У квартирі надломлена тиша стоїть щоразу, коли він приїжджає додому. Дружина знімає з плити чайник, ніби робить щось надважливе, хоча просто Читати далі…
У столиці презентували документальний фільм «Звільнити слово». Про українських журналістів, звільнених з російського полону або тих, хто досі перебуває в неволі. Читати далі…
Нічний обстріл, ранок без води й електроенергії – за таких умов цього року відбувався щорічний благодійний різдвяний ярмарок «Charity Fair», організований
Зі студентами та викладачами столичного Грінченкового університету спілкувався Олександр Алфьоров – голова Українського інституту національної пам’яті, кандидат історичних наук, майор ЗСУ
Цьогорічне дослідження звичок споживання новин у світі «Reuters Institute (Digital News Report 2025» констатує: на медійному ландшафті все активніше господарюють соцмережі.
За даними аналітичної платформи «VoxUkraine», кількість українських студентів у західних університетах збільшилася з приблизно 21 тисячі у 2008 році до понад
Цьогорічний чоловічий тенісний турнір ATP у французькому Меці подарував українському тенісу історію, про яку говорити будуть ще довго. Віталій Сачко, здійснив
У другому етапі кіберспортивного чемпіонату «Starlabber Budapes Major 2025» , який приймав Будапешт, популярна гра «Counter-Strike 2» звела у поєдинкові українську
Грудень 14, 2018Анастасія БАРАНЮК, студентка II курсу Інституту журналістики Київського університету імені Бориса ГрінченкаКоментарів немає
Якщо звіддаля, то ввижається абстракціонізм Кандинського, а підійдеш ближче – прозирає імпресія Мане… Неповторні роботи Миколи Кричевського найліпше спостерігати із… правильної відстані. Лише так можна зрозуміти самобутність його стилю й техніки. Акварельна легкість і невимушена зваба французьких вулиць поруч із масивними масляними натюрмортами; паризька Катруся і український Пон-Неф – усе це органічно поєднується у творчості художника.
Ще наприкінці осені столичний Музей української діаспори представив масштабну експозицію робіт на честь 120-річчя з дня народження українсько-французького художника Миколи Васильовича Кричевського, який вільно володів різноманітними техніками, включно з гуашшю, олією, темперою, але найбільшої слави зажили його акварельні роботи.
Подорожуючи Європою, митець створював сотні надзвичайних пейзажів Франції, Італії, Швейцарії, Австрії. Нині відомо близько семи тисяч робіт митця.
Працівники музею зізнаються: виставку збирали довго, рідкісні твори майстра привозили не лише з Національного художнього музею України, а й приватних колекцій. Деякі картини передала зі США племінниця Миколи Кричевського – Катерина Кричевська, і в Україні вони експонуються вперше.
Є на цій виставці і ранні роботи художника, створені в 1920-х роках в Ужгороді та Празі («Стара з гарбузами», «Біля колодязя. Ужгород», «Сірий краєвид»), а також акварелі 1930-х років, написані в різних куточках Європи, зокрема, Франції, Відні, Варшаві, Бельгії, Марселі. «На березі Сени», «Новий міст. Париж», «Венеція. Палаццо Дожів» найбільш яскраво демонструють неординарний стиль пост-імпресіоніста: він зумів зобразити надзвичайну легкість архітектури, прозорість води, невимушеність споруд, зробивши акцент на насичених кольорах одягу тих, кого зображував.
Особливої уваги варті роботи 1940-50-тих років, у них творець надавав особливого значення венеціанським краєвидам. І повертався до цього сюжету впродовж багатьох років, намагаючись спіймати іншу мить, інший колір та тінь. Картини цього періоду здаються дещо однотипними, але через унікальність техніки і надзвичайну повітряну легкість притягують увагу глядача. Рідкісні роботи з приватних збірок створено Миколою Кричевським у Нью-Йорку, – ще одна яскрава життєва і мистецька сторінка його літопису.
До речі, у 1945-му художник створив 45 ілюстрацій пером і пензлем до перекладу «Тараса Бульби» Миколи Гоголя. Цю книжку видано в Парижі французькою мовою. Деякі малюнки й екземпляр книжки нині зберігаються в Музеї української діаспори.
Найбільше вражає техніка митця. Основні лінії – тушшю, щоб картина не здавалася занадто розпливчатою. Такий собі ефект точності у цілковитій невагомості.
Акварелі межують з натюрмортами і портретами. Останні видаються трохи важкими, масивними через нагромадження олійних мазків, але така різкість лише посилює контраст з імпресіоністичними роботами.
Студентка КНУ імені Тараса Шевченка Наталія Севериненко переконана: така виставка дуже вписалася б у модернове приміщення. На її думку, роботи Кричевського асоціюються із сучасним Заходом – такі ж невимушені і легкі, а атмосфера старосвітського музею дещо притлумлює враження. Наталії більше сподобалась акварель: надзвичайно чиста, а от олійні картини, каже, надто контрастують, мають трохи недбалий вигляд.
У рамках виставкового проекту мистецтвознавці Оксана Підсуха та Ганна Лексіна представлять перше ґрунтовне видання про Миколу Кричевського – альбом «Мистець і світ».
Рано чи пізно перед кожним студентом-журналістом постає питання вибору бази практики. І тоді доводиться визначатися з платформами: університетські чи зовнішні медіа.
Останнім часом мережею ширяться відео: дорослі і малята скуповують з полиць магазинів шоколадні яйця «кіндер-сюрпризів». Покупці полюють за новою колекцією «Kinder»
Напередодні свята Святого Миколая станція столичного метро «Площа Українських Героїв» озивалася не лише гамором потягів а й величальним співом і бадьорими
Український письменник Артем Чех – із тих авторів, хто вибудовує ландшафт нашої сучасної літератури. Серед його поважних досягнень – численні нагороди,
Історія циклічна. Таке твердження критикують, але не погодитися з ним важко. Особливо, коли споглядаєш події сучасності. Ганебні для світової дипломатії роки
Світова тенденція: сучасні туристи більше прагнуть нових локацій, не надто популярних, але з багатою історією, пам’ятками культурами та незвичним досвідом. Серед
У перший рік повномасштабного вторгнення росіян в Україну місто Вроцлав, за оцінками Союзу польських митрополій, прийняло понад 250 тисяч українців. Це
Рената Товстенко, українська виконавиця, яка виступає під сценічним іменем Shmiska, в дуеті з Давидом Голубенком (Golubenko) випустили трек «Хто, якщо не
Того вечора у затишній мюнхенській книгарні «TREMPEL» господарював сучасний молодіжний український гумор – у «СТЕНДАПІ БАВАРІЯ». Стати глядячем цього дійства можна
Залишити відповідь