Рано чи пізно перед кожним студентом-журналістом постає питання вибору бази практики. І тоді доводиться визначатися з платформами: університетські чи зовнішні медіа. Для когось цей вибір диктує ситуація: скажімо, можливість «зав’язатися» у якомусь виданні з перспективою отримати там роботу. Студентські ж медіа зазвичай пов’язують з рутиною навчального процесу і тому вважають їх чимось «попутним», дрібним і непрестижним. Спробую довести, що це упередження.
Однією з вагомих переваг є те, що це знайомий простір, де легше розкрити свій потенціал. Вам знайомі обставини, в яких перебуваєте, немає страху помилки, маєте змогу вільно експериментувати: можна спробувати інший стиль, підібрати новий формат, поставити ще одне уточнювальне запитання чи переписати текст з нуля.
Не менш важлива й підтримка працівників редакцій, журналістів-практиків, які завжди знайдуть час допомогти, порадити, пояснити. У студентському медіасередовищі редактор працює з практикантом персонально, крок за кроком супроводжує його роботу. Допомагає визначитися з темою, підказує, який жанр для неї обрати, як структурувати матеріал, звертає увагу на деталі. Це той тип наставництва, якого часто бракує в професійних редакціях, де молодий журналіст одразу «вкидається» в робочий процес і мусить адаптуватися самостійно. Іншими словами, або потонути, або випливти.
Студентські медіа дають важливе право спробувати себе в різних журналістських іпостасях, щоб зрозуміти, де цікавіше, де почуваєшся впевненіше. Тут можна написати новину, а наступного дня – репортаж чи інтерв’ю, підготувати огляд, створити блог чи спробувати коротку аналітику. У професійних медіа на такий вибір для новобранців часто бракує редакційного часу та й терпіння керівництва.
Університетські видання підтримують ініціативність, надають простір для власного голосу: твори, шукай, знаходь себе, пропонуй ідеї. Тут вам терпляче пояснять доцільність кожної редакційної правки, допоможуть фахово виростати від публікації до публікації. Так зрозумієте, яким шляхом рухатися далі у професії, що саме подобається створювати. Цей досвід стане помічним і тоді, коли задумаєте створити власний медійний проєкт.
Вже тут, в університетських медіа, варто формувати на фаховому рівні власне портфоліо. Перші публікації можуть стати вагомими аргументами на вашу користь для потенційного роботодавця.
Отже, досвід роботи саме на медійних платформах від університету має свої значні переваги, про які одразу й не замислюємося. Тут студент формує свою професійну кар’єру в «домашніх» умовах, при фаховому наставництві і з показним портфоліо у підсумку. У такому середовищі народжується справжній інтерес до журналістики, упевненість у власних силах, розуміння, що змістовний медіапродукт формується з професійності, з прагнення говорити про важливе.
Залишити відповідь