Київ та ще 17 областей України не готові до послаблення карантину з приводу коронавірусу. Вимогам Міністерства охорони здоров’я відповідають лише 7 областей. Щодня фіксують понад 2,5 тис. випадків захворювання, а понад 75 тис. людей у країні хворіють. За цих умов заступниця міністра охорони здоров’я Ірина Микичак під час брифінгу розповіла про алгоритм лікування пацієнтів, які мають підозру на COVID-19, «Слово і діло» зробило для вас зручну інструкцію.
Якщо у вас є симптоми COVID-19
Передусім ви маєте дистанційно зв’язатися зі своїм сімейним лікарем. Тобто можна зателефонувати лікареві або написати йому в будь-який зручний месенджер.
Якщо ви ще не обрали сімейного лікаря, можна звернутись до територіальної поліклініки або будь-якого центру первинної медико-санітарної допомоги за місцем проживання. Також можна звернутись на гарячу лінію територіального департаменту охорони здоров’я, який повинен надати всю необхідну інформацію щодо медичної допомоги.
Сімейний лікар повинен направити до вас мобільну бригаду для відбору аналізів на COVID-19. Пацієнт не повинен це робити самотужки. Робота мобільної бригади оплачується Національною службою здоров’я України (НСЗУ).
У разі якщо лікаря немає або сімейний лікар відмовився викликати бригаду, попри те, що ви маєте симптоми, характерні для COVID-19, ви можете зателефонувати на регіональну гарячу лінію COVID-19. Тоді бригаду викликатиме диспетчер гарячої лінії.
МОЗ України
«Такі гарячі лінії є в кожній області. Ви можете отримати додаткову інформацію про конкретний телефон у вашій області на сайті COVID-19.gov.ua», – повідомила Ірина Микичак.
За її словами, результати тестування повинні передати сімейному лікарю або особисто вам на той контакт, який ви залишите медичный бригаді.
Якщо діагноз «коронавірус» підтвердився
У разі позитивного ПЛР-тесту сімейний лікар має надати вам рекомендації щодо самоізоляції. За легкого перебігу захворювання лікування проходить вдома.
Якщо перебіг захворювання потребує шпиталізації, то сімейний лікар має цю шпиталізацію організувати:
• викликати «швидку»;
• «швидка» доправить пацієнта до лікарні;
• лікарня повинна мати відповідний статус.
За словами Микичак, до критичних станів належить висока температура та утруднене дихання.
Такі критичні стани потребують виклику екстреної допомоги за номером 103:
«Бригада оцінить ваш стан та за необхідності відвезе до відповідної лікарні. Пацієнт не організовує шпиталізацію самостійно. У кожній області є особи-координатори, які мають забезпечити цю роботу», – пояснила заступниця міністра.
Які медичні послуги з лікування COVID-19 є безоплатними?
У МОЗ стверджують, що пацієнту з коронавірусом мають безкоштовно надати такі послуги:
• тестування на COVID-19;
• лабораторні та інструментальні дослідження;
• медична допомога відповідно до галузевих стандартів;
• киснева підтримка;
• інтенсивна терапія включно зі штучною вентиляцією легень;
• медикаментозна терапія та знеболення;
• консультація лікарів усіх необхідних спеціальностей.
Усі ліки, які передбачені Національним протоколом COVID-19, включені до тарифів, за якими НСЗУ оплачує послуги лікарень. При цьому пацієнт, за словами Ірини Микичак, лікується безкоштовно.
Залишити відповідь