Під завісу традиційних «Грінченківських днів» на честь 161-ліття Бориса Грінченка у столичному університеті його імені демонстрували документальну стрічку «А між снарядами Читати далі…
Презентація соціального журналу-коміксу «Очима журналістів» зібрала у столиці відомих представників українських і зарубіжних медіа, які висвітлюють наш самовідданий спротив рашистській окупації Читати далі…
Ініціатори всеукраїнської премії імені Джеймса Мейса в галузі журналістики «Громадянська позиція» сімнадцятий раз провели урочистий чин вшанування нового лауреата. Цього року
П’ятнадцятирічний український шахіст Ігор Самуненков, наймолодший гросмейстер світу, провів партію сьомого туру чемпіонату Європи з шахів , проти Габріела Саркісяна. Вірменський
Напередодні зимових свят небайдужі вкотре творять справжнє диво – волонтерський проєкт «Олені Святого Миколая». Щоб нагадати суспільству про людський обов’язок взаємодопомоги,
Російська апропріація була основним інструментом домінування в пострадянському просторі, представляла літературу, кіно, музику й навіть відеоігри інших держав як «єдині культурні
Завжди боялася сірості. Отого «совковського» натовпу, який і досі, здається, переслідує на наших вулицях. Інколи, коли читаю чужі коментарі під якимись політичними постами, які, дякувати Богу, лише випадково з‘являються у моїй «Фейсбук»-стрічці, мені теж стає страшно. Так, ніби ці недолугі сірі люди намагаються затягнути мене кудись в минуле, у сіру прірву, в котрій їм, напевно, по-мишачому буде сито і тепло.
За своє життя я, повірте, достатньо надивилася на сірих людців. У редакціях навіть найкращих газет і телеканалів. У вишах, які покликані сіяти добре та вічне… І в театрах…
Їх там, очевидно, набагато більше, ніж десь у швейному цеху.
Тому для мене особисто ця вистава – про вічне протиборство благородства та підлості, таланту та заздрощів. І за часів Шекспіра, вони, сірі люди, плебейське стадо, теж були, і у його театральному житті теж заздрісно, злобливо та ницо нашіптували якусь гидоту вслід великому генію. Думаю, саме це і мотивувало його написати одну з найзагадковіших своїх п‘єс «Трагедія про Коріолана». Про великого полководця Давнього Риму, надто гордого, щоб іти на компроміс із юрбою. Якого ця сіра і заздрісна юрба, щойно захоплено обравши своїм консулом, невдовзі галасливо вигнала з Риму. І тоді розлючений та засліплений гнівом геніальний воїн Кай Марцій на прізвисько Коріолан об‘єднався зі своїм запеклим ворогом, аби помститися…
Мабуть, я вчинила б так само.
Чи легко даються людині такі вчинки? А ви зазирніть у вічі актору Дмитрові Рибалевському, який навдивовижу чесно й відверто, емоційно, буквально на лезі свого меча, зіграв великого давньоримського воєначальника, справжнього лева, якому бридко присвятити себе і своє життя сірим та заздрісним мишам, натовпу, пожадливому до хліба та видовища, що аплодуватиме бойовим шрамам, улесливим словам, популістським обіцянкам, кидатиме під ноги пальмове гілля, а коли розчарується, то волатиме навіть самому Христу: «Розіпни його, розіпни!».
Найсильнішою сценою у виставі є протистояння великої людини і сірого натовпу під час виборів, коли уславленому в боях полководцю, щоб стати консулом, доводиться просити голоси у продажного народу. Втім, уся вистава столичного Національного театру імені Франка надто сильна, багатопланова, надсучасна. І, можливо, не доведи Боже, пророча.
Її треба дивитися не один раз, щоб збагнути всю велич Шекспіра і неймовірний талант акторів справді великого українського театру.
Все це настільки зримо, видовищно, метафорично, емоційно та пристрасно, що було б зрозуміло навіть без перекладу. Браво сценографу!
За костюми прем’єра Черчілля і диктатора Франко на римських патриціях, за фашистський чорносотенний плащ Авфідія, за образи панків-військових, за ватник на плечах преставника народу, за зруйнований пам’ятник герою війни; за прозору стіну на сцені, яка розділяє велич і ницість, мужність і страх, благородство і підлість; за вишуканість піаніно, яке зверхньо-поблажливо змушене слухати дешеву сурму…
І чолом великому Шекспіру за його засторогу для всіх нас, українців, яку він ще 500 років тому вклав у вуста Коріолана: «Лишайтесь без свойого оборонця! Тремтіть від кожної страшної чутки… І владу бережіть, що на вигнання захисників засуджує своїх. Допоки ваша дурість тут сама не лишиться, не перетворить вас в рабів якогось племені чужого, що Рим без бою візьме…».
Владислав Шалота, випускник Київського університету імені Бориса Грінченка, – нині футбольний коментатор, працює на матчах турнірів різних масштабів, які транслюють декілька онлайн-платформ і
Столичний майдан Незалежності, місце проведення святкових заходів та культурних подій, став символом боротьби за свободу, демократію. Тут билося гаряче серце революцій
Київська публічна бібліотека імені Самеда Вургуна поповнилася іменною книгозбірнею знаного українського поета і перекладача, лауреатові премії імені Максима Рильського Миколи Мірошниченка.
В Національному музеї літератури вшанували видатну письменницю та історикиню Раїсу Іванченко. На творчий вечір, присвячений її 90-річчю, зібралися письменники, науковці, колишні
Журі на чолі з академіком Миколою Жулинським визначилося з переможцем цьогорічного Міжнародного літературного конкурсу імені Григора Тютюнника. Ним став Володимир Ткаченко
Ця давня канадська традиція віщує неофіційний початок осені. Сягає корінням XVII століття – тоді французькі поселенці посадили яблуні у Нової Шотландії,
Документальний фільм від Netflix «Таємниці теракотових воїнів» розкриває захопливу історію однієї з найбільших археологічних знахідок – теракотових воїнів та могилу першого
Американська співачка Лана Дель Рей анонсувала свій десятий студійний альбом, названий «The right person will stay». Запевнивши фанатів, що він побачить
Близько тисячі меломанів зібралися у столичному ТРЦ «Гулівер» на концерті MELOVIN. Відомий український співак підкорив публіку харизмою. Виконував композиції наживо. І
Залишити відповідь