У квартирі надломлена тиша стоїть щоразу, коли він приїжджає додому. Дружина знімає з плити чайник, ніби робить щось надважливе, хоча просто Читати далі…
У столиці презентували документальний фільм «Звільнити слово». Про українських журналістів, звільнених з російського полону або тих, хто досі перебуває в неволі. Читати далі…
Нічний обстріл, ранок без води й електроенергії – за таких умов цього року відбувався щорічний благодійний різдвяний ярмарок «Charity Fair», організований
Зі студентами та викладачами столичного Грінченкового університету спілкувався Олександр Алфьоров – голова Українського інституту національної пам’яті, кандидат історичних наук, майор ЗСУ
Цьогорічне дослідження звичок споживання новин у світі «Reuters Institute (Digital News Report 2025» констатує: на медійному ландшафті все активніше господарюють соцмережі.
За даними аналітичної платформи «VoxUkraine», кількість українських студентів у західних університетах збільшилася з приблизно 21 тисячі у 2008 році до понад
Цьогорічний чоловічий тенісний турнір ATP у французькому Меці подарував українському тенісу історію, про яку говорити будуть ще довго. Віталій Сачко, здійснив
У другому етапі кіберспортивного чемпіонату «Starlabber Budapes Major 2025» , який приймав Будапешт, популярна гра «Counter-Strike 2» звела у поєдинкові українську
Травень 11, 2025Анна ТРЮХАН, студентка IV курсу факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса ГрінченкаКоментарів немає
Квітучого травня, коли ми разом з цивілізованим світом ушановуємо подвиг борців з нацизмом і пам’ять полеглих в роки Другої світової війни, особливо пече кожна звістка з нинішньої війни, яку розпалила в Україні новітня фашистська кліка – рашистські окупанти.
Кінематограф, як дзеркало історії та людських переживань, здатен допомогти нам усвідомити глибину воєнних жахіть і мимоволі провести зримі часові паралелі. Щоб укотре відчути нашу правоту, силу духу тих, хто боронить свободу і справедливість, щоб усвідомити важливість гасла «Ніколи знову», яке для українців тепер наповнене реальним болючим змістом.
Кінокласика про Другу світову війну залишає незабутній слід у серцях глядачів.
«Піаніст» (2002) Романа Поланскі – це пронизлива історія виживання талановитого польського піаніста Владислава Шпільмана у зруйнованій нацистами Варшаві. Поланскі з моторошною точністю відтворює жахи Голокосту. Режисер не вдається до зайвої спекулятивності, але проникає в саму суть людського страждання. І точно описує поступову втрату євреями всіх прав, їхнє згасання у гетто, по суті, зведення нанівець їхнього статусу людини.
Кожна сцена – це болісний заштрик у серце, нагадування про неймовірну жорстокість, бездушність тоталітарного режиму, про моральне звиродніння нацизму. І навіть серед цього пекла Шпільман чіпляється за життя, ховаючись у покинутих будівлях, його єдиною розрадою стає музика, що звучить у його пам’яті, мелодії Шопена, які стають його молитвою та гімном незламності.
Фільм надзвичайно тонко показує контраст між мирним життям, сповненим музики, щастя, любові й творчості, та жахливою реальністю війни, яка безжально все це руйнує. Спогади Шпільмана про концерти, тепло родинного кола та перші почуття кохання перетворюються на болючі нагадування: війна забирає у людей світ. Ці спогади разом із музикою пронизують його самотнє животіння, підтримуючи в ньому іскру надії, не даючи остаточно згаснути.
«Список Шиндлера» (1993) Стівена Спілберга. Розповідь про німецького промисловця Оскара Шиндлера, який врятував понад тисячу польських євреїв від неминучої загибелі в концтаборах. Стрічка вражає історичною точністю та емоційною глибиною, показуючи жахи Голокосту та водночас неймовірну силу однієї людини, здатної протистояти системі зла. Викликаючи не лише біль і жах, але й віру в людську доброту та здатність до героїзму в найскладніших обставинах. Чорно-біла палітра фільму загострює моторошну реальність подій, оголюючи їхню сутність без жодних прикрас. Сцени у гетто, епізоди масових розстрілів, атмосфера постійного страху, жаху та приниження проникають глибоко під шкіру – до пекучого болю, до нестерпного сум і палючого гніву за безневинно загублені життя. Режисер намагається показати, як війна стирає межі між добром і злом, як руйнує не лише тіла, а й душі, перетворюючи людей на бездушних виконавців злочинних наказів.
Ця історія про неймовірну силу однієї людини, яка наважилася протистояти системі зла. Заради порятунку інших Оскар Шиндлер використовує свій вплив, гострий розум та винахідливість, крок за кроком визволяє з пазурів смерті сотні безневинних людей. Його список стає символом надії, маяком у темряві, доказом того, що навіть у найжахливіші часи одна небайдужа людина може змінити хід історії та врятувати безліч доль.
«Життя прекрасне» (1997) Роберто Беніньї – унікальна трагікомічна історія батька, котрий, перебуваючи зі своїм маленьким сином у нацистському концтаборі, вигадує складну гру, щоб захистити дитячу психіку від жахів війни. Намагаючись навіть серед такого жахіття подарувати дитині мирне життя та «щасливе» дитинство.
Крізь сміх і сльози проступає неймовірна сила батьківської любові та оптимізму, навіть перед обличчям смерті. Викликаючи світлий смуток, захоплення жертовністю героїв, щире і глибоке співпереживання . Ця кіноісторія засвідчує: і концтабору з усіма його жахіттями не під силу зламати людину, якщо вона має надію та сенс життя.
«Кіборги» (2017) Ахтема Сеітаблаєва. Героїчна кінодрама відтворює хроніку оборони українськими військовими Донецького аеропорту у 2014 році.
І безприкладну мужність, титанічну незламність духу молодих хлопців, які, опинившись у пекельних умовах, не втрачають людяності, почуття гумору, віри в перемогу. Їхню єдність, готовність підтримати один одного в найскладніші моменти.
Фільм викликає глибокий біль за кожну втрату, за кожне обірване життя. Збурює відчуття несправедливості та нерозуміння того, чому люди гинуть на війні, яку не вони почали. Не прикрашає війну, а показує її жорстокість та безглуздість І водночас звеличує подвиг звичайних людей, які стали героями, захищаючи свою землю. Емоційна напруга не спадає до заключних титрів, а фінал залишає відчуття гіркоти, але й непохитної віри в силу українського народу.
«Мирний-21» (2023) Ахтема Сеітаблаєва – це історія про загін луганських прикордонників, який дав бій окупантам, попри значну перевагу в техніці та людських ресурсах.
Фільм викликає гордість за наших оборонців: попри спроби переконати їх здатися, перейти на бік ворога, віддати землю без бою, як це було в Криму, вони не зрадили присягу, мужньо захищали свою країну. Але й оголює трагізм ситуації, показує розгубленість, страх, нерозуміння, біль від зради того, хто колись звався своїм. Після перегляду залишається відчуття гіркоти від втрачених можливостей та водночас гордість за тих, хто не продався, хто до кінця виконав свій обов’язок.
«Снайпер. Білий ворон» (2022) Мар’яна Бушана. Пацифіст-екопоселенець із Горлівки з початком війни на сході України вирішує стати снайпером, щоб захистити свою землю та помститися за смерть дружини.
Ця історія сповнена цілою гамою емоцій — від співчуття до головного героя, який пережив непоправну особисту втрату, до захоплення його перетворенням на вправного воїна, захисника своєї землі. Вражає внутрішня боротьба й усвідомлення, що для захисту та помсти потрібно взяти до рук зброю. Картина дуже реалістично показує жорстокість війни, її вплив на психіку людини, біль втрат та ненависть до ворога. А водночас несе потужний меседж про силу волі, про здатність людини змінюватися, знаходити в собі сили боротися за свою свободу та майбутнє, а головне – за життя.
Так, між Другою світовою та російсько-українською війнами простежуються очевидні й жахливі збіги. Історія повторюється і знову на українській землі розгортається кровопролитна війна, спричинена агресором, який мав бути гарантом безпеки, а тепер нехтує міжнародним правом та людськими цінностями. І знову повторюється історія, коли намагаються знищити ідентичність цілого народу. Українці страждали в обох війнах, але не здалися. Їхня незламна воля до свободи та незалежності залишається непохитною.
Слоган «Ніколи знову» після жахів Другої світової війни мав стати запобіжним засобом від нових трагедій, але, на жаль, не став.
Ці кінострічки нагадують: шлях до миру – як писав славний поет, «по кривавій по дорозі». І тому так життєво важливо у час загального лихоліття зберігати нашу єдність, злютованість, оту сталеву волю, в якій сила народу. Непереможна сила.
Рано чи пізно перед кожним студентом-журналістом постає питання вибору бази практики. І тоді доводиться визначатися з платформами: університетські чи зовнішні медіа.
Останнім часом мережею ширяться відео: дорослі і малята скуповують з полиць магазинів шоколадні яйця «кіндер-сюрпризів». Покупці полюють за новою колекцією «Kinder»
Напередодні свята Святого Миколая станція столичного метро «Площа Українських Героїв» озивалася не лише гамором потягів а й величальним співом і бадьорими
Український письменник Артем Чех – із тих авторів, хто вибудовує ландшафт нашої сучасної літератури. Серед його поважних досягнень – численні нагороди,
Історія циклічна. Таке твердження критикують, але не погодитися з ним важко. Особливо, коли споглядаєш події сучасності. Ганебні для світової дипломатії роки
Світова тенденція: сучасні туристи більше прагнуть нових локацій, не надто популярних, але з багатою історією, пам’ятками культурами та незвичним досвідом. Серед
У перший рік повномасштабного вторгнення росіян в Україну місто Вроцлав, за оцінками Союзу польських митрополій, прийняло понад 250 тисяч українців. Це
Рената Товстенко, українська виконавиця, яка виступає під сценічним іменем Shmiska, в дуеті з Давидом Голубенком (Golubenko) випустили трек «Хто, якщо не
Того вечора у затишній мюнхенській книгарні «TREMPEL» господарював сучасний молодіжний український гумор – у «СТЕНДАПІ БАВАРІЯ». Стати глядячем цього дійства можна
Залишити відповідь