Дзеркало суспільства. Модне

Вона швидкоплинна. Її тренди змінюються від сезону до сезону. Іноді згадуючи минуле, вона, втім, завжди націлена на майбутнє. Так, мінливість – її сутність. Сучасна фешн-індустрія тримається на творчій фантазії величезної кількості модельєрів і дизайнерів, професійність яких набуває справжнього мистецького рівня. Покази мод перетворюються у захопливі шоу, головна мета яких – естетичний вплив на глядача. Проте їх також можна вважати своєрідними соціальними меседжами для підтримки суспільства.

Восени 2004-го в Україні пройшли президентські вибори, на яких, за даними тодішнього ЦВК, переміг Віктор Янукович. Прихильники кандидата в президенти Віктора Ющенка, звинувативши владу у численних фальсифікаціях, розпочали акцію протесту, яка згодом отримала назву «Помаранчева революція». Помаранчева – бо таким був колір виборчої кампанії кандидата, на підтримку якого масово вийшли люди. Вони пов’язували на сумки та наплічники помаранчеві стрічки, діставали з шаф одяг жовтогарячого кольору.

За щасливим збігом помаранчевий колір був тоді трендом сезону, тому магазини теж долучилися до цієї акції. Київські «Helen Marlen», «Diesel» та інші облаштовують помаранчеві вітрини. А українські дизайнери влаштовують помаранчевий показ. У штабі Віктора Ющенка. Вперше мода потужно виступила разом із людьми.

Мода також виконує регулюючу функцію, привертає увагу до нагальних проблем. У 2007 році фонд Олени Пінчук «АнтиСНІД» об’єднався з «Українським тижнем моди» («Ukrainian Fashion Week») заради доброї справи: тридцять дизайнерів розробили образи для благодійного проєкту «Fashion AID». На червоний підсвічений подіум повільно виходили 30 моделей, а одразу за ними – ВІЛ-позитивні хлопець та дівчина. Щоб вийти до публіки, вони розсували важку завісу, яка, за задумом режисера, символізує стіну нерозуміння та відчуження громадськості від проблеми СНІДу. Це була перша акція «Fashion AID», а загалом проєкт тривав три роки. За цей час дизайнери створили колекції весільних суконь, спідньої білизни, футболок, іншого одягу. Всього було зібрано $1,31 млн, які пішли на допомогу сім’ям, що всиновили ВІЛ-позитивних дітей-сиріт, та на придбання мобільних клінік для дитячих лікарень.

У 2011-му «Ukrainian Fashion Week» підтримав ініціативу «Життя без меж» та запропонував людям з інвалідністю стати волонтерами на «Тижнях моди». Вони виступали в ролі хостес та довели іншим, що фізичні вади не перешкоджають працювати у сфері моди. Згодом вони очолять благодійні фонди і громадські організації, стануть фотомоделями, прикладом для наслідування. А багаторічний проєкт укотре доведе, що мода, як і мистецтво, не може стояти осторонь важливих соціальних питань.

Переломним для всієї країни став листопад 2013 року – початок Революції Гідності. Сотні тисяч людей вийшло на протести заради щасливого майбутнього України.

І в цей історичний момент дизайнери підтримали цивілізаційний вибір України. Лілія Пустовіт зробила колекцію одягу, в якій жовто-блакитних відтінки поєднала з елементами, що нагадують бронежилети. Кристина Бобкова створила показ під аранжований Гімн України, а Іван Фролов доповнив образи моделей балаклавами. Своїх українських колег підтримав дизайнер грузинського походження Бічола Тетрадзе: на своєму шоу вийшов до гостей з прапором України на плечах.

З початком широкомасштабного кривавого вторгнення росії в Україну вітчизняна модна індустрія активно долучилася до підтримки ЗСУ.

«Через війну в моїй рідній країні я сумнівався, чи брати участь у показі 16 березня, – зізнається дизайнер Жан Грицфельдт. – І вирішив зважитися на це, щоб дати голос і обличчя всій креативній спільноті України. Це робота, яка народилася під час війни». Тоді, на «Mercedes Benz Fashion Week» в Берліні, Жан у відеозверненні закликав гостей показу допомогти Україні, підтримати її. На одязі, представленому у колекції, українською та англійською мовами написано слова «Україна», «щастя», «свідомість», «сміливість», «свобода», «повага», «мир» тощо.

Відомий український дизайнер Андре Тан одним із перших почав шити одяг для військових, а згодом відновив роботу свої магазинів задля допомоги ЗСУ. Іван Фролов, відомий під брендом «FROLOV», презентував синьо-жовте вишиване серце, що символізує мужність усіх українців у боротьбі за свободу. За кошти від реалізації цих сердець-нашивок купували нашим воїнам бронежилети. А на початку червня було запущено благодійний проєкт «FROLOV HEART» – випуск лімітованої колекції чорних та білих світшотів з тими ж вишитими вручну серцями, кожне з яких є унікальною авторською роботою. Весь прибуток з продажу передають у Фонд Маші Єфросініної, який допомагає постраждали дітям.

Мода, так само як інші види мистецтва, віддзеркалює зміни в нашому житті. Вона активно формує суспільну свідомість. Дає свою творчу енергію для становлення нації. Усе, як і передбачав колись мудрий філософ, визначаючи історичну місію моди: «Застосування ідеалу фізичної краси епохи до практики щоденного життя».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Powered by WordPress | Designed by: seo service | Thanks to seo company, web designers and internet marketing company