Рік, в якому живемо, приніс глобальні зміни. Звикаємо до самоізоляції, до обмежень, до масок на обличчі, а дехто ще й до стерильних рукавичок. І, звісно ж, до неминучих тягот і втрат. Для прикладу, лише за перші два тижні карантину 2500 українських закладів харчування припинили свою діяльність. У ресторанному бізнесі без роботи залишилося понад 160 тисяч осіб. Окрім тих, хто вчасно зумів перейти на онлайн-обслуговування.
Втім, частину сегменту дрібної торгівлі та обслуговування за час карантину зуміла зайняти підприємлива, одержима і «просунута» молодь.
Я познайомилася з 20-літньою бізнесвумен, яка марнувала час за переглядом серіалів від Netflix, а розробляла стратегії та відкладала гроші на стартовий капітал. І вже досягла перших успіхів у бізнесі. Анна Петрук в соціальних мережах відома як annakoschicka. Власниця онлайн-магазину корейських товарів в Instagram. Наше спілкування з Анною відбулося теж у режимі онлайн, завдяки помічному і нині популярному Zoom.
– Анно, я так розумію, що саме карантин став для тебе поштовхом відкрити свою справу?
– Це правда, бізнесом я вирішила зайнятися на карантині. Був вільний час і було велике бажання працювати у тій сфері, яка мені подобається. Втім спочатку все йшло шкереберть, довелося навіть поставити справу на паузу. Бо у травні закривали сполучення, мусила знайти альтернативний варіант доставки товару.
– Чому вибір упав на корейські товари? Не лякала конкуренція, адже на ринку таких крамниць чимало.
– Спеціалізація мого магазину пов’язана з моїми особистими зацікавленнями. Кей-поп – це музика, яку я слухаю і розумію. Взагалі, вся корейська попіндустрія мене давно цікавить. Конкуренція справді велика. Ніша відрізняється доволі низькими цінами. Всі клієнти обирають шоп до снаги, годі когось присилувати. І все ж таки працюю не на збиток.
– А перші кроки у торгівлі, якими вони були?
– Не просто було знайти фірму-перевізника. Звичні поштові фірми «DHL», «Ups» тоді не працювали. Подбала про гарний дизайн сторінки. І про рекламу – не таку собі примітивну промоакцію в Instagram, а поширила її через популярні акаунти, пов’язані з k-pop тематикою.
Це те, що зробила найперше.
– У чому плюси власного бізнесу?
– Найбільший плюс – заробітна плата. Також є особисті знижки на товар, які не можуть не радувати.
– А мінуси? Готуючись до нашої розмови, натрапила на пост у твоєму особистому профілі. Ти написала в Direct топ-5 речей, які тебе дратують. Серед них – неввічливість покупців, дурнуваті запитання, голосові повідомлення. Яке повідомлення тебе вразило найбільше?
– Колись надіслали прохання… безкоштовно відправити альбом. А щодо мінусів загалом, то це і «нерви» з митницею, і пакування товару до ночі… І, звичайно ж, треба бути 24/7 на зв’язку. Навіть тоді, коли хочеться побайдикувати.
– Чи були моменти зневіри?
– Ні. Поки що тримаю тонус. Не відчувала ні апатії, ні вигорання. Навпаки, прагну вдосконалення.
Залишити відповідь