У серці Шотландії зародилася благодійна організація, яка стала не просто джерелом фінансової допомоги, а справжнім символом солідарності та підтримки України. «Sunflower Читати далі…
У час тяжких випробувань для країни кінематографісти взяли на себе місію самовидців – фіксуючи доленосні моменти історії та відображаючи реальні події. Читати далі…
Культурний простір середмістя Вінниці збагатився книгарнею «Герой». Її відкриття ініціювали батьки та старша сестра журналіста й військового Миколи Рачка, який 2022
Інтегрування української молоді у навчальні заклади закордоном стало справжнім викликом для наших «зовнішньо-переміщених осіб». Мовний бар’єр, психологічне та й ментальне адаптування
На початку повномасштабного вторгнення потреба перебувати в бомбосховищах та телефон як єдиний спосіб виходу «в світ» зробили свою справу: сайти онлайн-медіа
В епоху соціальних мереж таргетована реклама зустрічається постійно. Instagram і TikTok самі пропонують сторінки, де можна знайти потрібні товари чи послуги.
Класичні рядки Павла Тичини про далекі революційні збурення наповнилися новим змістом. Нині, як і століття тому, чимало сільських майданів знову гудуть: залишатися громаді вже у звичній «Українській православній церкві», яка, насправді, є російською і до того ж втратила канонічність, чи переходити у помісну Православну церкву України, визнану Вселенським патріархом?
З часу об’єднавчого Собору, на якому проголосили про створення ПЦУ, минає другий місяць. З понад дванадцяти тисяч парафій УПЦ Московського патріархату про перехід до Помісної української церкви заявили близько двохсот. Небагато? Подивімося уважніше.
У селі Плесецькому, що на Київщині, спілкуюся з настоятелем місцевого храму отцем Павлом. Традиційно тут відвідували російську церкву, а років з десять тому з’явилася громада УПЦ Київського патріархату. Спершу відправляли службу у маленькому вагончику, до якого сходилося зо кілька бабусь із сусідніх вулиць. З часом стараннями отця Павла постала ошатна церковця, в якій уже не проштовхнутися. На великі свята вірні заповнюють церковне подвір’я. Півчі на хорах завершують кожне богослужіння патріотичним молебнем-славнем Миколи Вороного: За Україну, За її долю, За честь, за славу, За народ!
Церковна громада не один раз збирала допомогу українським бійцям, а отець Павло доправляв її на східний фронт. На моє запитання чи приєднається сусідня парафія Московського патріархату до помісної української церкви, відповів:
– А для чого? Більшість селян уже давно ходять до нашої церкви. При
московській лишився твердий кістяк. По
правді, він не дуже нам і треба…
Сказане ще більше стосується містечок і великих міст. Тут в останні роки з’явилося чимало храмів вже колишньої УПЦ КП, яка сьогодні складає основу ПЦУ. Відбувається, здається, малопомітний, а насправді масовий перетік мирян з російської до української церкви. Тож кількість зареєстрованих приходів УПЦ МП не свідчить про наповнюваність її храмів.
Наростають переходи і сільських
парафій. Якщо у перший тиждень проголошення ПЦУ до неї зголосилося лише кілька
громад, то в останні дні січня щодня приєднувалося по шість-сім. І каменем
спотикання тут дедалі частіше стають місцеві священики російської церкви із
купкою «вірних», які вважають, що церква і майно належать виключно їм, а не
чисельній громаді.
Одіозний Митрополит Запорізький і Мелітопольський УПЦ МП Лука з якогось дива звернувся до Володимира Гряністого, голови Новомиколаївської районної держадміністрації. Чиновник начебто спокусився «сочевичною юшкою» – агітує за перехід до ПЦУ, а тому на нього чекає «духовна смерть» і «родове прокляття». Сильно сказано. Так і бачу, як митрополит Лука ще й ніжкою тупає та кадилом гупає…
Звісно, то не просто погрози. Летючі
загони «тітушок» у рясах вдаються до відвертого насилля. Ще недавно його ж так «боялися»
мироточиві російські церковники, а нині самі, наче оті хрестоматійні
«разбойнічкі», навкулачки відстоюють чистоту квасного православ’я.
Ось що трапилося у Писарівці на Вінничині. «На збори в сільський клуб прийшло понад 125
селян. Ми запросили місцевого батюшку і трьох людей з його оточення. Отця Сергія давно знаємо. Хотіли почути його думку
щодо приєднання до ПЦУ або неприєднання. Але в село з’їхалися невідомі люди в
рясах і цивільному одязі… Деякі говорили на жаргоні», – розповів сільський голова Дмитро Науменко.
Голова пояснив незнайомцям, що в клубі збори мешканців села, а не приїжджих «молодців», але з
півсотні «паломників» накинулися на чоловіка, вдарили по обличчю. Дісталося і
місцевому дільничному інспектору. Ось вона, «канонічєская законность» у виконанні
московських спецпризначенців.
Наприкінці січня набрав чинності Закон України, який регулює
порядок зміни підлеглості місцевих парафій та внесення змін до їхніх статутів. Церкви,
чий керівний центр знаходиться в країні, визнаній агресором, мають змінити
назву. Сказане стосується не лише УПЦ Московського патріархату, у статуті якої
зазначено про єдність із Російською православною церквою, а ще чотирьох релігійних організацій з назвами
Руська (Російська). На черзі й офіційна реєстрація Православної церкви України,
і поступове її визнання іншими помісними церквами. Через зазначені обставини перехід
парафій Московського патріархату до ПЦУ стане незворотнім, російська церква в
Україні перетвориться на маргінальну. А сама Москва із «третього Риму»
скотиться до рівня Сараю новітньої орди.
І наостанок. Каплиця полярників на антарктичній станції «Академік Вернадський» теж переходить під опіку Православної церкви України.
Справжня віра творить дива! Крига скресла і на холодному
полюсі. Зустрічаймо весну Українського православ’я!
Волонтерці з організації «Сміливі відновлювати» («Brave to rebuild») Вікторії Мішурі 20 років. З теми, як вона долучилася до «Сміливих» починається наша
У київському парку «Наталка» Ольга Пономарьова, мобільний фотограф та контент-мейкер, провела бранч «Контент як СУПЕРсила». Зібралося понад два десятка учасників: SMM-спеціалісти,
Цю сімейну легенду початку ХІХ сторіччя про Андріївський узвіз почув нещодавно від шановного пенсіонера з Херсонщини Олега Анащенка, якого теперішнє лихоліття
Свою національну ідентичність ми відстоювали за всіх імперій: російської, австро-угорської, нацистської, радянської. Наукова праця Радомира Мокрика «Бунт проти імперії: українські шістдесятники»
Ця давня канадська традиція віщує неофіційний початок осені. Сягає корінням XVII століття – тоді французькі поселенці посадили яблуні у Нової Шотландії,
Документальний фільм від Netflix «Таємниці теракотових воїнів» розкриває захопливу історію однієї з найбільших археологічних знахідок – теракотових воїнів та могилу першого
Близько тисячі меломанів зібралися у столичному ТРЦ «Гулівер» на концерті MELOVIN. Відомий український співак підкорив публіку харизмою. Виконував композиції наживо. І
Залишити відповідь