Операція «ТікТокізація»

Досвід президентських і парламентських виборів 2020 року засвідчив: соціальні мережі стали невід’ємною частиною політичного піару. Проте якщо у минулорічних кампаніях переважно використовувалися Інстаграм та Фейсбук, то у 2020 році у тренді ТікТок. Кандидати в мери Києва розгорнули баталії на теренах китайської соціальної мережі. Та чи буде така боротьба ефективною?

Чинний міський голова столиці Віталій Кличко свій перший ролик в ТікТок виклав ще 19 грудня 2019 року. Публікував відео не часто: раз на кілька днів. В них, зокрема, повідомляв про відкриття Шулявського шляхопроводу. Потому зробив паузу і відновив акаунт лише під час карантину. В цілому, акаунт більше просуває Кличка як особистість, можливо, навіть блогера. Про діяльність міського голови розповідається небагато. Загалом він опублікував 16 роликів та зібрав чималеньку аудиторію: 41,1 тис. підписників.

Не так давно, 9 вересня, до ТікТоку «увірвалась» претендентка на мерське крісло від партії «Слуга народу» Ірина Верещук. В першому ж ролику кандидатка розкритикувала стиль ведення акаунту Віталія Кличка і «показала як треба», долучившись до популярного тоді челенджу. В наступному ролику «пані-мер» (так себе позиціонує Верещук) продемонструвала як саме наводитиме лад у місті: переслідувала молодика, який викинув сміття повз урну, аж поки той не повернувся до місця шкоди і не виправився. Обидва ролики Ірини Верещук піддалися шквалу жартів та критики в різних соцмережах. Можливо, тому на каналі Ірини наразі лише три ролики і 10,2 тис підписників.

Трохи раніше, 19 серпня, свій перший ролик опублікував кандидат у мери від партії «Голос» Сергій Притула. Він знімав різні відео: на соціальну тематику, про боротьбу з кібербулінгом і навіть короткі музичні та гумористичні відео. Проте резонанс в новинах та соціальних мережах викликав останній ролик Сергія, в якому він переглядає реакцію Верещук на ролик Кличка і говорить про «іспанський встид» за них. Зазначу, що саме профіль Притули, в якому наразі 12 роликів, набрав найбільше підписників – 61,2 тисяч.

До кінця не зрозуміло, чи доцільно кандидатам в мери вкладатися в розвиток акаунтів на платформі ТікТок. На перший погляд, просування корисне на будь-яких майданчиках. Так, і в потугу Інстаграму раніше теж мало вірили, а проте нині всі масово використовують цей інформаційний майданчик. До прикладу, як передає MediaSapiens, у вересні 2019 року додаток TikTok посів перше місце за кількістю завантажень як в App Store, так і в Google Play. На початку 2020 року щоденна аудиторія TikTok перевищила 800 млн користувачів. А в лютому додаток досяг 1 млрд завантажень.

За даними того ж MediaSapiens, у TikTok чітко сформована аудиторія: користувачі від 13 до 25 років. А Global Web Index передає, що 41% аудиторії соцмережі — люди віком від 16 до 24 років. Тобто певна частина користувачів не зможе проголосувати, або не схоче цього робити. Тож необхідність сторінки у ТікТок вельми сумнівна. Водночас появу роликів відстежують журналісти, політтехнологи та критики, котрі поширюють його вірусні відео в медіа чи в інших соцмережах.

Виходить, для просування немає поганих майданчиків, навіть якщо з першого погляду вони «дитячі та несерйозні». А от чи здатна якість контенту в ТікТок суттєво вплинути на перебіг місцевих виборів – зможемо побачити вже 25 жовтня, коли з’являться перші результати екзитполів. Як на мене, ця платформа вплине на вибори не більше за інші.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company