Київський столичний університет імені Бориса Грінченка спільно з Національною бібліотекою України імені Ярослава Мудрого вшанували пам’ять про треті роковини широкомасштабного вторгнення Читати далі…
Бачити принаймні хоч щось хороше, навіть у найтяжчі часи. Так і сталося зі мною, коли ми в Грінченковому університеті, готуючи фотовиставку, Читати далі…
Два роки тому одлетіла до свого Йванка Марічка Миколайчук (1941-2023). Поставив я на вечірнє підвіконня свічку, запалив і тихо помолився. Прислухаючись-придивляючись
Легендарному українському голкіперові та нинішньому головному тренерові столичного футбольного клубу «Динамо» Олександрові Шовковському виповнилося 50 років.
Сто років тому в Центральній мультиплікаційній майстерні Всеукраїнського кіноуправління (ВУФКУ) художник В’ячеслав Левандовський створив перший український мультфільм «Казка про солом’яного бичка»
У півфінальному матчі «Етапу переможців», найпрестижнішого зимового кібеспортивного турніру «IEM Katowice», у поєдинку зійшлися два гранти гри Cs2: українська команда «NaVi»
(opinion article) What was supposed to happen happened. The incredibly powerful, eccentrically effective, and unpredictably successful Donald Trump came to power
Грудень 14, 2018Анастасія БАРАНЮК, студентка II курсу Інституту журналістики Київського університету імені Бориса ГрінченкаКоментарів немає
Якщо звіддаля, то ввижається абстракціонізм Кандинського, а підійдеш ближче – прозирає імпресія Мане… Неповторні роботи Миколи Кричевського найліпше спостерігати із… правильної відстані. Лише так можна зрозуміти самобутність його стилю й техніки. Акварельна легкість і невимушена зваба французьких вулиць поруч із масивними масляними натюрмортами; паризька Катруся і український Пон-Неф – усе це органічно поєднується у творчості художника.
Ще наприкінці осені столичний Музей української діаспори представив масштабну експозицію робіт на честь 120-річчя з дня народження українсько-французького художника Миколи Васильовича Кричевського, який вільно володів різноманітними техніками, включно з гуашшю, олією, темперою, але найбільшої слави зажили його акварельні роботи.
Подорожуючи Європою, митець створював сотні надзвичайних пейзажів Франції, Італії, Швейцарії, Австрії. Нині відомо близько семи тисяч робіт митця.
Працівники музею зізнаються: виставку збирали довго, рідкісні твори майстра привозили не лише з Національного художнього музею України, а й приватних колекцій. Деякі картини передала зі США племінниця Миколи Кричевського – Катерина Кричевська, і в Україні вони експонуються вперше.
Є на цій виставці і ранні роботи художника, створені в 1920-х роках в Ужгороді та Празі («Стара з гарбузами», «Біля колодязя. Ужгород», «Сірий краєвид»), а також акварелі 1930-х років, написані в різних куточках Європи, зокрема, Франції, Відні, Варшаві, Бельгії, Марселі. «На березі Сени», «Новий міст. Париж», «Венеція. Палаццо Дожів» найбільш яскраво демонструють неординарний стиль пост-імпресіоніста: він зумів зобразити надзвичайну легкість архітектури, прозорість води, невимушеність споруд, зробивши акцент на насичених кольорах одягу тих, кого зображував.
Особливої уваги варті роботи 1940-50-тих років, у них творець надавав особливого значення венеціанським краєвидам. І повертався до цього сюжету впродовж багатьох років, намагаючись спіймати іншу мить, інший колір та тінь. Картини цього періоду здаються дещо однотипними, але через унікальність техніки і надзвичайну повітряну легкість притягують увагу глядача. Рідкісні роботи з приватних збірок створено Миколою Кричевським у Нью-Йорку, – ще одна яскрава життєва і мистецька сторінка його літопису.
До речі, у 1945-му художник створив 45 ілюстрацій пером і пензлем до перекладу «Тараса Бульби» Миколи Гоголя. Цю книжку видано в Парижі французькою мовою. Деякі малюнки й екземпляр книжки нині зберігаються в Музеї української діаспори.
Найбільше вражає техніка митця. Основні лінії – тушшю, щоб картина не здавалася занадто розпливчатою. Такий собі ефект точності у цілковитій невагомості.
Акварелі межують з натюрмортами і портретами. Останні видаються трохи важкими, масивними через нагромадження олійних мазків, але така різкість лише посилює контраст з імпресіоністичними роботами.
Студентка КНУ імені Тараса Шевченка Наталія Севериненко переконана: така виставка дуже вписалася б у модернове приміщення. На її думку, роботи Кричевського асоціюються із сучасним Заходом – такі ж невимушені і легкі, а атмосфера старосвітського музею дещо притлумлює враження. Наталії більше сподобалась акварель: надзвичайно чиста, а от олійні картини, каже, надто контрастують, мають трохи недбалий вигляд.
У рамках виставкового проекту мистецтвознавці Оксана Підсуха та Ганна Лексіна представлять перше ґрунтовне видання про Миколу Кричевського – альбом «Мистець і світ».
Владислав Шалота, випускник Київського університету імені Бориса Грінченка, – нині футбольний коментатор, працює на матчах турнірів різних масштабів, які транслюють декілька онлайн-платформ і
Столиця вшанувала Героїв Небесної Сотні. На алеї, яка носить їхнє ім’я, відбувся меморіальний церемоніал за участю воїнів Збройних сил, представників влади,
Журі на чолі з академіком Миколою Жулинським визначилося з переможцем цьогорічного Міжнародного літературного конкурсу імені Григора Тютюнника. Ним став Володимир Ткаченко
Ця давня канадська традиція віщує неофіційний початок осені. Сягає корінням XVII століття – тоді французькі поселенці посадили яблуні у Нової Шотландії,
Документальний фільм від Netflix «Таємниці теракотових воїнів» розкриває захопливу історію однієї з найбільших археологічних знахідок – теракотових воїнів та могилу першого
Американський комік та актор Адам Сендлер, якого називають королем невимушеного стилю, з’явився на 97-й церемонії вручення «Оскара» у шортах, кросівках і
На арені «Utili» англійського Ньюкасла відбулася 27-ма церемонія вручення щорічної британської премії «MOBO Awards» — за досягнення в музиці «темношкірого походження»:
Залишити відповідь