Листопад – найулюбленіший місяць «шопоголіків». Спершу Всесвітній день шопінгу, а потім і відома у світі «чорна п’ятниця» – остання в місяці.
Як не дивно, більшість українців ставляться до розпродажу товарів за символічними цінами дуже скептично. Вважають такі шопінги маркетинговими «штучками». Часто-густо за тиждень-два до розпродажу магазини «накручують» ціни, а потім роблять показові знижки. А найчастіше низькою ціною просто зваблюють купувати товари, що не користуються попитом, браковані чи з простроченим терміном придатності.
Але багато хто йде не на шопінг, а на «зирінг»: подивитися, розвідати ситуацію. Хоча загальній атмосфері ажіотажу і вони не втримуються, щось таки купують… Ось тому, незважаючи на загальний скептицизм, популярність «чорної п’ятниці» зростає навіть серед наших ощадних та обережних покупців. Втім до США, де народилося це свято «масового вивільнення гаманців», нам ще далеко. Там ще в ХІХ столітті започаткували цей передріздвяний сезон розпродажу. Нині, з настанням жаданого часу, коли більшість магазинів відчиняється вдосвіта, а деякі ще опівночі, американці масово штурмують рідні маркети. Адже першим щасливцям найбільші знижки. Тим, хто проспить, ціни трохи піднімуть, хоча магазини працюватимуть до останнього покупця.
Якщо у нас знижкою 70% приманюють, то там на 70 чи й 90% здешевлюють товари, що користуються попитом! Тож варто вистояти довжелезну чергу перед магазином, поштовхатися на вході чи й побитися в залі за товар. Бо дорога пральна машина за кілька десятків доларів того варта, вважає пересічний американець. На «чорну п’ятницю» беруть вихідний. За статистикою, цього дня в магазини приходить до двохсот мільйонів американців (більше половини!), витрачаючи в середньому по п’ятсот доларів. Для порівняння, у Великій Британії скуповуються на 400, а в Туреччині лише на 80 доларів. Втім, і знижки в інших країнах менші, ніж у США: середньосвітовий показник сягає лише 55%. У нас, до речі, знижки загалом щедріші: 66%.
Українці, за опитуваннями, викладають на «чорний» шопінг по сто доларів з хвостиком. Але у посполитому рушенні за дешевими товарами поки що беруть участь не більше двадцяти відсотків потенційних покупців. Ще стільки готові б шопитися, але… купило притупило. Загалом, про «чорну п’ятницю» знають майже 90% українців, хоча не всі орієнтуються, коли вона настає…
Не треба бути пророком, щоб спрогнозувати: з часом гонитва магазинами за знижками накриє і нас. І тоді, навіть не в бутіку, а на речовому ринку, стоячи на картонці у добрячий холод, ви матимете не десятку, а сотню гривень знижки. Бо ж «чорна п’ятниця»!
Нині «шопоголіком» можна стати, не виходячи з квартири. Інтернет проведе вас у світ спокусливих і доступних речей. Але «чорна п’ятниця» – то особлива атмосфера, яку створюють покупці в магазині. Вірус дешевизни передається із рук в руки, наче товар зі знижкою, затягує як небезпечний вир.
Але покупці не роздумуючи і з насолодою кидаються в його обійми…
Залишити відповідь