Руїни, винищенні землі, купа ураженої техніки – саме такий «русскій мір» принесли варвари в Україну. Зруйнувало близько 24 тис. км доріг загального користування, з них 8 тис. км – державного значення. Знищено понад 300 мостів, шляхопроводів, переправ тощо. Але працівники «Укравтодору» поступово відновлюють та розчищають дороги, створюють тимчасові споруди практично на всій території країни, розповідає перший заступник голови Державного агентства автомобільних доріг України Андрій Івко.
За його даними, майже 40 тимчасових мостових переправ уже з’єднують Київ, Харків, Чернігів, Суми, Ірпінь та Бучу, забезпечують пересування громадян, доставку гуманітарних вантажів. Автодорівці вже почали ремонтувати деякі мости.
Також відновлено близько 760 км доріг державного та комунального значення. Повертають до життя вулиці Бучі, Ірпеня, транспортну інфраструктуру цих та інших міст. Виявляють ділянки, що потребують ремонту. За експертними оцінками, на відновлення необхідно щонайменше 900 млрд гривень та декілька років. Вже сьогодні європейські фонди намагаються надати безкоштовну допомогу, зокрема й фахівцями, які консультуватимуть організаторів і виконавців відбудови.
Керівництво «Укравтодору» розраховує на декілька джерел фінансування. Зокрема, на допомогу в межах ініціативи «План Маршалла для України» та на арештовані активи росії. Адже окрім зруйнованої інфраструктури російські війська знищили матеріали та будівельну техніку, яку надають підприємці для комунальних робіт.
Зі свого боку «Укравтодор» ініціював перший благодійний онлайн-аукціон, на якому вже виставили стартовий лот – легендарний дорожній знак, створений на Сумщині у третій день війни. На ньому окупантам чітко вказується напрямок руху слідом за російським воєнним кораблем. Аукціон відбудеться в онлайн-форматі на платформі «Prozorro.Продажі», тому участь в ньому можна взяти з будь-якої точки світу.
Стартова ціна лота – 50 тисяч гривень. Майбутній власник зможе встановити вказівник у межах свого домогосподарства або в іншому місті (окрім доріг загального користування). Отримані кошти перерахують до Національного банку України на потреб ЗСУ.
Звісно, відновлення транспортної інфраструктури країни відбувається не так швидко, як бажалося б, зате в усіх доступних регіонах і на всіх рівнях. Повномасштабну відбудову закладено у план післявоєнного будівництва.
Залишити відповідь