Зоя Звиняцьківська, одна з найяскравіших дослідниць та експертів у царині моди, представила у столичному Мистецькому арсеналі свою книжку «Дрес-код України доби Незалежності. In progress. Dress-Code of Independence: Fashion of Ukraine since 1991». На презентації говорили про моду, дискутували про її розвиток з відомими українськими дизайнерами Андре Таном, Юлією Вагановою та зі співзасновником «Ukrainian Fashion Week» Олександром Соколовським.
Бажання гарно вдягатись і бути найкращим зводить людей з розуму, а творців індустрії моди штовхає на крайнощі: купувати шалені ідеї за шалені гроші. А що вдієш: краса і стиль – сфера перманентної з’яви нових, оригінальних ідей. Все це надихає дизайнерів створювати ще епатажніший, гламурніший та неповторніший одяг.
Та й книжка Зої Звиняцьківської – це теж свіже сприйняття моди.
– Такі видання сповнюють гордістю за Україну, за її людей, особливо за жінок, які хочуть бути красивими, оригінальними, неповторними, – не шкодував похвали Олександр Соколовський. – Книжка не лише про моду і її розвиток на наших національних теренах, книжка загалом про Україну та історію її людей, котрі вміли одягатися навіть тоді, коли не було, власне, що вдягати.
Зоя Звиняцьківська впевнена: яскраві, щасливі та прекрасні жінки – невід’ємна частина демократичної країни, адже це показник здорового суспільства.
За словами Андре Тана, Зоя активно популяризує моду, підносить її до рівня мистецтва. «Адже головне в моді – це справді мистецтво, фешн, нові ідеї та, особливо, маркетинг. А дизайнеру дуже важливо співпрацювати з пресою та зірками шоу-бізнесу».
У книжці скрупульозно виписано всі етапи розвитку моди в незалежній України: від дивного пострадянського авангарду 90-х та гламуру 2000-х до концептуальних пошуків початку 2010-х та останніх екотрендів.
Авторка сповістила: її книжку вже читають у багатьох європейських країнах, і там у захваті від наших талановитих дизайнерів, хочуть з ними співпрацювати. Наші модні бренди, яким уже понад 20 років, мають сучасний та привабливий вигляд. Бо змінюється не мода, а ставлення людей до неї.
– Концептуальна мода виникла 2009 року, але й досі у тренді, – переконує Зоя Звиняцьківська. – Маємо дуже багато самобутніх українських дизайнерів, про яких досі мало хто знає, але ж я переконана: вони варті слави не лише в Україні, а й у світі.
І підсумовує жартома: «Мода – це як балет. Там теж нічого не говорять, а тільки ходять під музику…»
Хтось із гостей поцікавився, як починати дослідникам та дизайнерам моди? Найперше народити ідею, порадила авторка книжки. А якщо ідея, є, – не боятися стукати з нею в усі двері, щоб тебе помітили, почули та зрозуміли. Бо мода, пояснює, – це те, що необхідно відчути, зрозуміти, чим неодмінно спершу маєш сам зачаруватися.
Залишити відповідь