Два символи безмежжя

Як на мене, істина від Жуля Верна абсолютна: «Тільки людині, глибоко байдужій до природи, море може здатися одноманітним».
Бо море й справді чарує своєю глибиною, спокоєм, якоюсь лише йому підвладною магією. Той чар у різні епохи увічнили Іван Айвазовський, Олексій Боголюбов, Гендрік Месдах, Леонід Афремов… Але морю все ще є що повідати митцям. І вони невичерпно захоплюються ним, беруться по-новому осмислити, відчути, відобразити.

Українська мисткиня Аліна Гамалія порадувала своїм художнім прочитанням моря. В МВЦ Музею історії міста Києва розгорнуто її персональну виставку «Твоя межа»: морські пейзажі, абстрактні картини, витворені з останнє триріччя. Моря Гамалії таять символи нескінченності, мудрості і миру, рокочуть про свободу. Творячи, вона намагається розібратися з різними обмеженнями: соціальними, державними, а головне відшукати особисті межі свідомості. У цих полотнах – самоаналіз, самопізнання, щось незбагненне, на межі сну і дійсності.

Чимало алегорій, прихованого смислу. Майстерно підібрані кольори і форми уособлюють лабіринти людських блукань до істини, відображають вічну проблему швидкоплинності часу, прагнення людей відшукати джерело світла, яке зможе вивести навіть з найглибшої пітьми.

Поєднання моря і неба на полотнах створює окремий вимір, продуману до деталей історію. Небо Гамалії – незамулена вічність. І свобода.

Картини, представлені на виставці, пов’язані між собою. І ця спорідненість дозволяє експериментувати з експозиційним дизайном. Змінюючи послідовність розташування бурхливого і спокійного моря, яскравого і пастельного, вранішнього і нічного, можна отримати геть новий мистецький епізод.

Художниці болять проблеми забруднення світового океану, підвищення рівня моря, людського впливу на довкілля.

«Твоя межа» залишає по собі приємний посмак, відчуття спокою і гармонії, навертає вкотре насолодитись красою морських пейзажів, замислитись над сенсом людського буття, життєвою необхідністю берегти нашу вразливу планету.

«Усі гроші світу»

Кажуть, вони правлять світом. У різний час про роль грошей, розмірковували найбільші уми людства, шукали пояснення феноменального впливу «золотого тельця» на цивілізацію, намагалися відстежити його зв’язки, зокрема із таланом і нещастям. До філософії, проте, вдаватися не будемо. Звернімося до високого мистецтва.

Талановита українська художниця, учасниця багатьох вітчизняних і міжнародних художніх резиденцій Ольга Адам у новому арт-проєкті «Усі гроші світу» спробувала представити власне бачення цієї одвічної теми. Інтерпретуючи зображення на купюрах і монетах різних країн, шукала відповіді на важливі питання, серед яких – визначення місця й ролі грошей, як мінялися з часом їхня форма і функції, як упливав їхній багатоликий вид на світ загалом і людей зокрема. Експозиція полотен Ольги Адам в тому ж таки МВЦ Музею історії міста Києва дала змогу відвідувачам подивитися на звичні гроші з незвичного ракурсу: переосмислені та стилізовані, тут вони виконують не економічну функцію, а художню й освітню.

Роботи виконані у цікавій техніці поп-арту, якій характерне художнє запозичення, коли одні відомі образи переміщуються в інший контекст. Художниця демонструє, якими грошима користуються закордоном, і відслідковує, як вони поступово трансформуються, утворюючи новітні форми валют. Відчувається певна авторська рефлексія щодо майбутнього існування грошей та ймовірності їхнього зникнення.

Ольга Адам дофантазовує існуючі картинки, додає до портретів з купюр нові елементи, «бавиться» кольорами, відтінками і написами. На зображеннях тепер присутні водяні знаки, QR-коди, пікселі. Важко відірвати погляд від осучасненого Джорджа Вашингтона з доларової банкноти, яскравого біткоїна, барвистих 500 песо з Фрідою Калло і 200 гривень з Лесею Українкою. Цікаве на вигляд зображення євро, виконане у відомому вангогівському стилі. До речі, 2016 року художниця взяла участь у створенні біографічного британсько-польського анімаційного фільму «З любов’ю, Вінсент», номінованого на «Оскар». 2017 року фільм отримав Премію Європейської кіноакадемії як найкраща анімаційна робота.

Помітне й соціальне значення проєкту: своїми роботами Ольга Адам привертає увагу до сьогочасних суспільно-політичних проблем. Скажімо, її картина, присвячена російському рублю, насправді аж кричить світові про Крим, підло загарбаний путінською Московією.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company