Двадцять другий гоночний вікенд у Лас-Вегасі приніс чимало неочікуваних та цікавих подій, які залишать помітний слід в історії автоспорту.
На цьому Гран-прі третє місце посів Карлос Сайнс із команди «Ferrari». Друге та перше місце – у гонщиків «Mercedes Petronas» Льюїса Хемільтона та Джорджа Рассела, що принесло дубль команді Тото Вольфа. Головною ж подією стало четверте світове чемпіонство Макса Ферстаппена, завойоване за дві гонки до кінця сезону, попри те, що в «Місті Гріхів» гонщик не зійшов на подіум.
Траса в Лас-Вегасі складається з 50 кіл по 6200 метрів. Для гонки використовуються шини трьох типів. Білі HARD C3 повинні були забезпечити довговічність. Але щось пішло не так, бо пілоти змінювали їх досить швидко. Зате жовті MEDIUM C4, які балансують між швидкістю та зносостійкістю, для цієї траси були найоптимальнішими. Шини третього типу, червоні SOFT C5, гарантують максимальне зчеплення, проте швидше зношуються. Тому команди обирали між стратегіями витривалості та швидкості.
Перша вільна практика видалася досить спокійною, гонщики не ризикували на міських трасах: близько стіни та й бракує часу до кваліфікації, щоб полагодити болід. Найкращі результати показали пілоти «Mercedes» (Льюїс Хемілтон -перший, а Джордж Рассел – другий, на пів секунди випередивши суперників) та пілот «McLaren» Ландо Норріс.
Друга практика була цікавішою: холодно, слизький асфальт, важко розігріти гуму. Хтось вилітав за межі траси, але аварій, на щастя не трапилося. Звісно, не пофортунило Алексу Албону, його машину евакуювали через несправність, відтак декілька хвилин зʼявились червоні прапори. А святкував успіх знову гонщик «Mercedes» Льюїс Хемілтон. Його суперник Ландо Норріс затримався лише на 0,011 секунди. Закрив трійку найкращих з затримкою в 0.190 секунд Джордж Рассел.
Через втрату потужності двигуна у Ленса Стролла його болід зупинився посередині траси, перекривши шлях іншим. Тому дехто встиг тільки прогріти гуму своїх машин, не проїхавши швидке коло, а Серхіо Перез навіть не виїхав з боксів. Тому й результати третьої практики не можна вважати чесними.
Кваліфікація, у свою чергу, була доволі передбачуваною: в першому сегменті Серхіо Перез дав «Red Bull» ще один привід його вигнати, посівши 16-те місце. Якщо це триватиме далі, у них не буде шансів отримати кубок конструкторів. Ще в першому сегменті вибули два «Aston Martin», як завжди Валттері Боттас та Алекс Албон, що зрештою було очікувано після практики.
Другий сегмент пройшов без інцидентів, вибули Естебан Окон, Кевін Магнуссен, Чжоу Гуанью, Франко Колапінто, Ліам Лоусон.
Третій сегмент закінчився перемогою Джорджа Рассела, який отримує поул, він в останній момент випередив Карлоса Сайнса на 0,098 секунди. А Льюїс Хемілтон через суттєві помилки відстав від суперника на 15,794 секунди, замкнувши перщу десятку. На диво всіх Пʼєр Гаслі посів третє місце, відставши на решітці від Карлоса на 0,352 секунди. Четверте місце – за Шарлем Леклером із команди «Ferrari», п’ятим фінішував Макс Ферстаппен з «Red Bull Racing».
І нарешті о 17:00 за місцевим, себто о 8:00 східноєвропейським часом, глядачі спостерігали насичений цікавими подіями заїзд у другому Гран-прі. Джорджу Расселу, який стартував першим, вдалося зберегти своє лідерство. Леклер на перших колах обігнав Гаслі, потім свого ж таки «однокомандника» Карлоса. Рвався на лідируючу позицію, але Джордж не піддався, залишив її за собою.
А для Оскара Піасті початок був досить складним, йому додали штрафні п’ять секунд за неправильну позицію на решітці: «Перед стартом, – розповів гонщик, – я не відчував, що зробив щось не так чи промахнувся з розташуванням на стартовій решітці, але, очевидно, був трохи не на місці. Це дещо вплинуло на старт після першого пітстопу, але це була далеко не найбільша проблема для мене у сьогоднішній гонці».
Хемілтон, який стартував з 10-го місця, успішно атакуючи суперників, опинився в першій п’ятірці, у «McLaren», лідерів минулих гонок, почали здавати позиції. На 15-му колі Пʼєр Гаслі зійшов із траси через неполадки з двигуном, для нього перегони завершилися. Пілоти «Ferrari» під час гонки розмінювали позиції та підпустили до себе Хемілтона, а той на 32-му колі після пітстопів ще й обігнав Макса. Зрештою – дубль «Mercedes»: Джордж Рассел приїжджає першим, за ним з відставанням у 7,313 секунди – Льюїс Хемілтон і третій – Карлос Сайнс з відставанням в 11,906 секунди.
Для Рассела це вже третя перемога в цьому сезоні. Напевне, наступного року «Mercedes» ретельніше попрацюють над болідом.
У підсумку Гран-прі Лас Вегаса автором найкращого кола став Ландо Hoppic з результатом 1:34,876. Гонщиком дня визнано Льюїса Хемілтона.
Ще наприкінці гонки Макс Ферстаппен учетверте стає світовим чемпіоном, позбавивши Ландо надії вибороти цей титул. Такими досягненнями може похизуватись лишень декілька гонщиків – Міхаель Шумахер, Себастьян Феттель і Льюїс Хемілтон.
«Безумовно, це був дуже складний сезон, – зізнався сам Макс. – Думаю, як для пілота і як для людини, інколи було дуже непросто зберігати спокій. В певному сенсі, все ще віддаю перевагу минулому сезону, він мені дуже сподобався».
Залишити відповідь