Рятувати Дніпро, не ховати Либідь

Мегаполіси – не лишень міста як з великими можливостями. Про екологічні проблеми розвитку столиці спілкуємося з депутаткою Київради, членом комісії з питань екологічної політики Ольгою Чайкою.

Стан повітря – серед болючих проблем столичного довкілля. У цьому може пересвідчитися кожен, переглянувши в додатку «Київ Цифровий» результати щоденного моніторингу. Серед великих забруднювачів не лише електроцентралі.

– За моєї каденції, – коментує Ольга Чайка, – встановили спеціальні датчики, які цілодобово вимірюють стан повітря – це автоматична робота комп’ютерів. Цікаво, що у березні 2022 року, коли значна частина киян виїхала з міста, у столиці був найкращий стан повітря. Не було стільки автівок. Маємо й  свою глобальну проблему – Бортницьку станцію аерації. Справді глобальну, бо її вміст може потрапити через ґрунт у Дніпро. Така загроза є, проте станцію не реконструюють. Була можливість домовитися з японцями, вони давали кредит, але через умови кредитування не вдалося підписати кінцеву угоду.

Великою перепоною для покращення екологічної ситуації в столиці депутатка вважає брак сміттєпереробного заводу.

– Місто не має такого підприємства. Сміття накопичується на полігоні твердих побутових відходів №5. Він уже давно переповнений, але сміття все одно туди возять, бо  більше нікуди. Вважаю, що такий столичний завод маємо збудувати у співпраці із закордонними партнерами та містами-побратимами, які мають досвід переробки побутових відходів.

Дніпро – історичний символ Києва, але стан цієї річки давно викликає серйозну тривогу екологів і громадськості. Дніпро поволі вмирає. Нині його добиває війна. На думку Ольги Чайки, рятувати головну річку України необхідно невідкладно – зусиллями держави. Ухваливши всебічно обґрунтовану покрокову програму оздоровлення Дніпра.

Є ще одна історична річка, невіддільна від Києва. У липні цього року Київрада ухвалила як основу детальний план території (ДПТ) у межах бульвару Міхновського, вулиць Великої Васильківської, Євгена Коновальця, Володимиро-Либідської, Казимира Малевича, залізниці у Голосіївському районі столиці. Цей план, зокрема, передбачає закрити річку Либідь у колектор, щоб облаштувати заїзд до ТРЦ «Ocean Mall».

– Наша позиція та вимога – річку не закривати, – наголошує Ольга Чайка. – Маємо справді дуже класний міський проєкт, як на березі Либеді облаштувати зону відпочинку, а в майбутньому створити урбан-парк для молоді. Так, це дуже дорого, і про це під час війни йтися не може. Але нині наше завдання – не дати закрити під землю цю частину русла Либеді.

Депутатка й екоактивістка вважає, що кияни недостатньо поінформовані про стан столичного довкілля і роль кожного для поліпшення якості життєвого простору міста.

– Просвітницькі програми, – запевняє, – варто вводити у шкільну освіту,  ростити свідоме покоління, показувати соціальну рекламу, роз’яснювати, приміром, як важливо правильно утилізувати батарейки, невикористані ліки тощо. Бо такі відходи особливо засмічують ґрунт і середовище. Це необхідно пояснювати змалку, формувати свідомість. А дорослих варто заохочувати користуватися електротранспортом. Парк столичного громадського транспорту повинні заповнити машини, які мінімізують викиди у повітря. На заміну теперішнім.

Втім, поінформувала депутатка, комісія з питань екологічної політики Київради  поки що не напрацьовує такі проєкти рішення. Для цього потрібне фінансування, яке під час воєнного стану спрямовується на інші життєво важливі потреби міста.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company