Найдовший трамвайний маршрут у Києві

Маршрут №12К, відомий також як легендарний найдовший трамвайний маршрут у Києві, пролягає від Куренівського парку до берегів річки Котурка. Ця лінія, відкрита ще у 1900 році, перебуває на 20-кілометровому шляху, яким колись курсував маршрут №12, а зараз експлуатується під номером №12К.

Історія цього маршруту налічує багато цікавих подій. У 1898 році, коли розпочалася забудова поселення Пуща-Водиця під Києвом, виникла потреба в його з’єднанні зі столицею. Відповідь на це запитання прийшла у 1900 році, коли була прокладена трамвайна колія, що з’єднала селище з Олександрівською площею, що нині відома як Контрактова площа. Починаючи з 1904 року, цей маршрут був електрифікований, завдяки старанням “Товариства Київської міської залізниці”. Реконструкція включала в себе встановлення стовпів, прокладання електричного дроту, будівництво дизель-моторної станції та додавання моторних вагонів.

Після смерті Лазаря Ізраїльовича Бродського, головного інвестора, проєкт розвивали бельгійські підприємці. У 1905 році бельгійська компанія АТ “Київські трамваї” викупила у спадкоємців Бродського весь пакет акцій. Вони реконструювали маршрут, додавали роз’їзди та частково поклали другу колію. Подорож цим трамваєм стала більш швидкою, а ціни за проїзд були відносно доступні: 24 копійки в один кінець та 43 копійки в обидва боки.

У минулому існували два трамвайних маршрути, які з’єднували ряд селищ, включаючи Пущу-Водицю, Горенку, Пріорку та Кинь-Ґрусть в Київській області, з районом Поділля (маршрут № 19) та Старим Києвом (маршрут № 20). Однак основний потік пасажирів і прибуток спостерігалися на маршруті № 19. Після подій в Києві під час Жовтневої революції обидва маршрути, № 19 та № 20, були припинені, і на їхнє місце прийшов трамвай № 12. Тодішня міська влада розуміла важливість маршруту № 12 і навіть розглядала можливість розширення його до Бучі та Гостомеля в Київській області, а також подальше продовження вгору по Дніпру до Вишгорода, Нових та Старих Петрівців.

Але війна змінила все. Під час Другої світової війни трамвайні лінії були зруйновані ворожими обстрілами. Лише у 1944 році маршрут було відновлено, але замість трьохвагонних поїздів тепер використовували одновагонні через необхідність розвивати велику швидкість на лісовій колії.

Цікаво, що у роки Першої світової та Другої світової війн Пуща-Водицький трамвай перевозив бійців прямо на лінію фронту та забирав з передової поранених у міські шпиталі.

У наступні роки були внесені зміни у маршрути: у 1949 році рейки перенесли на інші вулиці, а у середині 1960-х змінили маршрут на Автозаводську вулицю в Подільському районі. Протягом 1950-1980-х років існував подовжений маршрут № 25, який курсував до Залізничного вокзалу, крім Подолу.

Наразі першою зупинкою трамвайного маршруту 12К є Пуща-Водиця, а останньою — Куренівський Парк. Загальна тривалість поїздки цим маршрутом приблизно 51 хвилина. Крім того, до Пущі-Водиці також курсує трамвай №17 “Оболонь — Пуща-Водиця — Оболонь” з тривалістю маршруту 2,5 години.

А з травня відновив роботу екскурсійний трамвай-кафе, де для створення атмосфери історичності використовуються старі трамваї чеського виробництва ČKD Tatra, відомі в колишньому СРСР як “Т-3М”. Такі екскурсії дозволяють під час поїздки перенестися в минуле та дізнатися багато цікавого про історію Києва, легенди та цікаві факти про різні місця у місті.

Крім того, на цих екскурсіях можна дізнатися про історію розвитку київського трамваю, відомості про Змієві печери та їх розташування, а також дізнатися про легендарних київських богатирів і їх перемоги над Змієм Гориничем. Також екскурсанти отримають інформацію про розташування Смородинового узвозу та історію дороги Хрущова, а також дізнаються, чому та коли був прорубаний Подільський узвіз.

У рамках екскурсії ви також зможете дізнатися, в якому храмі зберігаються видатні твори мистецтва пензля Михайла Врубеля, а також дізнаєтеся про Київський музей хліба та його цікаві експонати. Інші теми, які ви зможете освоїти під час екскурсії, включають історію пріорів, розташування дачі Кульженка та легенду про кинутий в Кинь-Сум предмет.

Окрім цього, ви дізнаєтеся про популярні місця для відпочинку киян улітку, а також насолоджуватиметесь мальовничими краєвидами, які відкриваються під час подорожі. Така екскурсія в київському трамваї-кафе стане захоплюючим та пізнавальним досвідом для всіх учасників.

Вартість такої подорожі — від 240 грн.

На початку повномасштабного вторгнення у 2022 році рух трамваїв призупинили через пошкодження колій внаслідок ворожих обстрілів, але колії відновили й трамваї поїхали.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company