Мій співрозмовник Костянтин Писаренко очолює одне з провідних столичних агентств, що надає експертні послуги на ринку нерухомості. Об’єкти, які його компанія пропонує для оренди чи купівлі, розташовані здебільшого в елітному районі столиці – Печерському. Бізнес перспективний: нині зведення нових будинків – украй вигідна справа. За словами Костянтина, 60% всіх грошей світу зберігається в нерухомості.
– Тільки у Печерському районі столиці споруджується близько 140 багатоквартирних будинків, – пояснює Костянтин – Лише на місці колишньої промислової зони з’явився елітний квартал, де майже 2000 квартир. І попит величезний: продаємо швидше, ніж забудовник встигає споруджувати.
Костянтин пояснює: є три типи покупців нерухомості. До кожного із них має індивідуальний підхід, кожного уважно слухає, зважає на всі побажання і вимоги.
Тип перший. Купівля для себе
При купівлі житла для себе – неважливо, людина ви сімейна чи ні – економити не варто ні на чому. Звичайно, все впирається у бюджетну «стелю» – у ваші фінансові можливості. Хоча завжди кортить витратити трохи менше, ніж насправді, не завжди варто догоджати цьому бажанню.
– Якщо клієнт починає економити «на собі», тобто на якихось двох, трьох чи й п’яти відсотках від вартості (на зовнішньому вигляді, поверсі, брати те, що не подобається), ми просто йому кажемо: «Шановний, вам же тут потім жити. Ви готові, для прикладу, бачити цей паркан, цю будову перед очима щодня. Тому радимо: беріть те, що реально хочеться».
Тип другий. Купівля для інвестицій
Попит на компактні квартири завжди є. Але цільову аудиторію преміум-сегменту часто цікавлять масштаби житла. Тому для інвестування краще купувати або великі квартири, або сусідні – для об’єднання двох невеликих квартир в одну чималу. У такий спосіб можна істотно виграти, здаючи житло в оренду, адже на ринку багато пропозицій з невеликим метражем, і стабільний дефіцит на великі квартири.
Тип третій. Купівля для членів сім’ї
У цьому випадку експерт рекомендує зважати лише на бюджет: усі нюанси купівлі залежать саме від нього.
Як зауважує Костянтин Писаренко, цільовою аудиторією його агентства нерухомості є саме перші два типи клієнтів, і саме із ними компанія працює регулярно.
Тим, хто купує житло для себе, фахівці компанії покликані забезпечити відчуття щасливого виграшу:
– Щоб «кайфував» від перебування, проживання у новій оселі, – пояснює Костянтин, – щоб помешкання було ліквідним, себто, щоб його можна було завжди легко продати за хороші гроші. Отоді нас цінуватимуть як експертів.
– Скільки порадите витрачати на ремонт?
– Кошти на ремонт рекомендую розраховувати, безпосередньо посилаючись на площу і вартість житла. Якщо ціна за м² становить 2000 доларів, то і ремонт повинен бути прямо пропорційний – 1200-1500, не дорожче. Якщо ж ціна близько 3000 за м², то і ціна за ремонт повинна відповідно збільшиться. Недоцільно робити у дорогих ЖК дешевий ремонт, також, як і в простіших новобудовах облаштовувати квартиру, витрачаючи на кожен м² 2000-2500 доларів.
– При купівлі нерухомості краще звернутися в агентство чи можна і самотужки займатися пошуком потрібної квартири?
– Експерт з нерухомості – ріелтор – це представник інтересів клієнта як для продажу, так і для покупки квартири або приміщення. Крім економії часу клієнта, це ще й безпека: укладаємо офіційний договір купівлі-продажу чи оренди приміщення. Хороший експерт допоможе вам за хорошу ціну продати нерухомість, або ж навпаки, дешевше придбати бажану квартиру. Він бачить «підводні камені» і розуміє, на що завжди варто звертати увагу на ринку нерухомості. Це допоможе уникнути неприємних ситуацій і гарантуватиме успіх угоди. Повторюся: експерт з нерухомості – це такий друг-партнер, з яким можна вигідно купити і вигідно продати. Як каже один мій друг, заощаджене дорівнює заробленому.
Залишити відповідь