Українські школярі впродовж місяця пошили рекордну кількість екологічних торбинок – 47 тисяч. Про те, як утілюється всеукраїнський проєкт «Мішечок», розповіли його організатори, представники Міжнародного молодіжного руху «School Recycling World» – на пресконференції в Укрінформі.
Отже, ця акція, яку підтримали МОН України та компанія «PepsiCo Україна», покликана переконати українців відмовлятися від пластикових пакетів – заміняти їх багаторазовими торбинками, які, запевняють організатори, можна легко пошити самому. Зате як дякуватиме нам за цю відмову рідне довкілля, яке вже стогне в задушливих обіймах пластику і поліетилену!
Проєкт «Мішечок» у геть дитячому віці – йому лише 2 роки. Але він розвивається як справжній акселерат.
– Торік мали 8 тисяч учасників, а цього року – вже майже 22 тисячі! – не приховує радості Юлія Мархель, президентка Міжнародного молодіжного руху «School Recycling World». – За 4 тижні учасники з 24-рьох областей пошили 47269 мішечків. ЗМІ підтримали нас 93-ма публікаціями, а охоплення проєкту у Facebook сягнуло 38-ми тисяч. Найактивніше долучилися до «Мішечка» в Дніпропетровській, Донецькій, Хмельницькій, Миколаївській та Сумській областях – там пошили найбільше торбинок.
Проєкт передбачає й однойменний конкурс серед учнів шкіл та позашкільних закладів освіти – з індивідуальними та колективними номінаціями.
Цього року до індивідуального конкурсу долучилося 746 учасників. Які пошили 3750 торбинок. Ці роботи можна переглянути у соціальних мережах «Facebook» та «Instagram» на офіційних сторінках «School Recycling World», а також за хештегом #мішечокSRW. Щотижня обиралися найкращі рукотворні торбинки. Імена шістнадцяти переможців оголосили під час конференції. Їх відзначено дипломами. А ще вони отримають екоподарунки та смачні сюрпризи від компанії «PepsiCo Україна». Для участі у колективному конкурсі цього року подано 313 заявок. Серед учасників – 463 вчителі та 21127 учнів, які разом пошили 43519 мішечків. Юлія Мархель нагадала: торік загалом учасники конкурсу пошили 18441 торбинку.
Колективну першість у конкурсі посіла середня загальноосвітня школа №98 міста Львова. Її учнівський гурт пошив 3160 мішечків, за що й отримав головний приз – принтер для сублімаційного друку.
Директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України Володимир Вербицький назвав акцію «Мішечок» важливою практикою не лише екологічного, а й трудового виховання молоді.
Такої ж думки і керівниця департаменту комунікацій компанії «PepsiCo Україна» Аліна Матківська.
А Юлія Мерхель завважила позитивні зміни, які відбулися за рік розвитку проєкту:
– Його учасники вже не лише опікуються збереженням довкілля – вони задумуються, як їхня праця може допомогти конкретним людям. Вже є окремі ініціативи продавати мішечки і вирученими коштами допомагати хворим дітям зі своєї школи. А деякі школи роздаватимуть і вже роздають мішечки у своїх громадах абсолютно безкоштовно. Або передають у магазини, щоб працівники видавали їх людям замість одноразових поліетиленових пакетів.
Залишити відповідь