З «теплим контентом», що множить сили

Війна, схоже, назавжди змінила інформаційні звички українців. Особливо помітними ці зміни стали серед молоді — аудиторії, яка більшість часу проводить у соцмережах. І формує уявлення про війну не лише через новинні повідомлення, а й через мову мемів, візуального мистецтва, щоденні історії та звичайні дописи про життя.

Молоді читачі дедалі частіше зупиняються на історіях про кохання у прифронтовому місті, порадах, як підтримати одне одного у ситуаціях, пов’язаних із травмами війни, або на добірках української музики, яка «тримає». Війна не виключила потребу в емоційному контакті, гуморі, ніжності, надії. Саме так з’явився і закріпився новий формат у медіа — «теплий контент», який водночас не ігнорує реальність, але й не дублює її жорстокість.

Одним із прикладів є трансформація проєкту «САЛО НАПИСАЛО» — молодіжного медіа, зосередженого на українській культурі, мові, побуті та новій ідентичності. Якщо до повномасштабного вторгнення воно існувало переважно в розважальному форматі, то після 24 лютого 2022 року переосмислило свою місію. Так, видання і раніше робило безліч корисних матеріалів про українські історію й культуру, але тепер контент став осмисленішим, таким, що підтримує.  Команда акцентує увагу на культурному спротиві та наративі внутрішньої сили, частіше показує нові українські обличчя, тих, хто творить новітню історію української культури.

Видання серед перших українських медіа освоїло соціальну мережу «Threads», безпечнішу альтернативу «Telegram». Тут публікує короткі тексти, добірки, думки про сучасну культуру та війну, продовжуючи діалог з аудиторією у відкритішому текстовому форматі.

Важливо спостерігати за дальшим розвитком цього медіа: його команда наочно демонструє, як молодіжна журналістика шукає нові форми, платформи та сенси у час великої трансформації — і культурної, і особистісної.

Видання «The Village Україна», яке традиційно писало про міське життя, транспорт і урбаністику, з перших днів повномасштабного вторгнення почало висвітлювати досвід релокації, адаптації, життя у бомбосховищах та історії малого бізнесу, що трансформувався в нових екстремальних умовах. У «Threads» це медіа також присутнє, публікує анонси нових матеріалів та текстові спостереження про міське життя під час війни. «Тепер ми не просто міське медіа. Ми – ЗМІ, що пише про місто у стані війни», – зазначає «The Village Україна».

Локальні видання також стали осередками «теплого» культурного спротиву. Для прикладу, медіа «Люк» з незламного Харкова розповідає про мурали, які з’являються на стінах розбитих будинків, про локальних митців, які залишились у місті, про музичні події, що стали символами незламності. «2014 рік змінив нас частково. 2022 рік змінив нас тотально, – йдеться у виданні. – Ми не зможемо бути тими харків’янами, якими були до, але можемо разом вирішити, який Харків ми бачимо в майбутньому».

Формат «теплого контенту» став важливою складовою сьогочасного українського медійного ландшафту, особливо в роботі з молодіжною аудиторією. Він не замінює новини з фронту, але доповнює їх емоційною підтримкою, відчуттям близькості, турботи й надії. Через короткі історії, інтерв’ю, щоденні спостереження та культурні рефлексії такі медіа допомагають молодим українцям не втратити контакт із собою, знайти внутрішні опори й відчути, що навіть у часи війни життя триває — зі своїми сенсами, теплом і зв’язками.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company