Трунар Трамп продовжує засипати землею славнозвісну американську демократію. До погребної ями сунуть і зносини США з цивілізованим світом. Зокрема, новий президент неабияк спотворив американсько-канадське добросусідство. Його нахабні жарти про «51-й штат» і захмарні мита на канадський імпорт не могли залишитися без уваги уряду Канади – країни геть не останньої на світовій економічній арені. Обурення своєї влади масово підтримують звичайні канадці. У різний дозволений спосіб – навіть творенням антиамериканської сатири.
Але першим проявом канадського народного спротиву стала акція «Купуй канадське». Соціальні мережі заполонили публікації, які закликали ігнорувати американські товари. Згодом люди почали створювати списки продукції, яку не варто обирати на полицях магазинів. Для багатьох українців, що перебувають в Канаді, це стало таким собі дежавю: все це відбувалося і з нами, тільки наш гнів збурювала агресивна імперія, яку, очевидно, хоче нав’язати для США нинішній господар Овального кабінету
Не залишився осторонь і канадський бізнес. До прикладу, тамтешні кафе, бари й ресторани виключають американські продукти. А відразу після набуття чинності запропонованих Трампом мит в інтернет-спільноті піднялася хвиля перейменувань кавового напою «Американо» на «Канадіано».

Джон Едвард Гамблі, президент компанії «JEGantic Group», яка керує багатьма закладами у Монреалі, прибрав з асортименту більшість імпортних напоїв, зокрема каліфорнійське вино, горілку з Маямі та навіть віскі «Jack Daniel’s», яке незмінно залишалося «бестселером» у барах і клубах Канади. Так, він визнає, що це спричинить певні фінансові труднощі, збільшить закупівельну ціну на товари, проте відмовлятися від свого рішення не збирається. Моррі Бейкер, власник «Burger Bar Crescent», також вирішив прибрати «Jack Daniel’s» із асортименту, попри те, що цей бренд є основним спонсором його закладу під час гран-прі «Формули-1» у Монреалі. Підприємець зважився адаптувати рецепти популярних коктейлів, замінивши знамените американське віскі з Теннессі на канадське «Club Rye Whisky».
До «сухого закону» щодо американського алкоголю з минулого тижня приєдналася й організація «Société des alcools du Québec» (SAQ) – монопольний оператор з продажу алкоголю в Квебеку. А простіше – єдиний магазин у провінції, де можна придбати алкоголь на будь-який смак, адже у звичних для українців супермаркетах продають лише недорогі вина і пиво. Тепер за розпорядженням прем’єр-міністра Квебеку Франсуа Лего SAQ почав вилучати зі своїх полиць американські продукти.

Можливо, дружня відмова від продукції недружнього сусіда має мінімальний вплив на економіку США, проте кому, як не українцям, відомий вислів «зміни починаються з маленьких кроків»? Між першими флешмобами «Купуй канадійське» і відмовою монопольної мережі SAQ виставляти на полиці американський алкоголь минув лише місяць. Чим не доказ дієвості людської небайдужості і згуртованості?
То кому ж від цього легше, пане Трампе?
Залишити відповідь