Професія дизайнера так заглибилася у наш побут, що дехто перестав усвідомлювати її значення. Від миттєвого реагування на сигнали світлофора до використання зручних мобільних додатків – дизайн із нами і навколо нас.
Про перший досвід роботи у сфері UI/UX-дизайну, про значення та розвиток цієї галузі в Україні спілкуємося з Анастасією Туровською та Святославом Кострубським.
Анастасія Туровська – графічна та UI/UX-дизайнерка, членкиня ГО «Робимо вам нерви», волонтерка, активістка. Спеціалізується на створенні для користувачів інтуїтивно зрозумілих та естетично привабливих інтерфейсів. У сфері дизайну два роки.
Святослав Кострубський (Dezsviat) – український Junior UX/UI Designer, студент, людина з великими амбіціями. Має досвід розвитку та вдосконалення інтерфейсів користувача. Працює у сфері дизайну півтора року.
– UX/UI-дизайнери – спеціалісти, котрі є мостом між цифровим світом та користувачем, вони адаптують інтерфейс під потреби та інтуїтивне розуміння пересічного юзера, – пояснює Святослав.
– UI розшифровується як «User Interface» («користувацький інтерфейс»), тобто те, який продукт на вигляд та відчуття, – долучається до розмови Анастасія. – Сюди відносяться всі кнопки, меню, їхні кольори, які ви бачите у додатках. UX розшифровується як «User Experience» («користувацький досвід») і визначає те, як люди взаємодіють з продуктом і наскільки той відповідає їхнім потребам. UI/UX-дизайнери допомагають легко орієнтуватися в продукті. Від них залежить, як швидко користувачі можуть знайти те, що шукають, і як зробити їхній загальний досвід плавним і приємним.
– Чому вирішили займатися саме UI/UX-дизайном?
– Моя мотивація – зробити цей світ зручнішим та привабливішим, – зазначає Анастасія. – Існує безліч сервісів, корисних та необхідних для суспільства, які, однак, забуті через застарілий дизайн та незручність користування. Розробляючи макет додатків, відчуваю особливий стан потоку та високої продуктивності, що й допомогло усвідомити: це, безумовно, справа мого життя. Чим більше цим займаюся, тим більше усвідомлюю важливість UI/UX-дизайнера як професії.
– Я під час навчання перепробував багато сфер дизайну, але UX/UI найбільше припав до душі, – зізнався Святослав. – На мою думку, це ідеальне поєднання технічного мислення та візуальної реалізації.
– Яким був перший досвід UI/UX-дизайнерства?
– У мене розпочався з приєднанням до команди стартапу, що розробляла додаток для боротьби з кліповим мисленням та залежністю від смартфона, – пригадує Анастасія. – Моїм завданням було проєктування та розробка макетів цього додатка. Команда розробників допомагала, скеровувала мої дії відповідно до потреб користувачів. Цей проєкт допоміг реалізувати всі набуті знання та навички, думати як користувачі та виконувати цілі команди.
– Це був «вау-момент»: створивши свій перший інтерфейс, я відчув, що зміг реалізувати своє бажання створити щось візуально привабливе, до того ж корисне та зрозуміле будь-якій людині, – каже Святослав. – Проєкт було розроблено для працівників атракціонів, щоб зробити внутрішню бухгалтерію простішою, зрозумілішою, швидшою та доступнішою.
– З якими проєктами вдалося попрацювати і наскільки вони були успішними?
– Найбільше запам’ятався редизайн всім відомого сервісу «Booking» – справді цікава робота, – каже Святослав. – Я провів аналіз минулого дизайну, всіх його промахів та переваг, а потім удосконалив. Він став зрозумілішим, доступнішим для користувачів, зокрема і для людей з певними фізичними вадами. Трохи сумно, що цю роботу не побачили та не взяли до уваги власники/працівники сервісу, але вважаю, що це все одно було корисно для мене і для людей, котрі зможуть проаналізувати цю роботу в моєму портфоліо.
– Найпотужніший проєкт, з яким вдалося працювати, – розробка вебресурсу маркетингових досліджень, – розповідає Анастасія. – Це мій університетський проєкт, його я створила власноруч. Як UI/UX-дизайнерка я мала створити зручний інтерфейс для перегляду аналітики досліджень. Щоб досягти сподіваного, треба було враховувати усі закони UX-дизайну та й людського сприйняття.
Провівши опитування цільової аудиторії, мала дані, згідно з якими розуміла, як люди сприймають інформацію. Це допомогло спроєктувати та розробити макети сторінок вебсайту, які відображали основні метрики різних сфер українського ринку, а також власні дослідження компанії. Тестування вебресурсу показало, що саме є зручним для користувачів, коли вони відвідують сторінки, а що навпаки. Після врахування результатів тестування покращила користувацький досвід і вебсайт запустився.
Під час роботи над проєктом помітила, наскільки вдосконалилися мої навички порівняно з попереднім досвідом. Усвідомила, як це важливо чути користувача та бути готовою до адаптації під його потреби.
– Що можете сказати про розвиток UI/UX-дизайну в Україні?
–Він стрімко розвивається, на ринку з’являється все більше спеціалістів, – вважає Анастасія. – Помітні зміни і на державному рівні: нещодавно створено єдину дизайн-систему для державних сайтів. Вона включає проєктування та прототипування вебресурсу, елементів дизайну: кольору, шрифту, форми, а також правила, за якими ці елементи використовуються, принципи доступності, є там дослідження та аналітика досвіду користувача. На розробку вплинула доступність важливої інформації для громадян.
– Це складне питання як для джуна, не впевнений, що володію достатнім досвідом та інформацією, щоб оголошувати якийсь висновок, але, як на мене, ситуація доволі складна, – зазначив Святослав. – Особливо для молодших спеціалістів. Якщо хочеш потрапити в компанію, мусиш обовʼязково мати за плечима декілька років досвіду.
– Слідкуєте за останніми трендами UI/UX-дизайну?
– Для кожного дизайнера відстеження трендів у «Behance», «Dribbble», «Awards» – класика, – наголошує Анастасія. – Саме ці ресурси є моїм основним джерелом інформації. Також важливо враховувати не лише стилістичну частину UI/UX- дизайну, але й тенденцію поведінки користувача. Користувацький досвід весь час еволюціонує: те, як розміщували кнопки в мобільних додатках 6 років тому, може бути не актуальним сьогодні через розвиток технологій та зміну форми смартфона.
– Постійно відслідковую соціальні мережі, платформи з роботами UX/UI-спеціалістів, компанії та їхні медіа тощо, – запевнив Святослав.
Інтерв’ю класне, а тепер попросіть дизайнерів змінити інтерфейс сайту
Чому у цих дизайнерів не попросили інтерфейс новий? Сама робота неймовірна, Кузьма молодець