Проекти студії декору Maria German Decor вирізняються особливим відчуттям смаку й стилю. Недаремно компанія – офіційний декоратор готелів Metropol, The Ritz Carlton. Засновниця Марія Герман прийшла в івент-індустрію зі сфери виставкового виробництва. Набула серйозного досвіду, розробляючи масштабні і незвичайні декорацій.
На мій погляд, професія декоратора передбачає вміння починати розвиток без надто великих ресурсів, – пояснює Марія. – Головне, щоб було бажання. Особливо для івент-декораторів. Починати можна, наприклад, з одного бутафора. І не обов’язково відразу купувати різні верстати, зварювальні апарати, фарбувальні камери.
– І все ж який стартовий капітал потрібен для власного виробництва?
– Якщо хочеш працювати на заходах з бюджетом на декор, наприклад, від мільйона, то на старті на необхідні закупівлі буде потрібно близько 1-3 мільйонів. Це основні матеріали, запчастини, обладнання та інші необхідні речі – наприклад, вази, штучні квіти. Бо вже попервах варто мати кілька варіантів пропозиції для клієнтів.
– Як тобі вдалося так швидко увійти до вузького кола професіоналів, з котрими співпрацюють весільні організатори?
– Головне правило – робити більше, ніж від тебе очікують. Не на першому етапі співробітництва, а завжди. Це взагалі мій принцип роботи не тільки з весільними агентствами, а й з усіма клієнтами. Це якась там самопожертва, це скоріше задоволення для себе. Я просто жадібна – ось мій головний секрет (сміється). Насправді, у всіх різні ситуації. Для когось робота – це тільки бізнес, я ж себе відношу до тих людей, які роблять це в тому числі і для задоволення, а тому дозволяють собі, по-перше, відмовлятися від тих проектів, які не подобаються, по-друге, для клієнтів, котрі запалюють і надихають, робити більше за заздалегідь обумовлене.
– У чому полягає основне завдання весільного агентства?
– Очевидно, в тому, щоб не витрачати час клієнтів і підрядників на непотрібні зустрічі, максимально точно визначити, хто найбільше підходить тій чи іншій парі. Представники агентства найперше мають бути хорошими психологами.
– Чому ви, декоратори, так часто стикаєтеся з необхідністю пояснювати клієнтові вартість своєї роботи, розписувати кошторис?
– Буквально недавно говорила про це з клієнтом. Таке справді буває. Не всім зрозуміло, що праця декоратора не може складатися з окремо виділеної фіксованої суми в кошторисі, як, наприклад, у архітектора, який бере, скажімо, сто євро за квадратний метр. Декоратор не може дозволити собі так працювати, тому що він продає готовий продукт. Це неможливо розділити на енну кількість пунктів і розписати їх окремо. Чому так? Думаю, тому, що ринок молодий і загального розуміння поки немає. У той же час, завжди намагаюся поставити себе на місце замовника. Мені здається, якби робила весілля собі, нічого не розуміючи в цій індустрії, то, напевно, почувши, що декор коштує, наприклад, мільйон, я б теж жахнулася. Але разом ми розуміємо, з чого складається ця цифра: приходить розуміння, чому вона така.
– Не секрет: якщо виникає необхідність оптимізувати витрати на весілля, починають економити передовсім на декорі. Тому деякі декоратори, знаючи про це, спочатку пропонують клієнтам витрати трохи більші за необхідні. Це спрацьовує?
– У мене інший підхід. Завжди намагаюся дотримуватися обумовленої клієнтами суми. Якщо цього не зробити і запропонувати рішення з іншим бюджетом, це може викликати нерозуміння і навіть обурення. Буває, відбувається так, що заявлений бюджет зовсім не збігається з бажаннями нареченої. У тому випадку, коли на першому етапі розумію, що бюджет на мільйон, а побажання на півтора, розробляю концепцію, яку хоче наречена, розписую повний бюджет, виділяючи рядки, від яких можна відмовитися, щоб прийти до бажаної суми. Буває й таке, що, поспілкувавшись з парою і обговоривши концепцію їхнього заходу, надихаюся якоюсь ідеєю, яка не вписується в заявлений бюджет. Тоді пропоную два варіанти.
– Всі роботи, представлені у портфоліо студії, мають певний стиль, позначені особливим почерком. Що для тебе головне при створенні кожної з них?
– Будь-який проект повинен відображати не тільки почерк декоратора, але і внутрішній світ клієнта. По суті, саме це й найголовніше. Улюблена частина роботи – спілкування з клієнтом, усвідомлення того, чим він живе, дихає. Тоді вийде «поцілити в десятку», зробити акцент на тому, що справді важливо для людей. Що їм подобається.
– Якби була можливість донести до всіх декораторів якусь дуже важливу думку, що б ти сказала?
– В будь-якій ситуації потрібно залишатися приємними людьми. Ми готуємо надважливі для людей події. Декор завжди пов’язаний з чимось святковим. І дуже дивно, якщо процес роботи стає напруженим. Думаю, це вкрай важливо розуміти.
Залишити відповідь