Жодного разу з часів Другої світової війни країни в усьому світі не спостерігали закриття шкіл та навчальних закладів в один і той же час і з тієї ж причини. Хоча ми знаємо, що вплив цього вірусу буде мати далекосяжні наслідки, що це може означати в перспективі для освіти?
Вже давно вчителі в усьому світі дискутують щодо необхідності переосмислення того, як ми виховуємо майбутні покоління. Це може бути просто потрясіння, яке необхідне галузі, щоб змусити нас переосмислити, як ми навчаємо, і критично оцінити, чого нам потрібно навчати і до чого ми готуємо наших учнів.
Отже, коли ми, вчителі, зіштовхуємося з новими способами спілкування з нашими учнями поза нашими аудиторіями та лекційними класами, настав час задуматися над тим, як ця руйнівна криза може допомогти нам визначити, яким має бути навчання для поколінь Z, Альфа та за її межами.
Більшість учнів та студентів у наших навчальних закладах сьогодні – це покоління Z, покоління, яке виросло у справді глобалізованому світі.
Ця дійсно глобальна пандемія, ймовірно, позначиться на освіті сьогоднішнього покоління, найстаршому представнику якого зараз 25 років, оскільки багато людей зіштовхуються зі скасованими іспитами, спортивними заходами і навіть скасуванням випускних у закладах освіти.
Це покоління формується завдяки технологіям, де терміни FOBA (страх бути самотнім) та FOMO (синдром втрачених можливостей) означають очікування миттєвої комунікації та зворотного зв’язку, які здійснюються завдяки таким програмам, як Instant Messenger, Snapchat та WhatsApp. Ситуація також посилюється через дистанційне навчання, яке зараз проводиться всюди.
Це також покоління, яке розуміє силу спільної роботи над вирішенням найбільших світових викликів. Зміни клімату та психічне здоров’я є основними питаннями на порядку денному, а на сьогодні, ще й їх спільна відповідальність за самоізоляцію, щоб захистити старших членів суспільства.
Покоління Альфа, діти міленіалів, є найрізноманітнішим поколінням у всьому світі, і те покоління, в якому технології – це просто розширення їхньої власної свідомості та ідентичності, а соціальні медіа – це спосіб життя.
Сьогодні дошкільники – це також покоління, які живуть у найбільш нетрадиційних сімейних структурах, часто з «батьками бульдозерами», які усувають всі перешкоди перед своїми дітьми, щоб їх шлях був легким і безперешкодним.
Хоча покоління Альфа зараз, можливо, не зважає на вплив глобальної пандемії на їх освіту, цей вплив, безумовно, відчуватимуть навіть наймолодші учні протягом довгих років.
У розпал кризи COVID-19 ми впевнені, що колеги-викладачі, задаються питанням, до чого нам потрібно буде готувати учнів у майбутньому.
Згідно з доповіддю Dell Technologies, 85% спеціальностей у 2030 році, в який увійдуть покоління Z та Альфа, ще не були винайдені.
Відповідно до звіту Всесвітнього економічного форуму, 65% дітей, які сьогодні навчаються у початкових класах, працюватимуть за такими спеціальностями, яких ще не існує.
Криза COVID-19 цілком може змінити наш світ та світогляд. Вона також може навчити нас, як повинна змінюватися освіта, щоб мати можливість краще підготувати молодших учнів до майбутнього через важливі уроки.
Урок 1. Навчання громадян у взаємопов’язаному світі
COVID-19 – це пандемія, яка ілюструє, наскільки ми глобально взаємопов’язані – більше не існує такого поняття, як окремі проблеми та дії. Успішним людям у найближчі десятиліття потрібно бути зрозуміти цей взаємозв’язок і орієнтуватися у просторі, щоб використовувати свої відмінності та працювати спільно в глобальному масштабі.
Урок 2. Переосмислення ролі вчителя
Поняття вчителя як носія знань, який ділиться життєвим досвідом зі своїми учнями, вже не зовсім підходить для цілей освіти 21 століття. Оскільки студенти зможуть отримати доступ до знань і навіть здобути технічні навики за допомогою декількох клацань на своїх телефонах, планшетах та комп’ютерах, нам потрібно переосмислити роль вчителя в класі та лекційних кімнатах. Це може означати, що роль освітян повинна бути спрямована на сприяння розвитку молоді як членів суспільства, де вчитель відіграватиме значущу роль провідника і наставника.
Урок 3. Навчання життєвим навичкам, які необхідні для майбутнього
У цьому мінливому глобальному середовищі молодим людям потрібно бути гнучкими та вміти швидко адаптовуватися до змін. Ці навички є важливими, щоб ефективно використати цей період під час пандемії.
Заглядаючи у майбутнє, одні з найважливіших навичок, які шукатимуть роботодавці – це креативність, комунікація та уміння співпрацювати, а також емпатія та емоційний інтелект.
Урок 4. Відкриття технологій для освіти
Пандемія COVID-19 призвела до того, що навчальні заклади в усьому світі змушені терміново вивчати та почати використовувати доступні технологічні інструменти для створення контенту для дистанційного навчання учнів у всіх галузях.
Вчителі всього світу отримують нові можливості, навчаються робити щось інакше та з більшою гнучкістю, результатом чого є наявність потенційних переваг у доступі до освіти для студентів.
Отож, замість висновків, кілька тез:
- Порушення звичного життя, пов’язане з пандемією, може дати вчителям час для переосмислення сфери освіти.
- Технології прийшли на допомогу та надалі відіграватимуть ключову роль у навчанні майбутніх поколінь.
- У світі, де знання знаходяться на відстані одного кліку мишки, роль вчителя теж повинна змінюватися.
І найголовніше, ми сподіваємося, що для Покоління Z, Альфа та майбутніх поколінь цей досвід ізоляції та віддаленого навчання окремо від своїх ровесників, учителів та класів буде обережним нагадуванням про важливість нашої людської потреби в безпосередньому спілкуванні в реальному житті.
Залишити відповідь