Чорний кіт зі смарагдами. Оптимістичний

За розмахом нова книгарня «Readeat» поблизу столичної станції метро «Олімпійська» поки що не має конкурентів у цілій країні: 460 м². Відвідувачі вже охрестили її українським «Waterstones». За аналогією до найбільшої британської мережі книжкових магазинів.
У день відкриття книгарню побачила кореспондентка «Грінченко-інформу».

Книгарня «Waterstones», Лондон
Книгарня «Readeat», Київ

Перше, що привернуло увагу: біля входу примостився чорний, як вуглина, кіт. Випадково, чи ні, але саме ця тварина є символом книгарні, її зображення є на фірмових товарах та в інтер’єрі.

Як розповідав в одному з інтерв’ю засновник книгарні Дмитро Феліксов, логотипний образ котика з книжкою – це задум сина, реалізований дизайнером Романом Барановським. Символ занурення в книжки.

Чорновидий муркотун оригінально доповнив смарагдову арку з кульок, якою заклечали вхідні двері. Смарагдовий, наче очі кота, – корпоративний колір книгарні.

У невеличкому залі першого поверху розмістилася кав’ярня та кілька книжкових полиць, а ще тематична фотозона. Нині її присвячено книжці «Світанок Малібу», видавництва «Artbooks». Скляна стіна відокремлює зону затишних столиків та крісел. Місце для каволюбів, охочих попрацювати з ноутбуком чи нотатником, або просто почитати книгу. Маленька, але приємна деталь – мисочки з водою для тварин. Книгарня дружня до них, – важливий маркер цінностей засновників закладу.

За словами Дмитра Феліксова, тут відбуватимуться літературні клубні зустрічі, спілкування з авторами, камерні концерти.

Піднімаємося сходами до зали, де смарагдові стелажі з книгами у кілька рядів. Людно і кожен тримає бодай одну книжку. Є й покупці зі зручними кошиками. Господарі подбали і про це – для тих, хто, зазвичай пригортаючи стос обраних книжок, намагається дістати з полиці ще одну.

Рекордсменом з кількості придбаних книг став Влад. Носив свої два кошики, а третій вже стояв на касі. Він студент Київської політехніки, стажується в ІТ компанії і обожнює фентезі. Улюбленим автором є Брендон Сандерсон, автор багатьох фентезійних циклів. Як розповів Влад, щоб купити свої «бажанки», чекав на відкриття цієї книгарні два місяці. В його кошиках побачила опасисту трилогію «Макова війна» Ребекки Кван, книжки Сандерсона «Шлях королів», «Слова променистого ордену» та «Небовись».

Мій кошик теж не порожнів: книжки «Навігатор історії. Світові війни» видавництва «Портал», «Поговоримо про Ізраїль» та «За лаштунками війни. Сталін, нацисти і Захід», видавництва «Лабораторія», «Брама Європи», видавництва КСД.

Книги на полицях групуються не традиційно – за видавництвами, авторами чи жанрами, а за… оригінальною класифікацією самої книгарні. Наприклад, «Поплакала і знов», «Тому що в них лапки», «10/10 – формула поваги» або «При шабатних свічках». Тому можна надовго залишитися не лише біля книжок, але і біля назв секцій. Моїм лідером стала полиця «Базована база» з класикою. Бо це ж таки справді база, ґрунт, основа.

Піаніно – це не елемент інтер’єру. Воно звучить, його голос лунає ввечері – отоді є ризик залишитися в книгарні надовго, бо ця музика зачаровує. Піаніст Артем вже став місцевою зіркою, збирає аншлаги. Його гру можна слухати тут-таки стоячи, а можна звіддаля, із зони відпочинку, вмостившись у шкіряному фотелі чи на дивані при каміні, з горнятком какао.

Відкриття книгарні видалося велелюдним. Черга до каси викликала щиру повагу. За перші вихідні книгарня продала 4443 книги на суму 1574383 грн. 27170 грн із цієї виручки – кошти, зібрані на закупівлю книжок у шкільні бібліотеки Миколаївської області. Книгарня бере участь в благодійній ініціативі міжнародного фонду «savEd», який відновлює доступ до освіти в громадах,  постраждалих від рашистської агресії, зокрема комплектує шкільні бібліотеки.

… Йдучи на відкриття, знала, що саме хочу придбати. А ті, хто вагається у виборі, можуть порадитися з працівниками книгарні: вони справді круті помічники. Підкажуть за асортиментом, орієнтуючись на ваш смак, підберуть книжку. Чула, як одна з консультанток допомагала покупцеві обрати фентезі – з таким захопленням радила книжки! А в іншому діалозі йшлося про детективи Аґати Крісті: консультант і відвідувачка вгадували чим закінчиться «Карибська таємниця». Я ледь стрималася, щоб не розповісти.

Книгарня має амбітні плани значно розширити книжковий ринок та стати ще одним каталізатором змін. Дмитро Феліксов прагне не лише збудувати успішний бізнес та створити нову бізнес-модель, а сформувати нову спільноту людей, об’єднаних читанням. І навернути до цього навіть сьогоднішніх скептиків. Дмитро переконаний: для книжкового магазину дуже важлива локація і частота відвідувань. У нових магазинах (а вони з’являться не лише у Києві, а й у Львові та Одесі) намагатимуся відтворити атмосферу за допомогою музики, кавових ароматів, добірок. В планах  розвивати чотири формати: флагман, середній, малий і поп‐ап, а далі рухатися, розвиваючи франчайзинг – купівлю прав на відкриття книгарні у будь якому місці світу.

«Не сподівайтеся позбутися книжки»,  – застерігав на початку тисячоліття відомий письменник і великий книголюб Умберто Еко. Схоже, застереження подіяло: українці масово повертаються до читання. І це добрий знак оптимізму.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company