По той бік екрана

Карантин карантином, але конвеєр освітнього процесу просто так зупинитися не може. В багатьох українських школах канікули вже завершилися, отож теоретично школярі до кінця локдауну повинні без турбот учитися дистанційно. А як на практиці?

Пандемія завдала потужного удару по шкільній освіті. Не до нокауту, звісно, але надто відчутно. Так, школи хоча б засвоїли базові технології дистанційки, але це не робить онлайн-уроки простішими та результативнішими.

– Коли на уроці пояснюєш нову тему, бачиш по очах дітей, що їм цікаво, а що не розуміють, – коментує освітні реалії вчителька математики однієї зі сільських шкіл Тернопільщини. – Дещо поясниш ще раз, розкажеш щось смішне, щоб учні трохи відволіклися, одним словом, перебуваєш з ними на одній хвилі. В «Google Meet» не все так просто. Навіть, якщо учні повмикали камери, не за всіма емоціями можна вслідкувати, не завжди впевнена, що тебе чують.

Утім педагогиня запевняє: успішність учнів майже не змінилася. Мовляв, ті хто хочуть вчитися, будуть учитися за будь-яких обставин. І з усмішкою додає:

– За час дистанційного навчання ніхто ще відмінником не став… І двієчником теж.

Адміністрація її школи довго вагалася, вибираючи між дистанційною роботою та продовженням канікул, але вибір зробили на користь навчання. Рішення мотивували тим, що уроки не відкладатимуть на потім і можна буде уникнути відпрацювання.

Самі учні після весняного випробування «дистанційкою» від січневого карантину не в захваті. Хоча для моєї сестри, шестикласниці Марти, цей тиждень став справді революційним: освоїла одночасно «Classroom» та «Meet». А доти вся комунікація учасників освітнього процесу її школи обмежувалася Вайбером та електронною поштою.

– Чомусь думала, що канікули будуть довшими, тому повідомлення про початок онлайн-навчання стало несподіванкою. Було важко розібратися в тих програмах: коли користуєшся TikTok, все простіше (сміється). Але вони набагато полегшують процес, – резюмує школярка.

Марта стверджує, що найбільша проблема для неї – якість зв’язку.

– Сьогодні вчителька за урок «зависала» тричі, і кілька разів переривався зв’язок в однокласників. Буває так, що звук доходить надто повільно – не встигаєш відповісти на питання.

А проте відеоуроком дівчинка задоволена. Навіть устигла потеревенити з подругами, поки не було вчительки.

– Ще до кінця тижня можна потерпіти, але не більше, хочеться до школи, – зізнається Марта.

Напевне, більшість учителів, учнів та батьків обома руками за такий варіант розвитку подій.

Міносвіти України поінформувало: після локдауну школярі сядуть за парти. Якщо, звісно, поширення пандемії не буде таким загрозливим. Хоча це не єдиний критерій. Враховуватимуться й інші чинники.

Очевидно, «дистанційний» урок школи засвоїли. Принаймні онлайн-навчання для більшості освітян та учнів уже не таке страшне на вигляд, як рік тому. А отже світ по той бік екрана монітора вже ніколи не стане тим, яким був раніше…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company