Зірка «YouTube»: бути чи не бути?

Три роки тому звичайний київський юнак вирішив стати блогером. Олександр Тихоненко під псевдонімом «Александр Амадей нет не Моцарт» зареєструвався в популярному відеохостингу «YouTube». Хлопець не висипався, ночами захоплено монтував, публікував в мережі свої роботи. І мав від того таке задоволення, що навіть не помітив, як його полишила дівчина…

– Коли дивився публікації інших блогерів, подумав: якщо зняти і змонтувати відео, зробити цікаві сюжети, чи зможу цим привабити глядачів, набрати власну аудиторію, – зауважив Сашко на початку нашої розмови, пригадуючи, як починався його власний проект в соціальній мережі. – Багато блогерів радять знімати про те, що тебе цікавить, приваблює, що сам дивишся на «YouTube».  Тому почав розташовувати огляди фільмів: ходив на допрем’єрні покази, а вночі знімав, монтував, щоб першим випустити відео.

– Як розкручував канал? Активно переглядали твої роботи?

– Максимально було 90 тисяч переглядів одного відеоролика. А для розкрутки каналу необхідно приблизно 5000 гривень на місяць. І за тиждень випускати щонайменше по три відео. Звісно, паралельно з основною роботою, тому фактично забути про сон – монтувати вночі.

– А що для тобі давало блогерство?

– Найперше –  можливість відчувати себе творчою людиною, відволікатись від нудної роботи банкіра.

– Друзі, колеги не переконували що це несерйозно, марна справа?

– Звісно, казали! Навіть кепкували, сміялися. Багатьом узагалі було невтямки: як це так – банківський працівник і блогер! Несерйозно!..

– А хто найбільше підтримував?

– Батьки і тільки батьки.

– А твоя «друга половинка»?

– Ні. Казала, що це не приносить грошей. Через це ми постійно сварились. Зрештою, вона ініціювала розрив наших стосунків.

– Але ж «YouTube» дає можливість додатково заробити. Невже не скористався нею?

– Так, я підключив партнерську українську програму AIR. Вона допомагає розвивати «YouTube»-канали блогерів, монетизувати відео, захищає авторські права. За допомогою «партнерки» (так її називаємо поміж собою) можна заробити на кількості підписників, переглядів. Це залежить і від кількості переглядів реклами… Краще, звісно, коли відео переглядають повністю, а не перемотують.

– І скільки переглядів потрібно, щоб підключити «партнерку» та мати якийсь заробіток?

– Щонайменше 4000 переглядів і 2000 підписників. А заробити на мінімумі можна аж… 2 центи. Та й тепер «YouTube» запровадив жорсткіші умови: відео можуть видалити, якщо порушено авторські права, бодай вмонтованим шматком чужої пісні. Тому треба бути обережним: за порушення авторського права можуть «кинути страйк», а 3 страйки –  і канал блокують назавжди.

– Якщо не секрет, скільки зміг заробити на цій справі?

– Та який секрет? Заробив аж… 10 доларів. Але витратив більше… Реклама, розкрутка каналу…

– Скільки коштує реклама?

– Дивлячись яка. Загалом три-чотири тисячі гривень. Але я купував двічі рекламу за 700 гривень – найдешевшу.

– А що плануєш на близьке майбутнє? Зніматимеш відео?

– Ні, зараз призупинив. Кіноогляди мене вже не цікавлять, інтереси змінюються. Можливо, колись ще прийде натхнення, але зараз це мене не надихає. Дійшло до того, що дивився фільми і бачив одне й те ж,.. ті самі прийоми… Вже не отримуєш тих емоцій і насолоди, за якими ходиш в кінотеатр щонайменше двічі на тиждень.

– Чому й інші відомі блогери, в яких більше мільйона підписників, перестали знімати відео?

– Бо опинилися в полоні своїх же образів. Наприклад, відомий блогер «ІванГай», в якого понад 11 мільйонів підписників, створив образ такого собі несерйозного хлопчика, який постійно грає в комп’ютерні ігри. Але тепер йому 21, він навчається в Варшаві і не може змінити контент, бо до нього звикли, до такого дурника… Отак тебе перестають дивитися. З віком смаки змінюються, а ти ж не будеш вічно знімати відео.

– Вважаєш, що відеоблогінг – це для дітей і підлітків?

– Ні, для творчих людей. Але не варто гнатися за кількістю підписників, лайків, переглядів. Не можна бути заручником жанру. Потрібно займатися творчістю.

– Тобто, не варто намагатися заробити на відеоблогінгу?

– Треба знайти золоту середину: між тим, що подобається глядачам, і тим, що подобається тобі. При цьому має бути попит на цю тему. Але якщо хочеш, наприклад, знімати про жуків, городи, — знімай собі на втіху чи для вузької аудиторії, з мінімальною кількістю переглядів.

Коли закінчилася хвиля популярності відеоблогерів?

– Вона не закінчилася. Вона триває. Зараз в кожної «собаки» є свій канал. Просто на місце тих, хто полишив блогерство, приходять нові. З новими темами або іншим поглядом на старі теми.

– Що порадиш тим, хто хоче почати знімати відеоролики для «YouTube»?

– Якщо є бажання, натхнення – робіть! Але не заради грошей. Бо тоді нічого не вийде. Робіть для душі, зробіть це просто захопленням, а вже потім пробуйте заробляти. І не купуйте професійну апаратуру. Бажання може минути через тиждень, а для початку буде достатньо хорошої камери на телефоні чи екшн-камери на кшталт GoPrо. Є недорогі, а відео якісні. Власний канал на «YouTube» – це лікування. Психологи рекомендують їх створювати людям невпевненим в собі, соціопатам, самотнім. Це допоможе їм знайти себе.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company