги: відвідання ресторану, кав’ярні чи користування таксі. Суми чайових у різних країнах можуть суттєво відрізнятися.
Іен Доначі рекомендує передбачити витрати на «чайові» у бюджеті поїздки. Іншими словами, мати для цього відповідну суму готівки.
«Я пропоную перевірити середню вартість їжі в пункті призначення та додати відсоток місцевих «чайових», щоб отримати приблизну оцінку. Потім зможете включити його до суми, яку варто обміняти на поїздку», – поділився Доначі.
У кожного – свій «чай»
«Чайові» в ресторанах США зазвичай становлять від 15% до 20% від суми чека. До того ж туристи мають давати «чайові» носильникам і персоналу готелів.
«Чайові» в Туреччині не є загальнопоширеною практикою, але туристи можуть залишити додаткові гроші за винятково смачну їжу або високоякісне обслуговування. В барах, таксі та кафе «чайові» зазвичай не дають.
Більшість кафе, ресторанів і барів Іспанії включають витрати на обслуговування у рахунок. Якщо в ресторані немає плати за обслуговування, прийнято залишати «на чай» 5-10% від суми чека.
В Португалії до рахунку також зазвичай включається плата за обслуговування. «Чайові» там не вельми поширені, але в ресторанах часто вітається округлення суми до наступного євро. Португальські таксисти здебільшого на «чай» не претендують.
В Італії плату за обслуговування теж прийнято включати до рахунку. Але там є ще й система «коперто» («плата за вхід»): зайнявши столик в ресторані, будьте готові викласти додаткові гроші за сервірування, хліб та оливки.
У Греції та на Кіпрі чайові не передбачаються, але залишити приблизно 10% чека за винятково смачну їжу та хороше обслуговування – добрий знак.
Плата за обслуговування у Франції зазвичай включається до рахунку. Туристи також можуть дати додаткові «чайові», якщо вважають, що отримали особливо якісне обслуговування.
Сподіваємося, ці маленькі «хитрощі» допоможуть зробити вашу мандрівку приємнішою і комфортнішою.
Залишити відповідь