Чеська столиця вкотре відгукнулася на біль українського Маріуполя. Площа Вацлава Гавела зібрала перед Національним театром небайдужих на акцію до третіх роковин Читати далі…
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка спільно з Національною бібліотекою України імені Ярослава Мудрого вшанували пам’ять про треті роковини широкомасштабного вторгнення Читати далі…
Бачити принаймні хоч щось хороше, навіть у найтяжчі часи. Так і сталося зі мною, коли ми в Грінченковому університеті, готуючи фотовиставку, Читати далі…
Два роки тому одлетіла до свого Йванка Марічка Миколайчук (1941-2023). Поставив я на вечірнє підвіконня свічку, запалив і тихо помолився. Прислухаючись-придивляючись
Легендарному українському голкіперові та нинішньому головному тренерові столичного футбольного клубу «Динамо» Олександрові Шовковському виповнилося 50 років.
Трунар Трамп продовжує засипати землею славнозвісну американську демократію. До погребної ями сунуть і зносини США з цивілізованим світом. Зокрема, новий президент
Зустріч Дональда Трампа та Володимира Зеленського в Овальному кабінеті наприкінці лютого стала каталізатором небувалого сплеску солідарності чехів з Україною.
Жовтень 25, 2024Яна МИЦЬКО, студентка ІV курсу факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса ГрінченкаКоментарів немає
Незмінно і століттями поспіль нас переконують у тому, що чоловіки з Марсу, а жінки з Венери. Що в нас абсолютно різні погляди на одні й ті самі ситуації, що в екстремальних умовах чоловіки краще справляються з небезпеками й переносять стрес. Та що про це каже кіно?
Британська стрічка «Спуск» 2005 року за жанром «жахастик». Розповідає історію шести жінок, які вирішують після смерті родини однієї з них податися у спелеологічну експедицію в Аппалачі. Та коли спустилися до печер, зустрілися з дивними та вкрай агресивними створіннями.
Стосунки між героїнями будуються зазвичай на підтримці. Вони намагаються виручити одна одну зі складних ситуацій. Смерть стає розплатою за помилки чи рефлекторні реакції. Так, одна з героїнь, впавши у психоз через замкнутий простір печер та загальну ситуацію, ненавмисно вбиває товаришку, помилково прийнявши ту за монстра. Чудом вижити вдається тільки одній з героїнь – в одному з фіналів вона таки вибирається на поверхню. Фільм вирізняється чудовим творенням кадру, феноменальною акторською та режисерською роботами, гарно виписаним сюжетом та сильними й природними в своєму прагненні жіночими персонажами.
Після перегляду «Ритуалу», британського трилера 2017 року, складається чітке враження, що картину створено саме на противагу таким стрічкам, як «Спуск». Групу головних героїв представляють чоловіки. Четверо друзів також відправляються у гори, сього разу до Швеції. Фільм теж базується на протиборстві містичного та людського. Антагоністом є щось містичніше та всеохопніше. Коли один з чоловіків травмує коліно, група вирішує скоротити шлях через ліс. І на цьому путівці помічає дивні знаки й сліди. Руни, розідрані тіла оленів, героїв переслідують видіння, а далі вони взагалі втрачають орієнтацію, власні припаси й намети. Верстають шлях без них, але згодом один з чоловіків зникає. Його тіло знаходять… нанизаним на дерево. Окрім основного монстра, що полює за групою, нам демонструють місцевих жителів – групу язичників, які вважають істоту божеством. Вони викрадають двох чоловіків, що залишилися живими після перебування в лісі. Виявляється, що монстра звати Йотун, а за віруванням жителів общини жертвоприношення дають їм безсмертя.
Зрештою, одному з чоловіків вдається втекти із сокирою, поранити створіння і вибратися з лісу. Такий погляд з точки зору чоловічої групи нам дає стрічка «Ритуал». Фільм також доволі майстерний, проте отримав нижчі оцінки критиків і глядачів.
Попри те, що жінки часто вважаються слабкою статтю, такими, що не здатні були б протистояти сильнішим зовнішнім обставинам та піддаються істерії за першої ж нагоди, у «Спуску» вони представлені сильними персонажами. Немає акценту на їхню стать. Їх об’єднують дружба і захоплення туризмом. Вони сміливі, відчайдушні, готові допомогти одна одній, врешті – вижити.
«Ритуал» же представляє нам «традиційну» чоловічу картину. Головні герої агресивні, налаштовані почасти один проти одного, часто переслідують індивідуальну, а не групову мету вижити. У фільмі вони полишають, звинувачують одне одного, що, втім, не допомагає. Один з чоловіків виживає завдячуючи навіть не грубій силі, а хитрощам і відвазі – вони у відповідний момент забезпечують йому втечу.
Як на мене, символіка цього фільму розмиває його загальну картину. Намагаючись поставити чоловічу точку зору на противагу жіночій, «Ритуал» тільки підтверджує силу жіночого персонажу, показаного в «Спускові». Втім, об’єктивності заради раджу переглянути обидва фільми: попри все вони чудово представляють свої жанри.
Яскраві особистості, енергійні лідери, які приваблюють увагу суспільства, здатні завдяки своїм чеснотам об’єднувати людей. Рушії змін, вони не бояться бути в
Владислав Шалота, випускник Київського університету імені Бориса Грінченка, – нині футбольний коментатор, працює на матчах турнірів різних масштабів, які транслюють декілька онлайн-платформ і
Наприкінці 2024 року стрічки соціальних мереж переповнювалися фрагментами мюзиклу «Кабаре», а пісню «Дві Леді» («Two Ladies») наспівували сотні, якщо не тисячі.
Журі на чолі з академіком Миколою Жулинським визначилося з переможцем цьогорічного Міжнародного літературного конкурсу імені Григора Тютюнника. Ним став Володимир Ткаченко
Ця давня канадська традиція віщує неофіційний початок осені. Сягає корінням XVII століття – тоді французькі поселенці посадили яблуні у Нової Шотландії,
Американський комік та актор Адам Сендлер, якого називають королем невимушеного стилю, з’явився на 97-й церемонії вручення «Оскара» у шортах, кросівках і
Залишити відповідь