Не всім відомо, але щонеділі у Києві та інших великих містах України на підтримку військовополонених та зниклих безвісті, зокрема, бійців Маріупольського Читати далі…
Березень 11, 2024Анна БОНДАР, студентка IV курсу факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса ГрінченкаКоментарів немає
Ця стрічка переносить на екрани другу половину культового роману Френка Герберта про далеке майбутнє людства. Режисер Дені Вільнев вкотре продемонстрував свою майстерність, представивши неймовірно красиві пейзажі, вражаючі бої та захопливі спецефекти.
Про що фільм?
Його сюжет розгортається від фінальної сцени першої частини «Дюни» – веде нитку дальшої історії Пола Атрейдеса, його шлях до помсти й імператорського трону. Він мусить постати з небуття, знайти своє місце в суспільстві корінних мешканців Арракіса. І за законом романної фабули прийняти рішення, що приведе до нової міжзоряної війни. «Дюна: Частина друга» показує становлення молодого Атрейдеса як месії на чолі фременів.
Як знято?
Це не традиційна «екранізація за мотивами». Вільнев одночасно спрощує та підносить історію. На відміну від попередньої «Дюни», де сюжетна основа асоціювалася із шекспірівськими драмами, її нинішнє продовження – в театральному видовищі, де героїв міфологізовано: вони відмовляються від своєї людськості на користь величі та могутності.
Відповідність роману
У фільмі Вільнева є помітні відмінності від книжки. Режисер опустив історію ментата Атрейдесів, не показав Космічну гільдію та її навігаторів та й час перебування Пола та його матері Леді Джессіки в спільноті пустельників фременів істотно скоротився.
Місце вилученого режисер заповнив розкриттям дому противників головних героїв. При цьому Дені Вільнев не змушує персонажів на екрані трактувати кожну дію і пояснювати кожен хід, а пропонує глядачеві слідкувати за візуальною феєрією, через яку і розкриває безумовно яскраві образи ворогів Атрейдесів.
Персонажі
Всі основні романні герої збережено. Сиквел розповідає історію, майже не перериваючись на часові стрибки.
Перебуваючи на Арракісі і доволі швидко підростаючи, спадкоємець дому Атрейдесів не лише вивчає повсякдення фременів і знаходить любов, але й використовує собі на користь місцеву віру. І фактично приймає свою долю, прийнявши вчення фременів про прихід великого спасителя. Цей спадкоємець благородного роду, захоплений бажанням помсти, не гидує масовими жертвами і шантажем. Але занурившись у досвід попередніх поколінь, приймає свою долю і вищу мету.
Персонаж Зендеї Чані у другій «Дюні» має більше часу, ніж у попередньому фільмі. Розкрившись як кохання головного героя, вона також стає голосом розуму і «кітвою», що об’єднує Пола Атрейдеса-людину і практично бога Лісан аль Гайба, ким він вибрав стати.
Тут також є рід Харконненів, його очільник, жахливий Владимир Харконнен (Стеллан Скарсгард), обирає собі спадкоємця – страшного племінника Фейд-Рауту. І той, психопат у владі, майже затінює поставу самого барона.
Не обійшлося і без Шаддама IV (Крістофер Уокен): імператор з дому Корріно допоміг організувати змову проти династії Атрейдесів з планети Каладан. У насиченому подіями фільмі приділено достатньо часу царській родині: сам глава роду з’являється на екрані всього кілька разів, зате глядачі часто чують голос його доньки – принцеси Ірулан (Флоренс Пью). Саме вона відкривала цитатами кожну главу роману, і фільм Вільнева частково слідує цьому принципу.
Враження
«Дюна: Частина друга» зачаровує епічністю: візуальними ефектами пустельного Аракіса, масштабними декораціями, костюмами та саундтреком від Ганса Циммера. І, звісно ж, акторським складом, який відпрацьовує у кожному кадрі на повну.
Друга «Дюна» виявилася динамічнішою за свою попередницю. Насиченішою подіями і дійством. Є тут і перегони на гігантських хробаках, і видовищні двобої, і яскраві вибухи, і навіть трохи гумору, який не відволікає від загального настрою фільму.
Сюжет зрозумілий та цікавий і для тих, хто не читав першооснову, і для фанатів книжки, які знайдуть у стрічці сюрпризи.
А ще паралелі, які інтуїтивно ввловить наш глядач. У сценах боротьби зі зловісним Володимиром, атак диверсантів, у зображенні підступної політики та ретрансляції залякування світу ядерною зброєю.
Важко уявити людину без акаунту в соціальних мережах. Всемережжя стало невід’ємною частиною нашого життя, надає можливість спілкуватися з рідними та друзями,
Марія Мінєєва не здалася після першої невдачі зі вступом до Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого. Мрія
В одному зі столичних торговельно-розважальних центрів зібралися шанувальники автосфери. На своє «професійне свято» – третій фестиваль автомобільної культури «KYIV CAR FEST
Спортивна студія «Prostirby Davydenko» зібрала 30 жінок на благодійне тренування зі стретчингу. Подію організували, щоб зібрати кошти на придбання дрона для
Яскравий мерч, святкові декорації і сотні слів подяки – так відзначилася книгарня «Сенс» на цьогорічному міжнародному фестивалі «Книжковий Арсенал». Організатори вирішили
Наш світ формує відсутність ґендерних даних, залишаючи жінок в тіні, стверджує британська письменниця, журналістка та активістка-феміністка Керолайн Кріадо Перес у книжці
Документальний фільм від Netflix «Таємниці теракотових воїнів» розкриває захопливу історію однієї з найбільших археологічних знахідок – теракотових воїнів та могилу першого
Є в Україні маловивчена місцина, яку часто називають «українською Амазонією». Дослідити її важко, бо нелегко до неї доступитися. Неповторна краса безлюдного
Власник соцмережі «X» мільярдер Ілон Маск незадоволений рекламодавцями, які відмовляються використовувати його платформу. На конференції «DealBook Summit», відповідаючи на запитання про
Залишити відповідь