Війна і слово

Після 24 лютого 2022 року реальність українських медіа змінилася назавжди. Публіцистика перестала бути просто жанром, а новини – просто стрічкою. У нових умовах виживання і гідності текстові медіа почали проходити випробування на справжність, цінність і витривалість. Особливо ті, що раніше несли в собі стиль життя – «лайфстайл», легкість, креатив.

Серед таких видань – молодіжне онлайн-медіа «САЛО НАПИСАЛО», яке ще кілька років тому працювало в нішевому полі просування української культури. А сьогодні шукає нові формати, платформи й сенси. Його історія наочно ілюструє загальну тенденцію: як виживає текстове медіа в країні, де кожен день – на межі.

Більшість незалежних українських онлайн-видань мають справу з однаковими викликами: нове медійне законодавство не визначило їхній юридичний статус; зменшується трафік на сайти (аудиторія віддає перевагу мобільним застосункам); обмежується фінансування, бо все менше донатів і реклами; колонки й есеї витіснили розважальні матеріали.

Зате війна загострила потребу в емоційно чесному контенті. Люди шукають не тільки факти, але й сенси. Саме тут текстові медіа повертають свою силу: вони глибше, точніше й людяніше доносять складні емоції, ніж картинки або відео.

«САЛО НАПИСАЛО» як українськомовне незалежне онлайн-видання ставило за мету формувати нову культурну ідентичність серед молоді – без «шароварщини» та меншовартості, з любов’ю до українського – сучасного, стильного й сміливого.

До війни команда публікувала інтерв’ю з артистами, огляди книг і фільмів, тематичні фото- та відеопроєкти. В текстах читач міг знайти відсилання і до українського фольклору, і до молодіжних «мемів», а також мотивацію актуалізувати українську мову в щоденному побуті.

Але з початком повномасштабного вторгнення все змінилося: риторика, канали взаємодії, платформи, навіть ритм життя редакції.

«САЛО НАПИСАЛО» перестало регулярно оновлювати сайт, натомість повністю перенесло комунікацію в соцмережі – насамперед в Instagram й TikTok, а з 2024 року – і в Threads, що став альтернативою Telegram через його сумнівну безпеку.

На Instagram-сторінці у 2022 році збільшилася кількість корисних дописів для виживання під час війни, а також змінилося позиціонування новин у рубриці «НАШКВАРЧАЛО» (тепер там  лише позитивні новини за тиждень). А наприкінці 2023 року з’явилися нова рубрика «САЛО ПОДОРОЖУВАЛО» (тексти про туристичні локації України у форматі Stories). Також відбулася зміна формату у TikTok – швидкі відеоформати з гумористичними вставками, уривками з інтерв’ю та візуальними цитатами українських діячів тепер межують із мотиваційними патріотичними відео для підняття духу під час війни. У Threads виходять короткі нотатки й публіцистика в режимі «на ходу».

 «САЛО НАПИСАЛО» – приклад того, як невелика команда може трансформуватися відповідно до викликів часу, зберігши свій стиль і місію. Не зраджувати собі, а навпаки – бути чеснішою й відкритішою.

Текстові медіа в Україні пережили зміну. Не лише ринку, а й епохи. Стали простором емпатії, підтримки, пам’яті. Насичені публікаціями, які дихають з нами в унісон. І доки такі тексти живуть – живе надія.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company