Максим Віхров: «Інформаційна війна – не метафора»

Ця книжка значною мірою прояснює читачеве розуміння інформаційної війни, яку веде проти України російська терористична держава.

Попри таку іронічну назву, запевнив Максим Віхров, аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, презентуючи це видання студентам-журналістам Столичного Грінченкового університету.

У книжки й справді дещо незвична як для дослідницької праці назва «Як російський інформаційний корабель пішов на…». Її автори, фахівці Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, які моніторили й аналізували російські інформаційні загрози, створили справді ґрунтовне та неупереджене дослідження. Книга чітко структурована та поділена на розділи, кожен з яких присвячений певному аспекту російської пропаганди.

Це певною мірою і дайджест російської дезінформації, поширюваної упродовж 21 місяця повномасштабної війни, з 24 лютого 2022-го по 24 листопада 2023 року. Щоденна хроніка брехні, яку росія вкидала в інформаційний простір, щоб одурманити українців і світову громадськість.

Звичайно, всю російську брехню неможливо вмістити в одну тему, – наголосив Максим Віхров. – Для цього знадобиться багатотомне видання, непідйомне у всіх сенсах.

Але й цей розлогий системний моніторинг розкриває структуру ворожої дезінформації, її напрямки та інформаційні операції проти України. Описано, як росія використовує різні інформаційні канали – державні ЗМІ, соціальні мережі, ботоферми тощо, щоб поширювати брехню та розпалювати ворожнечу. Проаналізовано і деякі з найпоширеніших пропагандистських наративів кремля. Зокрема і про те, що Україна є «нацистською державою», чи що війна ведеться для «захисту» етнічних росіян.

– Це не просто хаотичне вкидання фейків, а цілеспрямована системна атака, подібна до бойових дій, – запевняє пан Віхров. – Інформаційна війна – не метафора. Ця повноцінна складова збройної агресії реально спричиняє катастрофічні наслідки. Вводить людей в оману, підриває довіру до інституцій влади, впливає на хід війни. Спецоперація розробляється з урахуванням особливостей різних цільових аудиторій, із застосуванням найефективніших методів упливу на кожного. На індивідуальні думки й емоції. На світогляд та мотивацію.

Та незважаючи на потугу рашистської пропаганди, українське суспільство виявилося стійкішим до дезінформації, ніж очікували у кремлі.

На наше щастя, російський інформаційний корабель пішов геть, – констатував експерт. Утім наголосив: заспокоюватися не можна, інформаційна війна триватиме й далі, це факт, який треба прийняти і з яким треба жити. Наші люди, в силу об’єктивних причин воєнного часу, морально й психологічно виснажуються, і ворог користається з цього, посилюючи інформаційний тиск.

Багато фахівців працюють над тим, щоб знизити ефект ворожої пропаганди, яка постійно вкидається в наш інформаційний простір, – поінформував Максим Віхров. – Часом ми працюємо як пожежні команди, коли вже щось сталося й треба гасити, треба не допустити вкрай важких наслідків. Часом це якась гра на випередження.

Фахівець порадив майбутнім бійцям інформаційного фронту «навчитись не нашкодити, але водночас і не відриватися від реальності». Підсумувавши:

– Найгірше, що може статися, це забути про реальність і поміститися у світ ілюзій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company