Війна змінила багато в житті українців. Модна індустрія не стала винятком: чимало брендів, крамниць з одягом зникло, а тимчасом на ринку з’явилися нові модні марки. Вадим Сімороз – співзасновник українського бренду одягу «NeFormaT», започаткованого 2024 року.
– Коли почалася повномасштабна війна, у мене був важкий період, – розповідає Вадим. – Друг із подругою взялися витягувати мене з цього стану. Наполягли, щоб я долучився до «продукування ідей». Вони самі гадали: або відкрити магазин, який реалізуватиме товари українських брендів, або заснувати власну марку одягу, не схожого на той, що є на нашому ринку. Мені сподобався другий задум.
Саму назву «NeFormaT» придумав партнер. І запропонував виділити три літери NFT. Зареєстрували це як торговельну марку.
Концепцією бренду одягу займаються всією командою. Тепер у продажу мають лише футболки, але, запевняє Вадим, це тільки початок. Незабаром буде повноцінна колекція: светри, худі, штани, шорти тощо.
– Сьогодні вночі наснився дизайн шортів, – зізнається Вадим. – Тільки-но прокинувся, записав цю ідею, щоб не забути. Дизайном більше опікується співзасновниця бренду: пропонує варіанти, ми їх погоджуємо, а далі разом підбираємо кольори. Багато часу йде на ретельний підбір тканини, щоб пошити максимально якісну річ.
За словами Вадима Сімороза, їхній одяг покликаний виділяти людей серед маси.
– Скажу тільки від себе, без компаньйонів: мені завжди хотілось виділятися. Є купа магазинів одягу, брендів, торговельних марок. Але ми створити одяг не такий, як в усіх: якісний і цікавіший. Одягнувши його, ти відрізняєшся від інших.
Вадим наголосив: такий одяг пасуватиме активним чи навіть не дуже охайним людям.
– Тиждень ношу футболку, аж тоді кидаю її в пралку. Але увесь цей час вона не віддавала запаху поту, залишалася у презентабельному вигляді. А після прання не втратила колір.
Особливість «неформатних» футболок навіть у дрібному. Наприклад, кишеня для дрібничок, які мають бути під рукою.
– Наш одяг є і в офлайн-торгівлі, і онлайн, у соціальних мережах «Тік-Ток» та «Інстаграм», – продовжує розповідь Вадим Сімороз. – Поціновувачі різного віку: наймолодшому клієнту – 14 років, найстаршому – 50.
Не приховує підприємець і проблем. Каже, дуже клопітна справа – розвиток.
– Складно перемкнути увагу людей з подій війни на те, що є життя та мода, що одяг – це частина нашого існування. Я впевнений: якби ми пішли у сферу мілітарі-речей, то дуже швидко привернули б загальну увагу, і фінансування знайшлося, і попит. Але наша місія дещо інша.
Вони розкручують бренд на власні кошти, своїми силами. Не подавалися на гранти чи державні програми. Бо, вважає Вадим, у час війни маємо найперше підтримувати грантами ті ідеї, які допоможуть обороні та безпеці країни. Але, додає, підтримувати українських товаровиробників тепер теж життєво необхідно.
– Коли отримуємо статистику продажів, не приховуємо радості. Попри те, що ми як бренд початківці, на нас уже звертають увагу, нас обирають, купують.
Творці вже задумуються про відкриття магазинів бренду. Вадим зізнається: мріє стати продавцем у першій крамниці їхнього одягу. І щоб їхні футболки не коштували тисячі, щоб люди не відкладали на неї місяцями
– Якби міг вносити зміни у закони, то ввів би контроль для виробників, які ставлять надміру високі ціни, неспівмірні з якістю товару.
Наважитися на власну справу – важко, а у воєнний час – ще важче. Втім, переконує Вадим Сімороз, тепер не можна сидіти склавши руки, бо так зупиняється життя. На його думку, велика помилка людей у тому, що вони, маючи ідею і бажання щось започаткувати або створити, гальмуються думкою про те, що їм нічого не вдасться. Страх убиває неймовірні ідеї.
– Щоб створити щось значуще, потрібен характер, без цього не буде справи, – підсумовує наш співрозмовник.
Залишити відповідь