Вимушений карантин і принада вільного часу запровадили в соціальних мережах «медові місяці». За даними компанії Valassis, споживання «соціального» контенту зросло на 39%, а за дослідженнями Obviously, сумарна кількість користувачів, залучених, для прикладу, в Instagram за лютий-березень збільшилась на 22%, а в TikTok – на 27%.
Чому люди не завжди досягають своєї мети? Бо лише хотіти чогось замало. Потрібно ще навчитися стратегічно мислити і планувати власний час. Щоб усе встигнути, у пригоді стане тайм-менеджмент. Йдеться про науку грамотного планування та управління власним часом. Але як засвоїти її премудрості?
– Перш за все, візьми за звичку виписувати ввечері всі завдання на завтрашній день, – радить тренерка зі звичок Альона Бурдейна. – Найкращий час для цього – кінець робочого дня, вечір, Ця проста дія допоможе краще висипатися, адже часто причиною безсоння буває те, що ми ввечері перебираємо в пам’яті всі важливі справи, які маємо завтра встигнути зробити.
Коли необхідно виконати багато справ, важко зрозуміти, які з них важливіші і які потрібно зробити в першу чергу. Другорядні завдання виконати набагато легше. Вони вирішуються швидше та з меншими клопотами, тому й завершувати їх приємніше. Один зі способів впоратися з напруженням, викликаним спробами організувати свій день, – розписати свої справи за матрицею Ейзенхауера: термінові важливі справи (їх потрібно робити сьогодні, передовсім та обов’язково); нетермінові важливі справи (ті, що терміновими можуть стати незабаром); термінові неважливі справи (вони ніяк не наближають вас до мети, якою б вона не була, це справи, які потрібно робити, але лише задля того, щоб їх робити); нетермінові неважливі справи (вони неважливі і нетермінові, але саме їх хочеться робити).
Один з нестандартних методів планування – розклеювати стікери. Вони яскраві і їх дуже важко не помітити. Ідеальне місце для них – ноутбук, блокнот або шафа.
А ось ці застосунки допоможуть ефективно планувати справи:
Google Calendar дозволяє планувати зустрічі, створювати заходи, встановлювати нагадування. Цей застосунок триматиме в одному місці всі ваші завдання, якими, до речі, можете поділитися з близькими чи колегами.
Trello – надзвичайно простий та зручний застосунок. У Trello комфортно вести спільні проєкти. Тут усе організовано не у вигляді списків, а у форматі дощок. Також усі завдання можна делегувати, маркувати та ставити спеціальні позначки.
Tick Tick – зручний для створення переліків справ. Дозволяє встановлювати дедлайни та налаштовувати нагадування, заповнювати та керувати своїм розкладом у календарі, ділитися своїми завданнями з іншими користувачами тощо.
Незалежно від того, що ти зробив, треба відзначати свій прогрес. Відзначати себе за те, що виконав складне завдання: скажімо, замість бутерброда на сніданок приготував вівсянку з фруктами. Чи відмовився від перегляду улюбленого серіалу на користь прочитання книжки.
– Перед тим, як розпочати планування, завжди запитуй себе: чому мені треба досягти цього результату? – рекомендує Альона Бурдейна. – Коли знаходиш відповідь, то всі завдання набувають сенсу. І виконуючи їх, відчуваєш задоволення, бо просуваєшся вперед, а це надає ще більшої впевненості у власних силах.
Отже, тайм-менеджмент прискорює досягнення поставлених цілей, розвиває важливі навички багатозадачності, планування, активізує внутрішній потенціал, дозволяє зробити справи, на які «ніколи не було часу».
Проте за списком справ не забувайте про рідних, улюблене хобі, створення приємних сюрпризів для близьких. У цьому випадку гармонію з графіками справ буде гарантовано.
Залишити відповідь