В агенції «Укрінформ» презентували національний тест на цифрову грамотність для вчителів. Як складову реалізації проєкту «Дія. Цифрова освіта», ініційованого Міністерством цифрової трансформації. Тест, запевняють його розробники, експерти Академії цифрового розвитку, допоможе кожному вчителеві зрозуміти, на якому рівні цифрової грамотності він є.
– Для 55 % українських шкіл дистанційне навчання стало справжнім викликом, – констатувала Валерія Іоанн, заступниця міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції. – 62 % директорів закладів загальної середньої освіти вказали, що вдома у значної частини вчителів та учнів немає необхідної техніки. А майже 47 % директорів поскаржилися на низьку швидкість інтернет-зв’язку. І ми їх розуміємо. За даними дослідження Мінцифри, 40 % українських шкіл не мають якісного підключення до інтернету.
Цифрограм для вчителів, на відміну від цифрограмів для інших користувачів, матиме максимальний бал 63, та містить 21 професійну цифрову компетенцію у п’яти сферах: «Учитель у цифровому суспільстві», «Професійний розвиток», «Використання та аналіз цифрових ресурсів», «Навчання та оцінювання учнів», «Розвиток цифрової компетентності учнів».
Склавши цей тест, учителі отримають відповідний сертифікат. Утім незалежно від результатів можуть підвищити рівень цифрової грамотності, переглянувши освітні серіали для вчителів на порталі «Дія. Цифрова освіта».
Генеральна директорка директорату цифрової трансформації МОН Роксолана Швадчак зазначила: міністерство освіти та науки не проводило досліджень, наскільки вчителі володіють цифровими навичками. Бо спершу необхідно забезпечити вчителям можливість отримати ці навички.
– Уже розроблено професійні стандарти вчителів та працівників закладів освіти, де вказано цифрову компетентність і те, що від них вимагається, – прокоментувала пані Швадчак. Зауваживши, що МОН розраховує з наступного навчального року забезпечити вчителів ноутбуками. На їхню закупівлю виділять 980 млн грн.
– Ми повернемося до звичного формату очного навчання, це буде обов’язково, ми дуже цього хочемо, – наголосив Освітній омбудсмен Сергій Горбачов. – Багато вчителів відчули смак до використання таких позитивних технологій. Бо це можливість ставити індивідуальні завдання, спілкуватися з дітьми, вести облік навчальних досягнень. Це класна штука, про яку донедавна не знали, але яку спробували, і від якої вже не відмовляться, бо вона спрощує, полегшує роботу вчителя.
Національний тест на цифрову грамотність для вчителів втілюється за підтримки проєкту «Зміцнення громадської довіри», фінансованого Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). А платформу «Дія. Цифрова освіта» допомогла розробити швейцарсько-українська Програма EGAP, що фінансується Швейцарською агенцією з розвитку та співробітництва й реалізується фондами «Східна Європа» та «Innovabridge».
Залишити відповідь