Доступні соціальні мережі стали популярним інструментом просування брендів, товарів, послуг чи навіть себе як особистості та спеціаліста в певній галузі. Social Media Marketing (SMM), чи не напрогресивніша сфера маркетингу, невпинно поповнюється новими фахівцями, котрі прагнуть розвивати галузь і самостійно зростати.
Анастасія Шикула, бакалавр освітньої програми «Реклама та зв’язки з громадськістю» факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, – SMM-спеціалістка у сфері нерухомості. З нею спілкуємося про тонкощі SMM і про те, де шукати для цієї праці натхнення.
– Насправді, я мріяла бути ветеринаром, – зізнається Анастасія. – Але з часом зрозуміла, що тваринам краще віддавати частку вільного часу, а заробляти на прожиття чимось іншим. Згодом захопилася фотографією, проте у виборі професії зупинилася на рекламістиці – як на мене, креативній сфері діяльності. Навчаючись в університеті, прийшла в SMM – допомогло те ж таки захоплення фотографією. Це був найлегший для мене «захід» у маркетинг.
– Сфера SMM дуже залежна від зовнішніх чинників? Від економічних чи політичних умов.
– Вона актуальна для більш-менш сталих бізнесів. Коли є розуміння, що маркетинг – це комплекс дій, який має працювати надовго. Ну і для невеличких інста-бізнесів теж необхідна, бо це часто єдиний їхній канал продажів. Звісно, це залежить від зовнішніх умов, але перевага SMM у тому, що коли розумієш, як це працює,– можеш застосувати ці знання у різних сферах: відкрити власний бізнес, розвивати особистий бренд тощо.
– Чому обрала сферу нерухомості? Що в ній привабило тебе як SMM-спеціаліста?
– Це був випадковий вибір: після фотозйомки одного офісу зустрілася ліфті із засновниками компанії, яка робила в цьому приміщенні ремонт. Поспілкувалися, домовилися і згодом почала працювати з ними по SMM і загалом по маркетингу.
Сферу будівництва вважаю унікальною для маркетологів: там багато грошей, бо високий середній чек. Але при цьому житло – це базова потреба людей, на нього завжди попит. А ще тут для фахівців мого профілю практично відсутня конкуренція – мало SMM-ників вміють працювати у цій ніші.
– Є особливості творення креативних матеріалів у сфері нерухомості?
– Потрібно розуміти, де справді класний ЖК, де стильний дизайн помешкань, де суперовий ремонт, а де – ні. Взагалі показувати будівництво нелегко – це далеко не завжди естетична картинка, яку хочуть бачити у соцмережах.
– Знаю, що у тебе вже є своя команда. Коли зважилася зібрати та очолити її?
– Коли через брак часу почала відмовлятися від цікавих і перспективних проєктів. Зрозуміла, що без команди нікуди. Але бути керівником дуже складно. Спершу думала, що це така «надбудова» над моєю основною діяльністю в SMM, але це геть нова для мене сфера. Коли стаєш керівником, перестаєш бути лише SMM-ником – стаєш підприємцем.
– Навіщо тобі свій подкаст про сферу нерухомості? Допомагає професійно розвиватися?
– Давно мріяла про подкаст, але ніяк не могла зібратися докупи, остаточно визначитися, про що ж він буде. Аж поки не познайомилася з Назаром, він теж маркетолог у будівельній ніші, але від забудовників. На першій же зустрічі ми з ним проговорили зо три години. Отоді й народилася ідея робити спільний подкаст. Вже вийшло 2 наших випуски, ще 3 мають вийти до кінця року.
Ми створили подкаст, щоб обʼєднувати людей у нашій індустрії, бо ринок дуже маленький, всі одне одного знають, але при цьому немає профільних медіа, або інших майданчиків, де б наша спільнота комунікувала.
Так, подкаст допомагає розвиватися професійно, бо це дуже легкий спосіб познайомитися з людьми, з якими просто у житті було б важко сконтактувати. Ці знайомства розширюють можливості співпраці, допомагають починати спільну роботу.
– Чим надихаєшся? Внутрішні настрої, емоції, почуття, страхи впливають на роботу?
– Якщо чесно, в житті мене мало що може засмутити, я не зважаю на тривоги і не читаю новини. Для мене важливіше працювати. Тому, якщо треба щось вигадати – просто беру і вигадую. Головне, щоб у нас з власником збігалися відчуття прекрасного і щоб мої ідеї приймалися.
– Як в SMM-маркетингу виділитися серед купи інших, аби обрали саме тебе?
– Я адепт максимального нішування. Клієнти думають, що їхній бізнес особливий, тому хочуть мати спеціаліста, який уже працював в їхній царині. І в кожної ніші справді є своя специфіка. Тому як тільки я почала працювати у своїй ніші, конкуренція для мене скінчилася. Тепер більше зосереджена, як так викрутитися, щоб не взяти в роботу всі запити, які до мене надходять, бо їх більше, ніж часу в мене та команди.
– Що порадиш тим, хто нині вибирає напрям професійного розвитку?
– Для початку – оберіть силу маленьких кроків. Навіть якщо не вдається, забийте і просто робіть кожен день хоча б один маленький крок. Вам просто потрібен час: сподівання, що після універу одразу зароблятимете 2к$+, тільки демотивуватимуть. Прагнути кращого – супер, але розумійте, що іноді просто потрібен час.
Не порівнюйте себе з іншими, тільки із собою і своїм минулим: у кожного свій особистий шлях, головне – бути кращим, ніж учора, а хто там що робить, то вже не головне.
Залишити відповідь