У квартирі надломлена тиша стоїть щоразу, коли він приїжджає додому. Дружина знімає з плити чайник, ніби робить щось надважливе, хоча просто Читати далі…
У столиці презентували документальний фільм «Звільнити слово». Про українських журналістів, звільнених з російського полону або тих, хто досі перебуває в неволі. Читати далі…
Нічний обстріл, ранок без води й електроенергії – за таких умов цього року відбувався щорічний благодійний різдвяний ярмарок «Charity Fair», організований
Зі студентами та викладачами столичного Грінченкового університету спілкувався Олександр Алфьоров – голова Українського інституту національної пам’яті, кандидат історичних наук, майор ЗСУ
Цьогорічне дослідження звичок споживання новин у світі «Reuters Institute (Digital News Report 2025» констатує: на медійному ландшафті все активніше господарюють соцмережі.
За даними аналітичної платформи «VoxUkraine», кількість українських студентів у західних університетах збільшилася з приблизно 21 тисячі у 2008 році до понад
Цьогорічний чоловічий тенісний турнір ATP у французькому Меці подарував українському тенісу історію, про яку говорити будуть ще довго. Віталій Сачко, здійснив
У другому етапі кіберспортивного чемпіонату «Starlabber Budapes Major 2025» , який приймав Будапешт, популярна гра «Counter-Strike 2» звела у поєдинкові українську
Олександр Терлецький: «Мені не потрібно грати, потрібно жити»
Лютий 01, 2023Вікторія САЄНКО, студентка І курсу факультету журналістики Київського університету імені Бориса ГрінченкаКоментарів немає
У час війни кожен боронить свою лінію фронту. Кінематограф – теж передова: його творці самовіддано боронять наш культурний, інформаційний, ментальний простір від захланної російській. Під варварськими ракетними обстрілами, під виття сирен повітряної тривоги український кіно живе, розвивається, поповнюється новими іменами.
– Взагалі, здобуваю вже другу вищу освіту, – веде розповідь Олександр Терлецький, режисер-початківець, студент Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Карпенка-Карого.– Спочатку вивчився на програміста, бо батьки вважали, що такий фах приноситиме достатньо коштів. Але я цим не горів. Отримавши диплом, вирішив вступати до столичного університету Карпенка-Карого. З першого разу не вдалося, але наступного року пройшов. Нині навчаюсь у майстерні Василя Петровича Вітра.
– Звідки така любов до кінематографа?
– В дитинстві 7 років займався в театральній студії і мріяв стати актором. Навіть зіграв епізодичну роль у серіалі «Сувенір з Одеси». Отоді й захопився самим процесом створення картини. Кожен в чомусь задіяний, працює ціла команда. Так зацікавився, що почав самотужки шукати різні зйомки. Спершу був асистентом, таким собі «принеси, подай, іди і не заважай». Потім вирішив набирати свій багаж знань, щоб вступити в університет. Сильно засмутився, коли з першої спроби не склалося в другому турі, але згодом опанував себе – узявся знімати власний короткометражний фільм, який назвав «Чистовик».
Звісно, без достатніх знань про склейки і камери він не надто вдався. Тим паче знімав його в Миколаєві (сам я родом із селища Березнегувате Миколаївської області), а це місто не похвалиться розвиненою кіноіндустрією.
– Маєш інші картини у своєму доробку? Над чим працюєш нині?
– Раніше більше розвивав себе як кліпмейкер і встиг зняти шість робіт для молодих виконавців. Після того як вступив до Карпенка-Карого, почав більше уваги приділяти режисурі кіно та телебачення. Наприклад, отримали завдання для іспиту: перекласти літературний твір на екранну мову. За основу обрав роман Маргарити Сурженко «Квартира київських гріхів» і трохи переробив фабулу на своє режисерське бачення. Тиждень тому нарешті повністю дозняв цей короткометражний фільм.
– Що більше подобається створювати: фільми чи кліпи?
– Безперечно, кліпи знімати простіше і дешевше, але я не шукаю легких шляхів. Раніше точно обрав би другий варіант, а зараз більше імпонує зйомка фільмів: збираєш акторів, закриваєшся з ними в кімнаті і виводиш на сльози… Після двох годин спілкування, нам стає тепліше, відчуваємо взаєморозуміння. Завжди кажу: «Мені не потрібно грати, потрібно жити. Бо якщо ти граєш, це виглядає штучно». Нещирість можу зустріти будь-де, довкола багато фальшу. На мою думку, живемо у століття лицемірства. Але про кліпи також не забуваю, бо туди більше вкладаю свою естетику.
– Яка вона, твоя естетика?
– Гм…(задумався). Напевно, трошки психоделіки в поєднанні з красою тіла. Природа створила прекрасних людей, але якщо додати світло і дим, це виходить неймовірно. Також люблю додавати крупні деталі в кадр. Наприклад, тече сльоза і великим планом ми слідкуємо за нею.
– Розкажи, в якому фільмі тебе найбільше вразила режисерська робота?
– З останніх це американський трилер 2022 року «Свіжатинка» режисерки Мімі Кейв, її режисерський дебют.
Головний герой – дивний персонаж, бо продає частини тіл людей. Ти зараз подумаєш, що я божевільний, але режисер зумів подати це гармонічно. Я навіть узяв для себе декілька ідей для майбутніх робіт.
– Що або хто надихає на створення фільмів?
– Можу впевнео сказати, що режисерів надихають люди, в нас навіть є завдання вести щоденник спостереження. Наприклад, обідаєш в закладі і бачиш: чоловік собі замовив їжу, а своїй дівчині – ні. Не тому що вона не хоче, а тому що він скнара. Неодмінно фіксуєш цю ситуацію, щоб потім, коли твориш фільм, інтегрувати її моменти. Але кумира у мене немає – не люблю людей, які ідеалізують інших.
Рано чи пізно перед кожним студентом-журналістом постає питання вибору бази практики. І тоді доводиться визначатися з платформами: університетські чи зовнішні медіа.
Останнім часом мережею ширяться відео: дорослі і малята скуповують з полиць магазинів шоколадні яйця «кіндер-сюрпризів». Покупці полюють за новою колекцією «Kinder»
Напередодні свята Святого Миколая станція столичного метро «Площа Українських Героїв» озивалася не лише гамором потягів а й величальним співом і бадьорими
Український письменник Артем Чех – із тих авторів, хто вибудовує ландшафт нашої сучасної літератури. Серед його поважних досягнень – численні нагороди,
Історія циклічна. Таке твердження критикують, але не погодитися з ним важко. Особливо, коли споглядаєш події сучасності. Ганебні для світової дипломатії роки
Світова тенденція: сучасні туристи більше прагнуть нових локацій, не надто популярних, але з багатою історією, пам’ятками культурами та незвичним досвідом. Серед
У перший рік повномасштабного вторгнення росіян в Україну місто Вроцлав, за оцінками Союзу польських митрополій, прийняло понад 250 тисяч українців. Це
Рената Товстенко, українська виконавиця, яка виступає під сценічним іменем Shmiska, в дуеті з Давидом Голубенком (Golubenko) випустили трек «Хто, якщо не
Того вечора у затишній мюнхенській книгарні «TREMPEL» господарював сучасний молодіжний український гумор – у «СТЕНДАПІ БАВАРІЯ». Стати глядячем цього дійства можна
Залишити відповідь