Організація економічного співробітництва та розвитку ОЕСР масштабно вивчила особливості учительської праці у країнах-членах ОЕСР.
У доповіді про отримані результати неодноразово звучало схвалення британської системи середньої освіти. А також освіти Сінгапура: там учні досягають особливо високих результатів з математики.
За співвідношенням «ціна-якість» найкраща система освіти Фінляндії: завдяки відмінній роботі вчителів фінські учні отримують високі бали в моніторингових дослідженнях «Міжнародної програми з оцінки освітніх досягнень учнів». Ці тестові дослідження оцінюють грамотність школярів у різних країнах світу та їхнє вміння застосовувати знання на практиці. Хоча фінські вчителі отримують порівняно невисокі зарплати і навчають відносно великі класи.
За цим показником ефективності одразу після Фінляндії розташувались Корея, Чехія та Угорщина. «Аутсайдерами» у співвідношенні «ціна-якість» є системи освіти Бразилії та Індонезії.
Оплата вчительської праці
Серед 30-ти країн-членів ОЕСР найвищий річний оклад отримують учителі Швейцарії: в середньому 68 000 доларів. Це на 18 тисяч доларів вище, ніж середня зарплата по країні. Високі зарплати отримують також учителі в в Нідерландах, Німеччині та Бельгії.
Проти цих лідерів учителі Великої Британії значно відстають, отримуючи трохи більше 40000 доларів річних, посідають у рейтингу 30-ти країн 13-е місце. Хоча у сусідній Франції вчителі отримують ще менше – 33000 доларів, а в Греції – лише 25000 «зелених».
Загалом же картина середніх річних учительських зарплат у країнах – членах ОЕСР має такий вигляд:
Швейцарія – 68,82 тис. дол.США; Нідерланди – 57,87; Німеччина – 53,73; Бельгія – 51,47; Корея – 47,34; Ірландія – 47,3; Японія – 45,93; Австралія – 44; Фінляндія – 42, 81; Данія – 41,71; Іспанія – 41,52; США – 41,46; Велика Британія – 40,91; Австрія – 37,41; Нова Зеландія – 34,76; Португалія – 34,59; Франція – 33,57; Норвегія – 33,13; Словенія – 32,48; Швеція – 31,61; Італія – 31,46; Ісландія – 29,48; Греція – 25,75; Ізраїль – 19,55; Чехія – 18,61; Туреччина – 17,18; Китай – 16,41; Бразилія – 14,94; Угорщина – 14,46 та Індонезія – 2,83 тис. дол. США
Кількість учнів на одного вчителя:
Бразилія – 32,1; Китай – 27,6; Корея – 18,2; Індонезія – 17,4; Фінляндія – 16,5; Туреччина – 16,4; Нідерланди – 16,4; США – 15,3; Ірландія – 14,8; Швеція – 14,4; Словенія – 14,1; Німеччина – 13,7; Нова Зеландія – 13,5; Велика Британія – 13,4; Японія – 13,1; Данія – 12,7; Австралія – 12,6, Чехія – 12,4, Угорщина – 12; Ізраїль – 11,7; Швейцарія – 11,6; Ісландія – 10,9; Італія – 10,8; Франція – 10,4; Австрія – 10,2; Іспанія – 10,1; Бельгія – 9,9; Греція – 9,7; Норвегія – 9,2, Португалія – 7,6.
Країни, в яких вчителі мають найбільшу повагу
В ході цього дослідження тисячу опитуваних у кожній країні запитували: чи, на їхню думку, вчителі отримують справедливу зарплату і чи стали б респонденти заохочувати своїх дітей обирати професію вчителя?
За результатами опитування, найбільшою повагою користуються вчителі в Китаї: 75 % респондентів відповіли, що вчителі в їхній країні користуються повагою в учнів.
Велика Британія і США опинились у середині рейтингу, опустившись нижче Південної Кореї та Греції. А замикає цей рейтинг Ізраїль.
Години роботи вчителів
За даними дослідження, вчителі Великої Британії працюють у середньому 46 годин на тиждень. При цьому вони менше часу проводять у класі – більшу його частину присвячують іншим завданням. Фінські учителі мають у середньому 32-годинний робочий тиждень, а вчителі Італії працюють тільки 29 годин на тиждень.
Про стать, вік і освіту
Лідером за кількістю жінок серед учителів є Латвія – 88,7 %. Далі за рейтингом – Естонія (84,5 %), Словаччина (81,8 %), Болгарія (81,2 %), Італія (78,5 %), Чехія (76,5 %), Ізраїль (76,3 %), Польща (74,9 %). Найменше жінок серед учителів у Нідерландах – 54,6 %, Мексиці – 53,8 % та Японії – 39%.
Середній вік учителів варіюєтся так: максимум – в Італії (48,9 року), Естонії (47,9 року), Болгарії (47,4 року); мінімум – у Малайзії (38,9 року), Абу-Дабі (ОАЕ) (38,7 року) й Сінгапурі (36 років).
Учителі з вищою освітою переважають у таких країнах, як: Австралія (99,9 %), Польща (99,9 %), Корея (99,8 %). Замикають позиції в цьому рейтингу Хорватія (82,3 %), Чилі (81,6 %) та Італія (80,5 %).
Вагомий педагогічний стаж мають учителі Латвії (22 роки), Естонії (21,6 року), Болгарії (21,5 року), Італії (19,8 року), Португалії (19,4 року) та Іспанії (18,3 року). Значно поступаються за цим показником їхні колеги з Абу-Дабі (ОАЕ) (12,8 року), Англії (12,4 року) й Сінгапура (9,7 року).
Залишити відповідь