У столичному Будинку кіно відбувся IX (XV) з’їзд Національної спілки кінематографістів України.
Зібрання вшанувало пам’ять членів спілки, спочилих за п’ятиріччя, що минуло від попереднього з’їзду. Масштаб імен і величина мартирологу приголомшує.
Заслухавши доповідь голови НСКУ, кінорежисера та генерального директора Національної кіностудії ім. О. Довженка Олеся Янчука, звіт ревізійної комісії, з’їзд перейшов до ключового питання, що визначатиме життя спілки найближчими роками: обрання її очільника.
Свої програми представили два претенденти: секретар правління НСКУ, кінооператор Сергій Борденюк та продюсер, кінодистриб’ютор, культурний менеджер, керівник компанії «Артхаус Трафік» Денис Іванов.
Після бурхливого обговорення з’їзд більшістю голосів підтримав Сергія Борденюка.
Новообраний голова НСКУ висловився за консолідацію українських кінематографістів «усіх професій, поколінь, аби вистояти перед воєнними, економічними, фізичними та моральними викликами, пов’язаними з російською агресією». Й убезпечитися «від будь яких можливих схем зазіхання на власність спілки».
«НСКУ має сформувати нагальні сенси, відстоювати активно громадянську та державницьку позицію, доносити її до аудиторії», – наголосив Сергій Борденюк. І висловився за конструктивну співпрацю з Держкіно. «Ніколи, навіть за радянських часів, стосунки Держкіно зі спілкою не були зручними, – зауважив новий керманич НСКУ. – Необхідно змінити фокус таких зусиль, як мені здається, з особистісних взаємин у русло прагматичних наших галузевих вимог. Дотримання норм законодавства, чіткого виконання своїх функцій органом влади, але зі спостереженням з боку наймасовішої кіноспільноти України».
Сергій Борденюк запевнив що спілка не вилучить із поля зору функціонування державних кіностудій, непохитно стоятиме на захисті Національного центру Олександра Довженка.
Що ж до осідку НСКУ, столичного Будинку кіно, то його, на думку пана Борденюка, необхідно модернізувати. «Перш за все кінотеатральні зали. Комплекс усієї будівлі з поступовим впровадженням сучасних технологічних енергозберігаючих систем. Така модернізація посприяє і фінансовим надходженням…
Будинок кіно має магнетизувати молодь своєю аурою, контекстом і формою кіно. Так як для нас колись, він має стати для нинішнього покоління рідною домівкою, креативною обітницею».
Залишити відповідь