На більшості печатку ніде поставити… Чотири десятки коучерів вселенського масштабу… Це я про кандидатів, що лізуть в Президенти. І якщо ти не знаєш, що таке коуч, вони (зуб даю!) прийдуть до тебе, обіцяючи за твої ж гроші «всєобщєє благодєнствіє», успіх у бізнесі, шалене кохання, манну з неба і газ за низькими цінами… А ти стоятимеш, як Проня Прокопівна, роззявивши качиного рота, і «красіва жизнь» кружлятиме над тобою разом з небесною манкою…
У виставі «За двома зайцями», що йде в
Київському академічному театрі на Подолі, є просто геніальна сцена: Голохвастов,
той, хто за двома зайцями, і той, хто насправді має модну тепер професію – коучер, стоїть на постаменті замість пам’ятника великому філософу Сковороді, а
навколо нього зачарований натовп, так схожий на електоральний. Заможні «нові
українці» – «рішали» з модної Воздвиженки, промітні
торговки із Житнього ринку, які за словом в кишеню не лізуть, всюдисущі
двірники, що можуть і мітлою під зад коцнути, пихаті дівчата,ті, що завжди в
тренді. І хоча модний коучер уже зізнається, що всіх їх просто хотів «розвести»
і вже відверто сміється над ними, а вони все одно зачаровано слухають, бо так
не хочеться розлучатися з ілюзіями…
Я дивилася цю виставу ще місяць тому, насміялася
тоді разом з усіма від душі, бо талановито, драйвово, весело, чесно, красиво. А
ще метафорично, з тонким сатиричним підтекстом. Особисто для себе відкрила нову
театральну зірку: Юрій Феліпенко! Саме він – той найкращий Голохвастов, якого тільки
можна собі уявити. Надзвичайно талановитий, красивий, пластичний, елегантний,
звабливий. Саме такий альфа-самець і здатен завоювати серце сучасної Проні
Прокопівни, що майже неможливо,якщо не маєш ані копійки. І коли актор із
чуттєвими нотками кращих політичних залицяльників країни починає співати: «Я фартовий хлопець, в мене куча бабла, і те,
що я говорю, не просто бла-бла», то не лише Проня, а й публіка стогне від
захвату. У цього Казанову однозначно закохалась уся жіноча половина глядацького
залу. І навіть, коли опустилася завіса в антракті, всі ми сиділи теж мов
зачаровані, доки актор Максим Максимюк, насмішкувато, (як вміє тільки він!) не
розрядив цю атмосферу реплікою: чого сидимо, пішли каву пити! І в цій короткій,
але владній «хазяйській» фразі – теж уся суть сучасного політичного Казанови,
який по суті просто пішак у чужій грі. І таких талановитих метафор у виставі
багато: обіцянку одружитися з Галею написано на туалетному папері, віник та
лопата, яку отримує в подарунок іменинниця… А всю нашу не тільки жіночу, а й
дурну українську електоральну суть влучно сформулювала неграмотна служниця
Химка: «Одразу на двох жениться! Як же це
по-модньому, по-соврємєнному! Настоящий султан!».
Браво режисеру Ігорю Матіїву! Браво сценографу
Андрієві Романченку! Не відступаючи від класичного сюжету, так тонко розставити
сучасні актуальні акценти! Це однозначно найкраща вистава, яку подоляни
поставили у новому приміщені. На місці Віталія Малахова я б відмінила на передвиборчий
період увесь репертуар – щодня ставила б тільки цю виставу. Або, як Шекспір, – на площу, в натовп, щоб кожен, хто проходить
повз, зупинився, подивився і замислився. Про тих «красивих», які зараз «за
двома зайцями»: за народ, який, зрештою, все одно обдурять, і за владу, яку
завжди люблять більше, ніж народ.
Залишити відповідь