Завдяки пандемії та карантинним обмеженням маємо помітне пожвавлення інтересу багатьох українців, особливо молодих, до інтернет-ресурсів. Через те поняття медіаграмотності набирає суспільної ваги, і знову ж таки найперше серед молоді, адже контент, який щодня споживаємо з екранів наших девайсів, найрізноманітніший: від нагального і корисного до шкідливого і руйнівного. Ця гостра тема вибору посприяла появі нових ініціатив, включаючи перший молодіжний мультимедійний та медіаосвітній простір «Youth MediaLab».
На пресконференції в Укрінформі представили цю всеукраїнську онлайн-платформу шкільних медіа, а також практичний посібник «Порадник юним журналістам». Конкурс з розвитку шкільних медіа фінішував торік, і в ньому встигли взяти участь 500 освітніх закладів України.
Заступник міністра освіти і науки України Любомира Мандзюр повідомила: освоєння навичок медіаграмотності є однією з компетентностей нової української школи. Недарма конкурс зібрав так багато заявок, це свідчить про жвавий інтерес освітніх спільнот. «Діти мають знати, що таке медіаграмотність, починаючи зі шкільної парти», – наголосила пані Мандзюр.
Координаторка проєкту Людмила Василенко зауважила: «Youth MediaLab» здатен навчити школярів орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі, відрізняти правду від маніпуляції, а хороший контент від поганого. І повідомила, що взяти участь у проєкті могли не лише школи, а й шкільні медіа, гуртки тощо. Учасникам слід було лише заповнити реєстраційну заявку, створити конкурсну відеороботу та мотиваційне резюме, яке свідчить про функціонування шкільної редакції.
За поданими заявками відібрали 20 шкіл. Творче суперництво мало і реальні стимули від організаторів конкурсу: сучасне цифрове обладнання для шкільних медіа: монтажний комп’ютер, цифровий фотоапарат з об’єктивом, веб-камери для трансляцій, набір студійного світла, цифровий диктофон, штатив, студія тканинного фону, Wi-Fi- роутер з програмним забезпеченням. А до цих цінних призів переможці конкурсу ще й пройшли курси з основ стандартів медіа- та цифрової медіаграмотності. Вчителі отримали настанови, як розробляти якісний контент, адже саме вони координуватимуть його розміщення на платформі «Youth MediaLab».
Нині на конкурс відбирають спецпроєкти, орієнтовані, зокрема, на Донецьку та Луганську області. А чотири найкращі конкурсні відеороботи просуватимуть на платформах провідних українських ЗМІ.
Започаткувавшись із лютого місяця, платформа вже має понад 10 тисяч реєстрацій користувачів, 130 реєстрацій шкільних закладів освіти, більше тисячі різних публікацій.
Проєкт активно підтримали Агентство з міжнародного розвитку США (USAID) та ГО «Change Communication».
Залишити відповідь