Онлайн-форум цифрової трансформації національної шкільної освіти, що відбувся в Укрінформі, зорганізували ГО «Фонд «Відкрита політика» та Науковий ліцей/пансіон «Міжнародна зелена школа ім. Клима Чурюмова». Щоб у підсумку жвавої дискусії дійти колективного експертного висновку: дистанційна освіта для переважної більшості українських шкіл стала справжнім випробуванням.
Ірина Жданова, виконавчий директор фонду «Відкрита політика», поремствувала: карантин таки вибив значну громаду освітян зі звичної колії, багато педагогів виявилися неготовими результативно «сіяти розумне, добре й вічне» в умовах обмеженого доступу до навчальної бази. Вже не кажучи про справжній дистанційний освітній екстрим, що склався і у важкодоступних гірських районах, і в тих місцинах Донеччини та Луганщини, де все ще немає миру, а тим паче на тимчасово окупованих територіях.
Учасники форуму погодилися, що завершення навчального року в умовах тривалого карантину лише означило всі складнощі дистанційного навчання – і для дітей, і для вчителів та батьків.
Як стверджує Світлана Литвинова, заступниця директора Інституту інформаційних технологій НАПН України, пандемія змусила педагогів по-іншому поставитися до інформаційно-комунікаційних технологій. Бо якщо донедавна, за словами експертки, вчителі ці технології не вітали і не сприймали, «то тепер усі зрозуміли, що це обов’язковий інструмент вчителя, який дасть йому можливість виконати навчальну програму саме в умовах довготривалих карантинів».
Звісно, нові виклики застали зненацька не лише заклади освіти, вчителів, а й батьків: чимало їх просто не стяглися грошима, щоб забезпечити дітям повноцінне дистанційне навчання. Дехто вивіз своїх дітей в ізоляцію у віддалені села, де зв’язок або поганий, або його взагалі немає. А тим паче доступу до мережі Інтернет.
Ірина Саніна, акторка, мама чотирьох дітей, членкиня наглядової ради Наукового ліцею/пансіону «Міжнародна зелена школа ім. К. Чурюмова», підтвердила: справді, не кожна сім’я має можливість виділити дитині окремий гаджет для навчання. Зокрема це стосується багатодітних родин.
Проте не все так сумно у нашому освітянському домі. Є і славний досвід, і добрі набутки в реалізації освітніх програм. Для прикладу, в умовах карантину реалізується проєкт «Технологія навчання учнів початкової школи «Розумники», де вже розроблено 52 електронні освітні ігрові платформи для початкової школи.
У закладах освіти надійно обживаються мережа інтернет-сервісів, дистанційне навчання, «хмарні» сервіси. Проте й досі багатьом учителям ці та решта технологічних новацій даються вельми тяжко. Тому, наполягали учасники форуму, нині вкрай необхідні ефективні новітні система і платформи масового підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Залишити відповідь