«Перфоманс»,.. «кежуал»,.. «фешн-фільм»

Багато хто вважає, що нинішнє мистецтво суттєво відрізняється від своїх предтеч, взірців минулих епох. І частково з цим можна погодитися: за формою вираження, подачею, технікою виконання воно таки новаторське, навіть інноваційне. Але навіть у сьогоднішніх художніх набутках мимовільно оживає стара добра мистецька школа.

Та й справді, хіба ж не всі сюжети описано, не всю кольорову палітру зображено, не всю нотну гаму виспівано? Хіба «нове» – це не красива згадка про добре забуте старе? Магія мистецтва – створювати нове зі старого. Не перелицьовувати, а преображати!

Наш мистецький світ усе більше заповнюють екзотичні прийшлі слова. Їх дуже багато. Ще не побачивши що воно таке насправді, часто просто дратуємося почутим: «перфоманс»,.. «кежуал»,.. «фешн-фільм»…

Останнє слово сьогодні на слуху. В українській столиці відбувся перший кінофестиваль «Fashion Film Festival Kyiv». Загалом у конкурсі змагалася 71 робота. У фінал втрапило 14, перемогло 3, у різних номінаціях: «FROLOV SPRING 2018 TEASER», «PERSONA» і «Grisha’s Guide».

Дійство приймала кіностудія FILM.UA. У тамтешньому кінозалі від дванадцятої ранку і безперервно для всіх охочих (вхід-бо вільний) демонстрували доробки київських фіналістів, найкращі роботи Берлінського кінофестивалю 2017 року та ретроперспективу кращих українських fashion-video 2016 року. Водночас відомі діячі fashion-індустрії читали лекції у новому студійному павільйоні, відкритому восени 2017 року.

Відкрила виступи команда «Frolov». Творчий «квартет»: Іван Фролов, Ярема Малащук, Роман Хімей, Оля Жижко. Того ж вечора їх вітали з перемогою в номінації «BEST PRODUCTION». Перш ніж утворилася ця команда, її учасники знімали фільми порізно. Іван Фролов – дизайнер, засновник однойменного бренду одягу. Ольга Жижко – журналіст, стиліст. І, як каже Іван, «моя незмінна муза». Першим їхнім проектом був тізер до колекції Іванового одягу «BSD».

– Ми не маємо професійної операторської та режисерської освіти, – зізнається Оля. – Є лише велике бажання втілювати ідеї та дуже талановиті друзі. А гроші мали лише на бензин, їжу та на реквізит: сигарети «Собраніє».

– Цікаво, що ідея с чотирма екранами з’явилася вже в процесі монтажу, – підхоплює розповідь Іван Фролов. – Чесно кажучи, зняли слабенький матеріал. Але за допомогою монтажу, ідеї з чотирма екранами та «підгляданням» за тим, що відбувається в будинку, врятували нашу працю.

2015 року Оля знялася у тізер-відео для колекції Іванового одягу «SPRING-SUMMER». Ідея будувалася на музиці, що лунала під час стриптизу – оголення ментального та фізичного. Головне запитання: «Хто жертва: стриптизерка чи глядач?» Це вже справді фахова робота, з бюджетом. Але…

– Ми не узаконили авторські права, – пояснює Оля. – Відео знімали в  одному зі столичних нічних клубів. Одного разу затрималася на роботі до півночі. Виходжу, стою в центрі Києва, біля величезного екрана. А на ньому рекламують новий чоловічий клуб. І бачу… себе: йду напівгола… Я була шокована. Ту рекламу транслювали ще з місяць… Це стало для нас уроком.

«FROLOV Spring 2018 Teaser» (відео для «Fashion Film Festival Kyiv») – це не перший спільний проект «Frolov». Роман Хімей і Ярема Малащук, давній тандем режисерів, цього року отримали ІІ спеціальну премію «PinchukArtCentre» –  за арт-відео «На кого ти нас покидаєш, батьку наш?»  А до Фролова приєдналися в роботі «Грації від officiel-online.com». Згодом уже вчотирьох створили ще кілька успішних fashion-video, серед яких і «ANCORA».

Це справді цікаве кіно. По-перше, фіналіст ІІІ фестивалю «Buenos Aires International Fashion Film Festival». По-друге, саме «ANCORA» руйнує певні стереотипи про fashion-video. Зазвичай із ним пов’язують приховану чи відверту рекламу модних брендів: невелике відео, на 2-7 хвилин, з музикою, моделями, акторами та незмінним дизайнерським «реквізитом»: одягом, окулярами, аксесуарами… А у кадрі фешн-відео «ANCORA» нема жодного предмету фешн-індустрії. Оголені моделі в душі миють волосся, співаючи пісню «Ancora tu».

Ні, відео, безперечно, заслуговує уваги: знято, змонтовано напрочуд. Ефект візуального сприйняття посилює емоційний музичний ряд. Але ж… чому це «fashion-film»? Для себе знайшла лише одну відповідь: відео причетне до моди, бо служить тізером для колекції одягу. Виходить так, що це поняття багатогранне, багатоваріантне.

– Відео допомагає розвиватися fashion-індустрії та мистецтву в цілому, – запевняє Іван Фролов.

– У ньому є кадри, де дівчата обертаються в душі,– каже Роман Хімей, – Це Ярема, крутив спортивний диск для фітнесу, на якому вони стояли. Ми прагнули образності, казки…

І наостанок – корисні поради від популярної фешн-фотографині Соні Плакидюк: як створити wow-effect (тобто, спонукати глядача до вигуку «вау!») у фото та відео. Головне – це емоційний відгук. Бачачи роботу, глядач має відчувати емоції. Позитивні чи негативні – не так важливо, фото/відео має насамперед зачіпати за живе, привертати до себе увагу, знову і знову.

Як зауважує фотографиня, не завжди виграє динаміка, що явно на виду. Виграшними є мікрорухи, які роблять моделі та актори для того, щоб навіть статика виглядала динамічною.

Треба звертати увагу на ірраціональні деталі. Вони дуже помічні. Особливо, якщо нема цікавої локації, або ви як режисер не знаєте чим зайняти модель в кадрі. Безпрограшний варіант – це тварина, яку ви не очікували побачити. Люди люблять тварин, особливо маленьких і миловидих. До ірраціональної деталі також можна додати ірраціональний сюжет. І як же без провокації! Йдеться навіть не про відверті сцени. Іноді провокативність проступає геть по-іншому. Класичний приклад – відео, зняте італійським «VOGUE» в рік смерті Ів-Сен Лорана. Fashion-story зафільмували… на кладовищі: моделі зображували скорботу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company