Львів сьогодні… Пошкоджено 51 житловий будинок (528 квартир), 21 обʼєкт бізнесу, який люди розвивали роками, 2 промислових підприємства, навчальні корпуси Львівської Читати далі…
Холодний ранок 19 листопада 2023 року. Село чекає. Село зустрічає його мовчки. Без зайвих сліз – тільки стислими губами, тремтячими руками Читати далі…
Соломія Дебопре, 11-річна мешканка міста Славути, що на Хмельниччині, дівчинка з великим серцем та золотими руками, перетворила своє захоплення на справжнє
У вихорі подій Другої світової війни на окупованій німецькими військами території Брянської області виникло утворення, що досі викликає у істориків почуття
Перша в Україні стаціонарна траса із паралельних автомобільних перегонів з’явилася на території ландшафтного парку «Козацька Слобода «Раковець» у селі Воля Якубова
Грудень 14, 2018Анастасія БАРАНЮК, студентка II курсу Інституту журналістики Київського університету імені Бориса ГрінченкаКоментарів немає
Якщо звіддаля, то ввижається абстракціонізм Кандинського, а підійдеш ближче – прозирає імпресія Мане… Неповторні роботи Миколи Кричевського найліпше спостерігати із… правильної відстані. Лише так можна зрозуміти самобутність його стилю й техніки. Акварельна легкість і невимушена зваба французьких вулиць поруч із масивними масляними натюрмортами; паризька Катруся і український Пон-Неф – усе це органічно поєднується у творчості художника.
Ще наприкінці осені столичний Музей української діаспори представив масштабну експозицію робіт на честь 120-річчя з дня народження українсько-французького художника Миколи Васильовича Кричевського, який вільно володів різноманітними техніками, включно з гуашшю, олією, темперою, але найбільшої слави зажили його акварельні роботи.
Подорожуючи Європою, митець створював сотні надзвичайних пейзажів Франції, Італії, Швейцарії, Австрії. Нині відомо близько семи тисяч робіт митця.
Працівники музею зізнаються: виставку збирали довго, рідкісні твори майстра привозили не лише з Національного художнього музею України, а й приватних колекцій. Деякі картини передала зі США племінниця Миколи Кричевського – Катерина Кричевська, і в Україні вони експонуються вперше.
Є на цій виставці і ранні роботи художника, створені в 1920-х роках в Ужгороді та Празі («Стара з гарбузами», «Біля колодязя. Ужгород», «Сірий краєвид»), а також акварелі 1930-х років, написані в різних куточках Європи, зокрема, Франції, Відні, Варшаві, Бельгії, Марселі. «На березі Сени», «Новий міст. Париж», «Венеція. Палаццо Дожів» найбільш яскраво демонструють неординарний стиль пост-імпресіоніста: він зумів зобразити надзвичайну легкість архітектури, прозорість води, невимушеність споруд, зробивши акцент на насичених кольорах одягу тих, кого зображував.
Особливої уваги варті роботи 1940-50-тих років, у них творець надавав особливого значення венеціанським краєвидам. І повертався до цього сюжету впродовж багатьох років, намагаючись спіймати іншу мить, інший колір та тінь. Картини цього періоду здаються дещо однотипними, але через унікальність техніки і надзвичайну повітряну легкість притягують увагу глядача. Рідкісні роботи з приватних збірок створено Миколою Кричевським у Нью-Йорку, – ще одна яскрава життєва і мистецька сторінка його літопису.
До речі, у 1945-му художник створив 45 ілюстрацій пером і пензлем до перекладу «Тараса Бульби» Миколи Гоголя. Цю книжку видано в Парижі французькою мовою. Деякі малюнки й екземпляр книжки нині зберігаються в Музеї української діаспори.
Найбільше вражає техніка митця. Основні лінії – тушшю, щоб картина не здавалася занадто розпливчатою. Такий собі ефект точності у цілковитій невагомості.
Акварелі межують з натюрмортами і портретами. Останні видаються трохи важкими, масивними через нагромадження олійних мазків, але така різкість лише посилює контраст з імпресіоністичними роботами.
Студентка КНУ імені Тараса Шевченка Наталія Севериненко переконана: така виставка дуже вписалася б у модернове приміщення. На її думку, роботи Кричевського асоціюються із сучасним Заходом – такі ж невимушені і легкі, а атмосфера старосвітського музею дещо притлумлює враження. Наталії більше сподобалась акварель: надзвичайно чиста, а от олійні картини, каже, надто контрастують, мають трохи недбалий вигляд.
У рамках виставкового проекту мистецтвознавці Оксана Підсуха та Ганна Лексіна представлять перше ґрунтовне видання про Миколу Кричевського – альбом «Мистець і світ».
Кінострічка «Пункт призначення: родове прокляття», вийшовши на світовий ринок 16 травня, стала шостою частиною культової франшизи, яка ще від початку 2000-х
Національна академія образотворчого мистецтва та архітектури за те, щоб перетворити столичну Либідь на громадський простір із зонами відпочинку, пішохідними та велосипедними
Художня інсталяція «Black Cloud» («Чорна хмара»), створена українським митцем Олексієм Саєм та спродюсована Віталієм Дейнегою, вирушила зі столичної Софійської площі за
Цикл романів «Кров і попіл» американської письменниці Дженніфер Лінн Арментраут — це вибухова суміш романтичного фентезі, політичних інтриг, надприродної загрози та
Понад дев’ять років тому Валентина Григор’єва зробила перший крок до свого майбутнього бренду. Все починалося зі скромної компанії «Фестиваль», яка організовувала
Платформа «Netflix» уперше транслювала фан-заходу «Тудум», який узяв назву від знакового звуку заставки сервісу. Етер тривав дві години й відзначився приголомшливими
Залишити відповідь